Bütçenize uygun sağlıklı beslenme

Shopping list
AKILLI ALIŞVERİŞ: Markete gitmeden önce alışveriş listesi yapın ve liste dışına çıkmayın

Sağlıklı beslenmenin pahalı olduğu yönünde genel bir yanılgı vardır. Bunun aksine, sağlıklı ve dengeli bir beslenme biçimi benimserken tasarruf yapmanın birçok yolu vardır.

Alışverişlerinizde tasarruf sağlarken sağlıklı beslenebilmek için aşağıdaki pratik önerileri deneyebilirsiniz!

Akıllı Alışveriş

  • Alışveriş listesi hazırlayarak bu listenin dışına çıkmayın
  • Bir haftalık yemek ve atıştırma planı yapın
  • Özel indirimde olan veya fiyatı düşmüş ürünleri kullanabileceğiniz şekilde değişiklikler yapın
  • Açken daha çok alışveriş yaparsınız. Bu nedenle karnınız tokken alışveriş yapın.
  • Pirinç ve makarna gibi dayanıklı ürünleri toptan alın
  • Eti toptan alarak dondurun
  • Uygun fiyatlar için çarşı pazarda dolaşın. Örneğin mahalle kasabınız daha ucuz et satıyor olabilir ve çiftçi / üretici pazarlarında daha ucuz (ve daha taze) meyve ve sebzeler bulabilirsiniz
  • Taze meyve ve sebzeler mevsiminde genellikle daha ucuz ve daha kalite olduğundan taze meyve ve sebzeler satın alın
  • Pasta, bisküvi, cips, alkolsüz içecekler ve tatlılar gibi “ekstra” yiyeceklerde sınırlı besleyici özellik bulunmaktadır. Bunların daha sınırlı olarak satın alın.

Yemek Fikirleri

  • Eve yemek siparişleri daha pahalıdır.
  • Yemeklerinizi elinizde sebzelere göre planlayın. Örneğin marul brokoliye göre daha hızlı bozulur. Bu nedenle alışveriş yaptıktan sonraki günlerde öncelikle yemeklerinizin yanında salata yemeyi planlayın.
  • Uygun enerji ve besin kaynağı olan taneli ekmek, Basmati veya Doongara pirinci ve makarna gibi düşük Glisemik İndeksli karbonhidratlardan oluşan besinler kullanarak yemek ve atıştırmalıklar hazırlayın
  • Maliyeti düşürmek ve tarifi zenginleştirmek için et bazlı yemeklerinize baklagiller ekleyin (örneğin nohut, mercimek, barbunya, fasulye)
  • Tofu tüm aileniz için pahalı olmayan protein içerikli bir besindir – wok yemekleri, körili yemekler ve hatta ızgara etler yerine sert tofu peyniri kullanabilirsiniz
  • Dondurulmuş sebzeler taze sebzelere göre çok daha uzun raf ömrüne sahiptirler, “taze” sebzeler kadar besleyicidirler ve genellikle daha ucuz ve daha kaliteli olurlar
  • Çok miktarda yemek pişirerek artanları yoğun geçen bir haftada öğle veya akşam yemeğinde kolayca tekrar ısıtmak için dondurun

Saklama Önerileri

  • Meyveleri oda sıcaklığında ayrı bir yerde saklayın
  • Bazı meyveler daha hızlı olgunlaşıyorsa bu meyveleri ayrı bir yerde saklayın. Bu sayede diğer meyvelerin hızlı olgunlaşmasını önleyebilirsiniz.
  • Meyve olgunlaştığında yıkamadan buzdolabına koyun
  • Yeşil, yapraklar ve salatalık sebzeleri buzdolabınızın sebzeliğinde veya delikli plastik torbada yıkamadan saklayın
  • Patates, soğan ve sarımsağı serin, kuru, ışık almayan ve iyi havalandırılmış bir yerde saklayın
  • Ekmeği buzdolabında veya dondurucuda saklayın
  • Artan yemeklerinizi etiketleyerek buzlukta saklayın – tarihi not etmeyi unutmayın