Hamilelikte daha sağlıklı beslenme ve yaşam biçimi için faydalı ipuçları

Healthier lifestyle during pragnancy
DIŞARIDA ZAMAN GEÇİRİN: Her gün açık havada vakit geçirmek D vitamini almak için iyi bir seçenektir
  • Bol taze meyve, tam tahıllı ürünler, fasulye türleri, sebze, yarı haşlanmış pirinç, et, balık, yağ, kabuklu yemiş, tohum, süt ve süt ürünleri gibi çeşitli besinler yiyin.
  • Tüm besin ihtiyaçlarınızı karşılamak için düzenli ve yeterli miktarlarda yemek yiyin.
  • Haftada 1-2 defa yüksek nitelikli yağlı balık yiyin.
  • Yüksek yağ ve yüksek şeker içerikli besinleri asgari düzeyde tutarak daha yoğun besleyici gıdalar tüketin (örneğin meyve ve sebze).
  • Günde 1.5 - 2 litre su için (su, şekersiz meyve çayı, sulandırılmış meyve veya sebze suyu).
  • İyotlu tuz kullanın.
  • Yalnızca iyi pişmiş et, balık ve yumurta yiyin.
  • Pastörize edilmemiş veya yumuşak peynirlerden ve çiğ veya az pişmiş et, tavuk ve deniz mahsullerinden uzak durun.
  • Kısıtlayıcı düşük enerjili diyetlerden uzak durun.
  • Hamilelik sırasında alkolden uzak durun, sigara içmeyin ve bir sağlık uzmanına danışmadan reçeteli ilaç almayın.
  • Kafeinli içecekleri kontrollü olarak tüketin (günlük 1 fincan kahve).
  • Yalnızca doktorunuz öneriyorsa mikro besin takviyeleri alın. Hamile kalmaya çalışırken mümkünse folik asit takviyeleri almaya başlayın.
  • Her gün açık havada vakit geçirin (D vitamini sentezi).
  • Yürüyüş veya yüzme gibi hafif egzersizler yapın. Bu egzersizler sağlıklıdır, aşırı kilo almanızı, kabızlığı önler ve daha kolay ve kısa süren doğuma katkı sağlar.