İki kişilik mi yiyorsunuz?

Eat for two
DEĞİŞEN İHTİYAÇLAR: Beslenme biçiminizi değişen ihtiyaçlarınıza göre uyarlayın

Hamile kadınlar daha fazla enerji ve besine ihtiyaç duyduklarında çoğu kez ‘iki kişilik yemeleri’ gerektiğini sıkça duyarız. Bu ifade normalin iki katı yemek yemeniz anlamına gelmemektedir. Göğüs ve rahminizin büyümesi, kan miktarınızın artması, yağ deposu ve bebeğinizin büyümesi ve gelişimine yönelik temel ihtiyaçlar nedeniyle beslenme biçiminizi değişen ihtiyaçlarınıza uygun hale getirmeniz gerektiği anlamındadır.

Vücudunuzun ihtiyaç duyacağı daha fazla mineral, demir ve vitamini sağlıklı, çeşitlendirilmiş ve normal olarak iyi dengeli bir beslenme biçimiyle alabilirsiniz.

‘İdeal’ kilo artışı kişiden kişiye değişmekle birlikte tipik olarak hamileliğin ilk 3 ayında ekstra kaloriye ihtiyaç duyulmaz.

Ancak hamileliğin son 6 ayında günlük yaklaşık 300 ekstra kaloriye ihtiyaç duyulur. Dengeli ve sağlıklı beslenme konusunda bilgili olan kadınlar bu ekstra ihtiyaçlarını örneğin bir dilim tam tahıllı ekmek ve bir dilim peynir veya bir sade yoğurt, iki yemek kaşığı müsli ve bir elmayla kolayca karşılayabilirler.