Susuz kalmamak için yedi öneri

Düzgün çalışmak için vücudunuz su ve diğer sıvılara ihtiyaç duyar ve bu nedenle susuz kalmamak sağlığınız için önemlidir. Fakat günde ne kadar su içmeniz gerektiğini söylemenin kolay bir yolu yoktur. Yaş, sağlık durumu, beslenme biçimi ve hareket düzeyi gibi birçok etmen vardır.

Her gün sırf yediğimiz besinlerden çok miktarda sıvı aldığımızı unutmayın. Birçok besinde çok miktarda su bulunur. Esasen tükettiğimiz suyun yaklaşık beşte birini yediklerimizden alırız. Domates veya brokoli gibi bazı sebze ve meyveler %90 veya daha fazla su içerir.

Birleşik Devletler Tıp Enstitüsü rakamlarına göre erkeklerin yiyecek ve içeceklerden alacağı yeterli günlük su miktarı yaklaşık 3.7 litredir. Kadınlar için bu rakam 2.7 litre olmakla birlikte 4-8 yaş arasındaki çocuklar için 1.7 litredir. Birleşik Krallık Sağlık Bakanlığı yetişkinlerin her gün 1.2 litre sıvı tüketmesini öneriyor. Bu miktara besinlerden alınan sıvılar dâhil değildir.