Beslenme Bilgileri ve Öneriler

Taahhüdümüz: Tüm ürünlerimizin üzerinde beslenmeye dair bilgi ve öneriler sunmak



Our commitment: Reduce sugars in our products


Hedeflerimiz

2016'ya kadar – Tüm dünya üzerinde bütün ilgili gıda ve içecek ürünlerimizde, besin içeriğine dair tüketicileri bilgilendirmek üzere pakette Günlük Karşılama Miktarı’na (GKM) dayalı etiketler bulunacak.

2016'ya kadar – Ayrıntılı ürün bilgisi ve beslenme önerilerini paket üzerinde akıllı telefonlar için Hızlı Yanıt (Quick Response-QR) kodu sayesinde sunarak daha fazla bilgiyi ulaşılır kılacağız.


İlerlemeler

Ürünlerimizde GKM esaslı beslenme bilgileri sunmayı Avrupa çapında yaygın bir şekilde uygulamaya koyduktan sonra, şimdi de bu yaklaşımımızı diğer bölgelere yayıyoruz. Türkiye’de 2015 yılının sonunda, ilgili ürünlerimizin %91’inin, paketinde GKM esaslı etiketleme bulunuyor(2013: %50).

Dünya çapında, 43 ülkede, özellikle çocuklara ve ailelere yönelik toplam 31 markayı kapsayan 2.000'den fazla ürün web sitesi üzerinden ürün bilgileri sunuluyor.


Bakış açımız

Tüketicileri kalori, şeker, yağ ve diğer besin öğeleriyle ve bunların günlük referans alım düzeyleri ile ilişkileri hakkında bilgilendiren GKM esaslı etiketleri destekliyoruz. Daha soyut 100 g miktarı yerine, makul tüketim miktarını gösteren bir porsiyona dayalı GKM yüzdeleri vermenin daha yararlı olduğuna inanıyoruz. GKM'nin sunduğu zorluklara, ürün etiketleme mevzuatları da dâhildir. Tüketicilerin bilgiye dayalı tercihler yapmalarında onları desteklemeyi savunuyoruz ve izin verilen durumlarda, tüketici kitlesine adapte edilmişGKM bilgilerini barındıran çocuk ürünlerimizi yeniden lanse etmeye başladık. Buna izin verilmeyen yerlerde, GKM'nin yararlarını desteklemek üzere yetkililerle, beslenme uzmanları ve endüstri kurumlarıyla görüşüyoruz ve ayrıca tüketici eğitimini ve katılımını hedefimize alıyoruz.


İlgili içerik



Notlar:

Tüketicilerin %50 veya üstü 12 yaş altı çocukların oluşturduğu veya bu yaş grubu için geliştirilmiş veya geliştirilmiş olarak algılanan ürünler.

Kalori sağlayan ve GKM etiketlemesi için yeterli ambalaj yüzeyine sahip, insanlar tarafından (evcil hayvanlar değil) günlük olarak yoğun tüketilen ürünler.

İlgili ürünler istisnaların (Nestlé Nutrition, Nestlé Health Science, Nestlé Professional, Nestlé Purina PetCare, sade su / kahve / çay, hediyelik Şekerleme, yemeklerde serbest kullanılan ve masa üstü çeşniler ve diğer hukuki hususların alakalı olduğu dört yaş altı çocuklar için tasarlanmış ürünler) ve yönetmeliklerin izin vermediği hususları hariç tutma anlamındadır.

2014’te ürün web siteleri daha somut ölçüm sağlamak amacıyla ürün grupları üzerinde belirtilmiştir.