Şeker Miktarının Azaltılması

Taahhüdümüz: Ürünlerimizdeki şeker miktarını azaltmak



Our commitment: Reduce sugars in our products


Hedeflerimiz

2015’e kadar – Çocukların beslenmesinde şeker tüketiminin azaltılmasına yardımcı olmak amacıyla çocuk ve gençlere yönelik kahvaltılık gevrek markalarının tamamında porsiyon başına düşen şeker miktarını 9 gram ve altına indirmek.

2016’ya kadar – Ürün portföyümüzün daha zorlu alanlarında sürekli iyileşme sağlamak amacıyla Nestlé Beslenme kriterlerine uymayan ürünlerde şeker miktarını % 10 daha da azaltmak.


İlerlemeler

2014 yılı sonu itibariyle çocuk ürünlerimizin yüzde 98’i, Nestlé Besin Profil Sistemi’nin şeker kriterine uyumlu hale getirildi (2013: %96).

Nestlé’nin kahvaltılık mısır gevreği markalarının yanı sıra Nestlé markasını taşıyan 15’ten fazla kahvaltılık gevrek ürününde toplam şeker miktarını porsiyon başına (30 g) 9 gram ve altına indiriyoruz. Şeker miktarı azaltılmış bazı ürünleri yeniden piyasaya sunmuş buluyoruz. Bu ürünler arasında şunlar yer alıyor:


Bakış açımız

Halk sağlığı otoriteleri ilave şeker miktarlarının, özellikle şekerin beslenmede yer alan diğer temel ve besleyici gıdaların yerine geçebilecek olmasından dolayı azaltılmasını öneriyor. Çocukların dengeli bir kahvaltı ve hatta genel olarak kahvaltı yapmasını sağlamanın zor olabileceğinin farkındayız. Bu nedenle, uzun vadeli tat tercihlerinin adapte olması için kademeli bir yaklaşım benimsiyoruz. Tada, dokuya, yapıya, renge ve koruyucu özellikleri etkilemeden şeker miktarının azaltılması bazen zor bir süreç haline gelebilmektedir. Tatlandırılmış süt gibi belli bazı ürünlerin yasal olarak belirlenen içerik kurallarına uymaları gerekiyor. Bu ürünler için de beslenme değerlerinin etiketlenmesi ve porsiyon rehberliğinin iyileştirilmesi için çalışmalar yapıyoruz.


İlgili içerik



Notlar:

Nestlé Besin Profili Sistemi kriterleri kriterleri Dünya Sağlık Örgütü, Tıp Enstitüsü ve diğer küresel veya yerel otoriteler tarafından yayınlanan beslenme bilimi ve halk sağlığı beslenme önerilere dayanır. Ürünleri besleyici değerlerini ve kriterlere uygun olup olmadığını belirleyen Nestlé Besin Profili Sistemi kullanılarak ürünlerimiz değerlendirilir. Tüketicilerinin %35 veya üstünü 12 yaş altı çocukların oluşturduğu veya bu yaş grubu için geliştirilmiş veya geliştirilmiş olarak algılanan ürünler.

Ürün arz edilmeden önce farklı pazar düzeyinde onay ve/veya tescil işlemi aşamalarında olan %2 dışında tüm ürünlerimizi tanımlamış bulunuyoruz.

Tüketicilerinin %50 veya üstünü 18 yaş altı çocukların ve çocuklardan çok gençlerin oluşturduğu ürünler.