Tam Tahıllar ve Sebzeler

Taahhüdümüz: Tam tahıl ve sebze tüketimini teşvik etmek



Our commitment: Reduce sugars in our products


Hedeflerimiz

2015’e kadar – Besin değeri yüksek içerikler sunmak için çocuk veya gençlere yönelik kahvaltılık gevreklerde tam tahıllı içerikleri diğerlerinden daha fazla kullanmak.

2015’e kadar – Tam tahıl ve sebze kullanarak yemek pişirmeyi desteklemeyi amaçlayan Maggi Yemek Pişirme Dersleri programını 30 ülkede sürdürmek.

2015’e kadar – Tüm dünyada Maggi ürün portföyünün % 90’ını evde yemek pişirmeyi ve yemeklerde sebze kullanmayı destekleyecek .


İlerlemeler

Çocuk ve gençlere yönelik kahvaltılık gevrek ürünlerimizin en az % 95’inde tüm içerikler arasında en çok tam tahıl kullanmaya başladık (2013: %74) ve 2015 yılına kadar bu ürünlerin % 100’ünde tam buğday kullanma taahhüdünde bulunduk. Bugün tüketicilerimizin ambalajın üzerinde yer alan Yeşil Etiket ile porsiyonunda 8 gramdan daha fazla tam tahıl barındıran mısır gevreği seçeneklerini fark etmelerini sağlıyoruz.

2014 yılı sonu itibariyle Maggi Yemek Pişirme Dersleri Programımız 20 ülkede yayınlanmaya başladı (2013: 16). Bugüne kadar Maggi ürün portföyümüzün % 73’ü ambalaj üzerindeki açıklamalar veya düzenlenen promosyonlarla evde yemek pişirmeyi ve sebze yemeklerini teşvik etti (2013: %68).


Bakış açımız

Tam tahıllar ve sebzeler sağlıklı beslenme için büyük önem taşımasına rağmen birçok kişi beslenmesinde bunları yeterince tüketmiyor. Elde edilen veriler, her 10 kişiden dokuzunun tavsiye edilen tüketim düzeyine ulaşamadığını gösteriyor. İşte bu nedenle, kahvaltılık gevreklerimizde tam tahıl kullanıyor ve inovasyon ve renovasyon programlarımız, ürünlerimizin içindeki tam tahıl miktarını artırmayı hedefliyor. Bu alanda istikrarlı bir ilerleme kaydettik, ancak içeriğe tam tahıl eklemenin tattan dokuya ve raf ömrüne kadar ürünün tüm özeliklerini etkilemesinden dolayı kademeli ve sürekli bir iyileşme kaydetmek için dikkatli hareket etmek durumunda kalıyoruz. Çocuk veya gençlere yönelik kahvaltılık gevreklerimizin tamamını 2015 sonu itibariyle daha fazla tam tahıl içerecek şekilde iyileştirdiğimiz konusunda iyimseriz. Sebze tüketimini teşvik etme çalışmalarımızla ilgili karşılaştığımız en büyük sıkıntıyı, çalışmalarımızın tüketicilerimizde uzun dönemli davranış değişikliklerine yol açıp açmadığını takip etmekteki zorluklarda yaşıyoruz.


İlgili içerik



Notlar:

Tüketicilerinin %35 veya üstünü 12 yaş altı çocukların oluşturduğu veya bu yaş grubu için geliştirilmiş veya geliştirilmiş olarak algılanan ürünler.

Tüketicilerinin %50 veya üstünü 18 yaş altı çocukların ve çocuklardan çok gençlerin oluşturduğu ürünler.