Beyin Dostu Kahve Endişe Seviyesini Azaltarak Depresyonu Önlüyor

Geri DönŞub 25, 2014

Kahve ve kafein ile ilgili son yapılan bilimsel araştırmalara göre günde 2-3 fincan kahve, içenlerin zihinsel performansı artıyor, depresyona girme riski düşüyor. Avrupa Gıda Güvenliği Derneği (EFSA) * ile Hemşire Sağlık Çalışması’nın yaptığı çalışmalara göre orta düzeyde kahve tüketmek hafıza ve mantıklı düşünme üzerine olumlu etki ediyor. Ayrıca ulusal İlaç Bağımlılığı Kuruluşu NIDA*‘ya göre kafein, nikotin ve alkol gibi bağımlılık yapabilecek maddeler arasında yer almıyor.

Avrupa Gıda Güvenliği Derneği (EFSA)’ya göre, 1 kupa kahve içerisindeki kafein miktarının dikkat ve uyanıklığı arttıyor. Üstelik bu uyarıcı etkisine rağmen kafeinin beyin haritalama teknolojisi ile yapılan değerlendirmelerinde, vücutta gösterdiği etkinin bağımlılıkla ilişkili olmadığı gözlemleniyor. Aynı zamanda ulusal İlaç Bağımlılığı Kuruluşu NIDA*‘ya göre kafein, nikotin ve alkol gibi bağımlılık yapabilecek maddelerin listesinde bulunmuyor.

Kahve endişe seviyesini düşürüyor

Kahve ve kafein ile ilgili yapılan son bilimsel araştırmalara göre düşük ve orta düzeyde kafein almak endişe seviyesini düşürürken mutluluk hissini yükseltiyor. Hemşire Sağlık Çalışması’nın 50.740 kadın üzerinde yaptığı çalışma günde 2-3 fincan kahve içen kadınların günde 1 fincan kahve tüketenlere oranla %20 daha az depresyona girdiğini gösteriyor. Ayrıca doğal bir antioksidan kaynağı olan kahve, içerdiği kafein sayesinde halsizlik ve uyuklama gibi semptomların ortadan kalkmasına yardımcı oluyor.

Fiziksel dayanıklılığı artırıyor

Fiziksel aktiviteye başlamadan önce tüketilen kahvenin ise dayanıklılığı artırdığı da ortaya konuyor. Kahve verdiği keyfin yanı sıra canlandırıcı etkisiyle, hayatına sağlık katmak isteyenlerin de yardımcısı oluyor.

Referanslar

  • EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA) (2011). Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to caffeine and increased fat oxidation leading to a reduction in body fat mass (ID 735, 1484), increased energy expenditure leading to a reduction in body weight (ID 1487), increased alertness (ID 736, 1101, 1187, 1485, 1491, 2063, 2103) and increased attention (ID 736, 1485, 1491, 2375) pursuant to Article 13(1) of Regulation (EC) No 1924/20061. EFSA Journal;9(4):2054.
  • National Institute of Drug Abuse list
  • Lucas M, et al (2011). Coffee, caffeine, and risk of depression among women. Arch Intern Med;171:1571-8.
  • Smit HJ & Rogers PJ (2006). Effects of caffeine on mood. In Caffeine and the activation theory. Effects on health and behavior, Smith BD, Gupta U, Gupta BS, eds, CRC Press, Boca Raton, FL, pp. 229-82.
  • Davis J.K. et al. (2009), Caffeine and Anaerobic Performance – Ergogenic Value and Mechanisms of Action. S ports Medicine, 39, 813-832.