Nestlé, “Hayata Çikolata” dedi 28 yeni ürünle yeni kategorilere girdi

Geri DönEyl 26, 2011

Son 5 yılda  ortalama % 15’lik bir büyümeye imza atan Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu, “Hayata Çikolata” sloganıyla 28 yeni ürününü tüketicileriyle buluşturdu. Bunların arasında bisküvi kategorisinde yer alan beş ayrı ürün de bulunuyor.

Bir süre önce Balaban Gıda ile işbirliği gerçekleştiren Nestlé, pazara sunduğu yepyeni ürünleriyle çikolatadaki uzmanlığını yeni kategorilere taşıyor.

Karacabey’deki fabrikasına 30 milyon İsviçre Frangı değerinde yatırım gerçekleştiren ve üretim kapasitesini 30 bin tona çıkaran Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu, Türkiye pazarına 28 ayrı yeni ürün sunarken yeni kategorilere de giriş yaptı. Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé, yeni ürünleriyle 100 yılı aşkın bir süredir bulunduğu Türkiye pazarına yeni bir heyecan getiriyor; tablet  çikolata, gofret ve hediyelik çikolatalardan sonra yumuşacık Nestlé çikolatası bisküvi ve kurabiyelerle buluşuyor. Nestlé’nin çikolatadaki uzmanlığını bisküvi ve kurabiye kategorisine taşıdığı beş çeşit ürünü Nestlé Çokodamla ve Kremalı Kurabiye, Nestlé Bol Çikolatalı Bisküvi, Nestlé Marshmallowlu Bisküvi, Nestlé Çikolatalı Parmak Bisküvi, Nestlé Çikolata Kaplı Köstebek Kurabiye oldu.

Nestlé var olan ürün portföyüne yeni ürünler ekliyor

Nestlé,  “Pasta Çikolatası” kategorisine , Damla Çikolata, Pasta Çikolatası ve Kakao’ları içeren dört yeni ürün ile giriyor.  Son yıllarda hızlı bir büyüme grafiği gösteren bar ve gofret kategorisinde gençleri yakalamayı hedefleyen üç yeni ürün Crunch Gofret, Beyaz Gofret ve Delirium 50 kuruşluk fiyatlarıyla “Nestlé Bar ve Gofret Serisi”ne katıldılar. Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu, farklı kategorilerde yeni ürünlerini tüketicileriyle buluştururken tablet çikolata kategorisinde de yenilikçi formatıyla “Nestlé Çok Çikolata” serisini dört ayrı lezzeti ile ürünleri arasına ekledi. Nestlé’nin 25 kuruşluk uygun fiyatıyla kalitesini ve lezzetini tüketicilerine sunduğu ürünleri ise “Holiday”, “Trophy” ve “Pom Pom” oldu.

Nestlé’nin yeni ürünleri ve uzmanlığını taşıdığı yeni kategorilerle ilgili bilgi veren Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu Genel Müdürü Devrim Cöbek: “Nestlé olarak yeni ürünler geliştirirken tüketicilerimizin beğenilerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulunduruyoruz. Nestlé’nin ürünleri çok geniş bir tüketici profiline hitap ediyor. Tüketicilerimiz;  kaliteli, lezzetli, bir o kadar da uygun fiyatlı ürünleri tercih ediyor.  Biz de Nestlé olarak onların bu beklentisine cevap vermeye çalışıyoruz. Yeni ürünlerimizi,  tüketicilerimizin hayatlarının her anında onların yanında olma ve onlara Nestlé kalitesini ve lezzetini sunma  arzumuzun kuvvetli bir göstergesi olarak görebilirsiniz.” dedi.

Nestlé Türkiye’nin Balaban Gıda’nın %51 hissesini satın alarak çikolata ve şekerleme sektöründe yeni bir işbirliğine adım atmış olduğunu belirten Devrim Cöbek sözlerine şöyle devam etti: “Balaban Gıda, 50 milyon TL değerindeki ‘Oyuncaklı Çikolata Yumurta’ pazarının satış adedi olarak lideri konumunda bulunan ‘Toto’ markasının yanı sıra, çeşitli bisküvi, çikolata ve gofret markalarının da üretimini gerçekleştiriyor. Balaban Gıda ile gerçekleştirilen bu ortaklık ile Nestlé Türkiye, daha uygun fiyatlarla daha çok çeşitle tüketicisiyle buluşma stratejisini de pekiştirmiş oldu. 4.5 Milyar TL’lik bir hacme sahip çikolatalı ürünler pazarının yarısını oluşturan uygun fiyatlı ürünler kısmında büyüme hedefimiz bulunuyor. Değişik fiyat kategorilerinde tüketicilerimize farklı lezzetleri Nestlé kalitesi ile sunabilmeyi amaçlıyoruz. Tüketicilerimizin beğenisine sunduğumuz yeni ürünlerimiz de bu amaç doğrultusunda geliştirilmiş olan ürünlerdir. İşbirliğimiz sonrasında üretim kapasitemizi artırmaya yönelik olarak 4 milyon TL’lik bir yatırım gerçekleştirdik. Bu yatırım ve kurduğumuz yeni ortaklık neticesinde Nestlé çikolatasının lezzetini bisküvi kategorisine taşıyor ve bu kategoriye beş ayrı ürün çeşidi ile giriş yapıyoruz. 25 ve 50 kuruşluk yeni ürünlerimiz de yine Balaban Gıda tesislerinde üretiliyor ve Ekim ayı içerisinde raflardaki yerini alıyor.”

Nestlé markası altında tablet çikolatalar, gofretler ve yeni ürün grupları bulunuyor. Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu’nun toplam ürün sayısı yeni ürünlerle birlikte 157’ye ulaşmış oldu.

Beslenme, sağlık ve iyi yaşam vizyonu doğrultusunda lezzetli ve katma değerli ürünler geliştirmeyi hedefleyen Nestlé, her yıl AR-GE’ye 2 milyar İsviçre Frangı yatırım gerçekleştiriyor. Tüketicilerine sunduğu her ürünü; beslenme alanındaki AR-GE gücünü ve uluslararası tecrübesini yerel bilgi birikimi ile birleştirerek geliştiriyor.

Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu son yıllar içerisinde pazar büyümesinin üzerinde bir büyüme rakamı elde ederek, pazar payını sürekli olarak geliştirdi. Nestlé’nin çikolata ve şekerleme pazarındaki büyüme oranı 2011 yılının başından bu güne kadar % 12 olarak gerçekleşti. 2010 yılında toplam çikolata pazarında tablet çikolata kategorisi %4 büyürken, Nestlé bu kategoride %15 büyüme kaydetti. Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu’nun  son beş yılda ortalama büyümesi ise %15 olarak gerçekleşti.

Nestlé, 2011 yılında 2010 yılı ile karşılaştırıldığında hediyelik çikolata kategorisinde pazar payını ikiye katladı. Yine 2011 yılında sürülebilir çikolata kategorisinde bugüne kadar %5’lik bir büyüme söz konusuyken, Nestlé %18 büyüdü. 2011 yılında 28 yeni ürünü tüketicisiyle buluşturan Nestlé, Balaban Gıda ile kurduğu yeni ortaklıkla daha da yenilikçi ve rekabetçi bir yapılanma içine girmiş oldu. Bu ortaklık neticesinde Nestlé ürün portföyüne katılan “Toto” markası şu anda 50 milyon TL değerinde olan “Oyuncaklı Çikolata Yumurta” pazarının lideri konumunda bulunuyor. 2011 yılında “Oyuncaklı Çikolata Yumurta”  pazarının %42’lik bir büyüme kaydettiği, “Toto”nun ise aynı dönemde %25 büyüdüğü ve liderliğini devam ettirdiği görülüyor.