Nestlé ile “Fıstığımız Bol Olsun” Projesi Eğitimleri Başladı

Geri DönMar 18, 2011

Nestlé’nin TEMA Vakfı işbirliğiyle Antep fıstığı üretiminde kalite ve verimliliği artırmaya yönelik eğitimleri başladı. Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu Genel Müdürü Devrim Cöbek, proje kapsamında Gaziantep Valisi ve Belediye Başkanını ziyaret etti ve fıstık üreticileriyle tanıştı.

Projeye göre bugün fıstık ağacı başına yılda ortalama 3 kg. üretim elde edilirken; “Fıstığımız Bol Olsun” projesiyle” bu miktarın 5 yıl sonra yaklaşık 3 katına çıkartılması hedefleniyor.

Türkiye’de 100 yılı aşkın bir süredir faaliyet gösteren Nestlé’nin TEMA Vakfı işbirliğiyle sürdürdüğü “Fıstığımız Bol Olsun” projesinin eğitimlerine başlandı. Proje kapsamında Antep fıstığı üretiminde kalite ve verimliliği arttırmaya yönelik eğitimler ve uygulamalar hayata geçirilecek. Konuyla ilgili olarak Gaziantep’e gelen Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu Genel Müdürü Devrim Cöbek, Gaziantep Valisi Süleyman Kamçı, Gaziantep Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey ve Yavuzeli Kaymakamı Cihat Arık’ı makamında ziyaret etti. Devrim Cöbek daha sonra Süleymanobası köy kahvesinde fıstık üreticileriyle tanışıp eğitimler hakkında bilgi alışverişinde bulundu.

Devrim Cöbek proje ile ilgili olarak şunları söyledi ; “Türkiye için çok önemli bir tarımsal değere sahip olan Antep fıstığı üretiminde kalite ve verimi artırmayı; ayrıca sürdürülebilir bir üretimle bölgedeki ekonomik refaha katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi olarak, bir şirketin sorumluluğunun değer zincirinin her aşamasında katma değer yaratmak olduğuna inanmaktayız. “Paylaşılan Değer Yaratmak” olarak adlandırdığımız bu yaklaşım çerçevesinde, Türkiye’de dahil olmak üzere faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde beslenme, su ve kırsal kalkınma alanlarında topluma değer katan projeler gerçekleştiriyoruz. “Fıstığımız Bol Olsun” adlı projemiz de bu yaklaşım doğrultusunda TEMA Vakfı ile işbirliği içerisinde geliştirdiğimiz bir proje. Bu projeyle bölgede sürdürülebilir tarım yapılmasını ve Antep fıstığı üretiminde kalite ve verimi artırmayı hedefliyoruz. Böylelikle bölgede yaşayan 100 bin insanın yaşam seviyesinin yükseltilmesine katkıda bulunarak, hem ekonomik hem de sosyal anlamda bir katma değer sağlayacağımıza inanıyoruz .”

“Antep fıstığı üretimi 5 katına çıkabilir”

Türk halkının gönlünde çok özel bir yere sahip olan, Türkiye’nin ilk Antep fıstıklı çikolatası Nestlé Damak markası için de ayrı bir önem taşıyan Antep fıstığının Türkiye’deki üretim potansiyeline henüz ulaşamaması projenin yola çıkış amacını oluşturuyor.

Dünyada Antep fıstığı üretim miktarı son beş yılın rakamlarına göre ortalama 550 bin ton civarında bulunuyor. Türkiye ise 102 bin ton yıllık üretimle; 222 bin ton üreten İran ve 130 bin ton üreten ABD’nin ardından dünya üçüncüsü durumunda bulunuyor. Oysa ülkemizin bunun dört katı üretim potansiyeli var. Türkiye’de halen kullanılmakta olan geleneksel tarım yöntemleri yerine modern anlamda tarım işletmeciliği ve verimli üretim alışkanlıklarına kavuşulması halinde bu hedeflere ulaşmak mümkün. Türkiye’de üretilen Antep fıstığının sadece yüzde 10’u çikolata üretiminde kullanılırken, büyük bir kısmının ise kuruyemiş ve tatlılarda tüketiliyor.

Projenin uygulama alanı olarak, Antep fıstığının en uygun yetişme havzası özelliklerine sahip olan Orta Fırat Havzası’nda yer alan Gaziantep’te Yavuzeli ve Araban İlçeleri; Şanlıurfa’da Birecik İlçesi; Adıyaman’da ise Besni İlçesi’nin bulunduğu bölge belirlendi. Proje kapsamında uygulama alanında ikamet eden Antep fıstığı yetiştiriciliğiyle uğraşan çiftçilere verilecek olan uygulama tabanlı eğitim programıyla Antep fıstığı yetiştiriciliğinde doğru ve uygun tarım teknikleri bölgede yaygınlaştırılacak; böylelikle bölgesel anlamda istihdam sağlanması da mümkün olabilecek. Projeye göre uygulama alanındaki meyve veren 10 bin fıstık ağacından bugün ağaç başına yılda ortalama 3 kg. üretim elde edilirken; “Fıstığımız Bol Olsun” projesiyle” bu miktarın 5 yıl sonra yaklaşık 3 katına çıkartılması hedefleniyor.