Nestlé’nin kahvaltılık gevrek fabrikası Karacabey’de açıldı

   
Geri DönOca 5, 2012

Yeni fabrika 191 milyon nüfuslu bir pazara hitap edecek

Nestlé kahvaltılık gevrekler’in 85 milyon dolarlık bir yatırımla gerçekleştirdiği  fabrika Bursa Karacabey’de açıldı. Yeni kahvaltlık gevrek fabrikası, sadece Türkiye pazarına hitap etmeyecek, Ortadoğu ve Kuzey Afrika başta olmak üzere dünya pazarlarına da ihracat gerçekleştirerek Nestlé’nin bölgedeki yeni üretim üslerinden biri olacak. Türkiye’nin en çok tüketilen kahvaltılık gevreği Nesquik ve Nesfit markaları, bundan böyle dünya pazarlarına Karacabey’den ulaşacak. Kişi başına yıllık 235 grama ulaşan tüketimin büyüyeceği tahmin ediliyor. Fabrikanın açılışıyla birlikte ülkemizde 1998’de piyasaya girişinden beri pazar liderliğini elinde bulunduran Nestlé kategoriyi büyütmeye ve liderliğini sürdürmeye devam edecek.

Bursa Karacabey’deki yeni kahvaltılık gevrek fabrikası, aynı zamanda tesisin sahibi olan Nestlé ve Generals Mills şirketlerinin yüzde 50-50 ortak girişimiyle kurduğu Cereal Partners Worldwide (CPW) tarafından işletiliyor. Tesisin açılışı, 06 Ocak 2012 tarihinde, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker ve Nestlé Türkiye İcra Kurulu Başkanı
Dr. Hans-Ulrich Mayer
’in katılımıyla gerçekleştirildi. On beş bin tona yakın kapasitesi bulunan, hammaddesinin neredeyse tamamını Türkiye’den karşılayarak yıllık yaklaşık 5.350 ton buğday, 4.000 ton mısır ve 1.000 ton pirinç alımı gerçekleştirecek olan fabrika, hızla büyüyen kahvaltılık gevrek gıda kategorisinde Türkiye’yi bölgesel bir merkez haline getirecek.

Türkiye’de kahvaltılık gevrekler kategorisinde bu yıl geçtiğimiz seneye göre ciro bazında yüzde 21’lik bir büyüme yaşanırken, Nestlé, pazar ortalamasını aşan ciro bazında yüzde 27’lik büyüme oranıyla kategoriye liderlik etmeyi sürdürüyor. Nestlé, 2011 yılında yaklaşık 210 milyon TL’ye ulaşan kahvaltılık gevrekler pazarında yüzde 60’lık pazar payına sahip bulunuyor. Her yıl  1 milyona yakın yeni hanenin yetişkin kahvaltılık gevreklerini tüketmeye başlaması, ülkemizde bu beslenme ürününe dönük ilginin artarak devam ettiğinin önemli bir göstergesi oldu.
Dünyanın diğer ülkeleriyle kıyaslandığında, örneğin İngiltere’de kişi başı yıllık kahvaltılık gevrek tüketiminin 6,2 kg, Yeni Zelanda’da 5,8 kg, Fransa’da 1,9 kg, komşumuz Yunanistan’da 2 kg, Meksika ve Polonya’da 1,3 kg, Arabistan ve Rusya’da 300 g olduğu düşünüldüğünde, Türkiye’de kişi başı kahvaltılık gevrek tüketiminin şu anda 235 g’da olması, pazarın geleceğe yönelik çok daha geniş bir potansiyele sahip olduğunu ortaya koyuyor. Fabrikanın üretime geçmesiyle birlikte Türk tam buğdayı ile üretilmeye başlanan kahvaltılık gevrekler lif, kalsiyum, demir ve vitamin açısından zengin. Kahvaltılık gevreklerin bir porsiyonu, günlük demir ve vitamin ihtiyacının yüzde 25’ini karşılıyor. Kahvaltılık gevrekler, Türkiye’de oldukça düşük olan süt tüketimini yüzde 10 oranında artırmış bulunuyor. Türkiye’de halen her yıl 62,5 milyon litre süt kahvaltılık gevreklerle tüketiliyor. Sağlık Bakanlığı’nın 2006 yılında yaptığı araştırmaya göre Türkiye’deki çocukların 1/3’ü kahvaltı etmiyor.  Kahvaltılık gevrekler hem süt tüketimini artırıyor hem de çocukların kahvaltı alışkanlığı geliştirmesine yardımcı oluyor.

“2020 yılına gelindiğinde kahvaltılık gevrek kategorisi, bugüne göre üç kat, hane halkı penetrasyon oranı da bugüne göre iki kat büyüyecek”
Fabrika açılışında bir konuşma yapan Nestlé Türkiye İcra Kurulu Başkanı Hans-Ulrich Mayer de bu potansiyele ve fabrikanın Nestlé için bölgede yeni bir üretim üssü olmasına dikkat çekerek şunları söyledi:
“Kahvaltılık gevrekler, sağlıklı beslenme bilincinin artmasıyla birlikte Türkiye’de çok hızlı gelişen bir kategori. General Mills ortaklığı CPW ile bu kategoride 3 milyar TL’ye yakın bir ciroya ulaşarak dünyanın en büyük üreticileri arasında yer alan Nestlé, Türkiye’de de kahvaltılık gevrek kategorisine 1998 yılında girdi. Geçen on üç yıllık sürede, Nesquik ve Nesfit markalarıyla Türkiye’nin tartışmasız pazar lideri olan Nestlé, aynı zaman zarfında kategoriyi de tam olarak 10 kat büyüttü. Hatırlayacağınız gibi kahvaltılık gevrek yatırımıyla ilgili ilk anonsu bu yıl mart ayında yapmıştık. O tarihten bu yana,  kısa bir sürede kategorinin büyük oranda büyüdüğüne şahit olduk.Yalnızca bu veri bile böyle bir yatırıma olan ihtiyacı doğrulamaktadır. Şimdi kendi fabrikamızı kurarak ve tümüyle Türkiye’den temin edeceğimiz hammaddelerle üretime başlayarak sürdürülebilir bir şekilde daha da büyüyecek, kendimiz büyürken kategoriyi de büyüteceğiz.. Üstelik yeni fabrikamız sadece iç pazara üretim gerçekleştirmeyecek, Nestlé Türkiye’nin yakın ilişki içinde olduğu Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarlarına da ihracat gerçekleştirecek.  Fabrika üretiminin önemli bir bölümünü ihraç ederken, tam 14 ülkenin dahil olduğu 191 milyon nüfusu olan  bir pazara hitap edeceğiz. Ayrıca, gelecek 3 yıl içerisinde Nestlé Türkiye’nin ihracatını ikiye katlamayı da planlıyoruz. Son 5 yılda Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz 500 milyon dolar tutarındaki yatırımın ardından bugün burada açılışını gerçekleştirdiğimiz 85 milyon dolarlık yatırımımızla birlikte, gelecek hedeflerimize emin adımlarla yürüyoruz.”

Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker de açılışta yaptığı konuşmada Nestlé gibi büyük uluslararası yatırımcıların Türkiye’ye duyduğu güvenle yatırımlarını sürdürmelerinden duydukları memnuniyeti dile getirdi.

Toplam 85 milyon TL yatırımla kurulan ve 9.400 metrekare kapalı alana sahip olan Karacabey fabrikasında en son üretim teknolojisi kullanılıyor. Fabrikanın devreye girmesiyle birlikte Nestlé’nin Türkiye’de satmakta olduğu ürünlerin tamamına yakını Türkiye’de üretiliyor olacak.