Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé 150. yaşını kutluyor


Geri DönOca 11, 2016

Küçük bir yuvada yavrularını besleyen bir anne kuşun resmedildiği logosu, 150 yıldır ürünleriyle milyarlarca insana iyi beslenme, sağlık ve iyi yaşam sunan Nestlé’nin misyonunu ifade ediyor. “Küçük kuş yuvası” anlamına gelen Nestlé’nin öyküsü, bu isme adını veren Henri Nestlé’nin bir bebeğin hayatını kurtarmasıyla başlıyor. İnsanı ve sağlığı her şartta öncelikli tutma, bilimsel araştırma, kalite, güven, gibi temel değerler üzerinden inşa edilen Nestlé, 150. kuruluş yıldönümünü kutluyor.

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé’nin temelleri 1867 yılında İsviçre’nin Vevey kasabasında dramatik bir olay ile birlikte atıldı. O dönemde anne sütü olmadığı zaman onun yerine geçebilecek gıda alternatiflerinin olmaması yüzünden çok sayıda bebek hayatını kaybediyordu. Yine 1867 yılında Vevey’de prematüre doğan bir bebeğin hayatı anne sütü ile beslenemediği için tehlikedeydi. Bebeğin durumunu öğrenen Henri Nestlé konu üzerinde çalışarak hızlı bir çözüm bulmak için uğraştı. Sonunda çocuğu kendi hazırladığı ‘farine lactée’ (sütlü un) bebek maması ile beslemeyi başardı. Sadece bu ürünü hazmedebilen bebek, bu sayede hayatta kalmıştı.

Başarısı hızla kulaktan kulağa yayılan Henri Nestlé, azmi, adanmışlığı ve öncü ruhu ile şirketini kurdu. Hayat kurtaran inovasyonun, Nestlé’nin 150 yıllık geçmişi boyunca ardından gelenler için bir model olması, şirketin tüketicilerin değişen ihtiyaçlarını öngörme ve karşılama konusundaki becerisini de gözler önüne seriyor.

Bugün, dünyanın dört bir yanındaki insanlar günde bir milyar porsiyonun üzerinde Nestlé ürünü tüketiyor. Şirket, 197’yi aşkın ülkedeki faaliyetlerinde yaklaşık 340.000 kişi istihdam ediyor. Dolayısıyla, Henri Nestlé’nin İsviçre’nin Vevey şehrinde kurduğu küçük ölçekli işletme bugün küresel bir gıda şirketi konumunda. Ancak, Nestlé’nin kuruluş değerlerini, ünlü ‘Nest’ (‘Kuş Yuvası’) logosunu ve şehirdeki merkezine 150 yıldır sahip çıkıyor.

Nestlé sanayileşme döneminde büyümeye devam etti

Nestlé’nin gerçek hikâyesi, Anglo-Swiss Condensed Milk Company’nin Avrupa’daki ilk konsantre sütü piyasaya sürmesi ile başladı. Bu, taze sütün taşınma sırasında kolaylıkla bozulduğu, soğutma teknolojisi öncesi dönemde bir diğer hayat kurtaran üründü. 1905 yılında, İngiliz-İsviçre Şirketi’nin Nestlé’nin şirketi ile birleşmesi ile ortaya 1977 yılında Nestlé adını alacak olan Nestlé & Anglo-Swiss Milk Company çıktı.

Şirket, başlangıçtaki başarısını bilim temelli ürünlere ve bunları daha verimli şekilde üretmek için modern fabrikalara yaptığı yatırıma borçluydu. Demiryolları ve buharlı gemiler sayesinde dünyanın her yerindeki kentsel pazarlara erişen Nestlé & Anglo-Swiss, insanlara beslenme, kalite, güvenlik, makul fiyat ve lezzet gibi ürün faydalarını anlatmak için gazeteler, dergiler ve reklam panoları gibi modern reklam mecralarından yararlandı.

Çalışan kadınların yardımcısı oldu

Nestlé ürünlerinin her zaman sunduğu bir diğer fayda olan pratiklik ise, özellikle kadının da çalışmaya başladığı ve insanların kolay hazırlanabilir gıdalar talep ettiği İkinci Dünya Savaşı sonrası dönemde önem kazandı. 1938 yılına gelindiğinde, insanlar güne dünyanın sadece sıcak su eklenerek hazırlanabilen en harika lezzete sahip hazır kahvesi NESCAFE ile başlayabiliyorlardı. 1948 yılına gelindiğinde, artık soğuk suda kolaylıkla çözülen kakaolu toz içecek NESQUIK’in de tadını çıkartabiliyorlardı. 1957’de ise, son derece büyük bir başarı elde eden MAGGI makarnalı ‘hazır öğünler’ ile günü bitirebiliyorlardı.

Pratik ve besleyici ürünler

Konserve kutular yeni bir şey olmasa da konserve kutudaki besleyici öğünler yeniydi ve bu kısa süre içinde Nestlé’nin yüksek büyüme sağlayan segmentlerinden birine dönüştü. Uzun raf ömrüne sahip olan bu yiyecekler, kolaylıkla ısıtılıp yenilebiliyor, hatta soğukken de tüketilebiliyordu. Aynı zamanda, teneke kutuların taşınması da kolay olduğundan, örneğin kampa gittiğinizde bir fincan NESCAFE ile birlikte de tüketilebiliyordu. Bu tür ürünler modern dünyanın yeniden biçimlendirilmesine katkıda bulundu.

Nespresso kahve deneyiminde çığır açtı

Nestlé, 1960’lı yıllardan itibaren, evlerde buzdolapları ve dondurucuların yaygınlaşması ile birlikte donmuş gıda ve dondurmaların rahatlığı da tüketicilere taşımaya başladı. 1986 yılında, Nestlé bir adım daha ileri giderek premium kahve içme deneyimini değiştiren Nespresso sistemini hayata geçirerek yeni bir çığır açtı. Nespresso, insanların yaşam kalitesini her yerde, her gün iyileştiren bir diğer Nestlé inovasyonlarından birisi oldu. Bunu yaparken de, güçlü bir şekilde çikolata ile özdeşleştirdiğimiz haz duygusunu sağladı. Bu önemli alana 1904 yılında, Peter & Kohler’in ihracat satışlarını alarak adım atan Nestlé, daha sonra, Cailler ve KitKat gibi markaları da portföyüne ekledi.

Nestlé inovasyonları küresel beslenme sorunlarını çözmeyi hedefliyor

Bugün, Nestlé’nin, içecekler, su, süt ürünleri, şekerleme, evcil hayvan yemeği, hatta cilt bakımı alanlarında faaliyet gösteriyor. Şirket, örneğin optimal beyin sağlığı veya sağlıklı yaşlanma hedefiyle beslenme ile ilgili sağlık bakım ürünleri geliştirmek üzere 2011 yılında Nestlé Health Sciences’ı oluşturarak liderliğini Beslenme, Sağlık ve İyi Yaşam alanlarına da taşıdı.

Nestlé bu tür inovasyonlarla, yetersiz ve dengesiz beslenme, büyüyen ve yaşlanan nüfus ve obezitenin getirdiği küresel zorlukların üstesinden gelmeyi hedefliyor. Nestlé’nin gıdalardaki tuz, şeker ve doymuş yağların azaltılması ve gıdaların vitamin, mineral, sebze ve tam tahıllar ile desteklenmesi yoluyla ürünleri iyileştirme taahhüdünün altında da yine beslenme konusundaki aynı tutku yatıyor.

Nestlé 150. yaşını kutlarken, uzun vadede büyümek için paydaşları, içinde faaliyet gösterdiği topluluklar ve toplumun geneli için değer yaratmak için çalışmaya devam ediyor. Bu, Henri Nestlé’nin değerlerini içinde barındıran ve yine ‘İyi Beslen, Mutlu Yaşa” ile dolu gelecek 150 yılda da Nestlé’ye ışık tutacak bir inancı daima canlı tutuyor.