"Nescafé 3ü1 Arada, 10 yılda kahve kategorisini 3 katına çıkardı”

Geri DönNis 18, 2011

Nestlé Türkiye İçecekler Grubu Genel Müdürü Derya Köken Gedikli, 10. Yılında Nescafé 3ü1 Arada mucizesini anlattı:::

Nestlé Türkiye İçecekler Grubu Genel Müdürlüğü’ne atanan Derya Köken Gedikli, düzenlediği bir basın sohbet toplantısında Nescafé 3ü1 Arada’nın 10 yılda yarattığı mucizeyi özetleyerek, Nescafé’nin önümüzdeki 5 yıla ilişkin hedeflerini anlattı.

Nestlé Türkiye İçecekler Grubu Genel Müdürlüğü görevini üstlenen Derya Köken Gedikli basınla bir sohbet toplantısında bir araya geldi. 10 yıl önce, Nescafé 3ü1 Arada’yı ilk kez Türkiye pazarına sunan ekipte yer alan, sonrasında yurtdışı deneyimlerinin ardından tekrar Türkiye’ye dönüp Genel Müdürlük görevini üstlenen Derya Köken Gedikli, 10. yılını kutlayan ürünün Türkiye’deki kahve pazarının gelişimine yaptığı katkıyı anlattı. Gedikli, Nescafé’nin 2010 yılı büyüme rakamlarını ve Türkiye’de kahve pazarındaki son trendleri de açıkladı. 

Nestlé Türkiye İçecekler Grubu olarak 2010 yılında yüzde 20 büyüme kaydettiklerini, yüzde 73 pazar payına sahip olduklarını ve 2011 yılı için de çift haneli büyüme rakamıyla yola devam etme hedefine sahip olduklarını anlatan Gedikli, Nescafé 3ü1 Arada ile yakaladıkları farkı şu sözlerle dile getirdi:

Bundan 10 yıl önce, henüz Nescafé 3ü1 Arada’nın piyasaya sunulmadığı dönemde, ülkemizde hazır kahve tüketimi sınırlıydı.Biz Nescafé 3ü1 Arada’yla bütün evlere girerek hazır kahve içme alışkanlığını daha yaygın hale getirdik. Nescafé 3ü1 Arada, 10 yılda kahve kategorisini tam üç katına çıkarırken, saniyede tüketilen fincan sayısını 25 adetten 60 adete yükselten bir başarıya da imza attı. Bugün bakkalların yüzde 85’inde satışı gerçekleştirilen ve yiyecek ve içecek kategorisinde( alkollü içecekler hariç)ciro bazında  en çok satış yapanbeşinci markakonumuna yükselen Nescafé 3ü1 Arada, ülkemizde Doğu Anadolu, İç Anadolu ve Karadeniz gibi hazır kahve tüketiminin az olduğu bölgelerde de hazır kahve tüketiminde büyük artış sağladı. Türkiye, Nescafé 3ü1 Arada’nın satıldığı ülkeler arasında ciro anlamında dünyada altıncı büyük pazar haline geldi.

"Beş yılda iki katı büyüme hedefliyoruz”

Nestlé Türkiye İçecekler Grubu Genel Müdürü Derya Köken Gedikli, gelecek planlarına ve Türkiye kahve pazarındaki trendlere dönük olarak da şunları söyledi:

2010 yılında yakaladığımız ve 2011’de sürdürmekte olduğumuz büyümemizi, kesintisiz bir biçimde devam ettirmek en büyük hedeflerimizden biri. Önümüzdeki 5 yıllık süre zarfında, satış rakamlarımızda 2 katı büyüme hedefliyoruz. Büyümemizi kesintisiz sürdürme ve ikiye katlama vizyonumuzla geleceğe güvenle bakıyoruz.  Bunun için tabii ki, Türkiye’deki kahve tüketim trendlerini çok yakından takip ediyor ve ona uygun çalışmalara, Ar-Ge yatırımları, inovasyonlar ve lansmanlara yöneliyoruz. Araştırmalarımız sonucunda Türkiye’deki kahve tüketicileri için sertlik, yumuşaklık dengesinin ve şeker oranının çok önemli olduğunun farkındayız, Nescafé 3ü1 Arada örneğinde yaşadığımız gibi, yeni çalışmalarımızda da bu tarifi tutturmak için aralıksız çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yine, Türkiye’deki trendlere baktığımızda, Avrupa’dan farklı olarak, ülkemizde sosyal ortamlarda, eş dostla sohbette, keyifli ve içtenlikli muhabbetlerde kahve tüketiminin daha çok olduğunu görüyoruz. Avrupalı tüketici kahveyi daha çok zinde olmak için, uyanmak için tüketirken, Türkiye’de sohbetin ve paylaşımın daha öne çıkması ve ülkemizde içilen kahvelerin yüzde 75’inin evde tüketiliyor olması, bizi aynı zamanda son lansmanımız olan ‘Bi’ Kahve’ye de götürdü Bi” Kahve ismini verdiğimiz ve paylaşımı, sohbeti vurgulayan  yeni sloganımızı bundan sonra tüm Nescafé ürünlerinin iletişiminde kullanıyor olacağız.”