NESTLÉ, Kadınların İş Dünyasında Daha Yetkin Olmasını Destekleyen İlkelere İmza Attı

Geri DönTem 1, 2013

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé, kadınların iş dünyasında daha fazla görev almalarını desteklemek üzere “BM Küresel Hareket” ve “BM Kadın Girişimciliği” tarafından oluşturulan ilkelere imza attı. Global İş İlkeler’inde cinsiyet eşitliğini muhafaza etmeyi önceliklendiren Nestlè’de çalışanlar arasındaki cinsiyet dengesi oranı her geçen yıl artıyor.

Nestlé, “BM Küresel Hareket” ve “BM Kadın Girişimciliği” ortaklığında oluşturulan Kadınların Yetkilendirilme İlkeleri’ne imza attı.

“BM Küresel Hareket” ve “BM Kadın Girişimciliği” kapsamında, iş dünyasında cinsiyet eşitliğini sağlamak için kadınların gücü ve yetkisinin önemini vurgulayan yedi adım oluşturuldu. Bu ilkelere göre; ‘kadınların iş yaşamının her kademesinde aktif olması’, ‘farklı sektörlerin ekonomi aktivitelerinde bulunması’, ‘tedarik zincirinin kitlelere ulaştırılmasında önemli rol oynamaları’ destekleniyor.

Türkiye’de yüzde 50 oranında üst düzey kadın çalışanı bulunan Nestlé, kadınları iş gücünde daha aktif olmaları konusunda destekliyor. Nestlé’nin kadın-erkek eşitliğini destekleyen ve dünya çapında kadınların erken yaşlardan itibaren eğitim almasını destekleyen aktiviteleri bulunuyor.

“Kadınların yetkilendirilmesi, başarıyı artırır”

Nestlé CEO’su Paul Bulcke, cinsiyet eşitliği ve kadınların yetkilendirilmesinin çok önemli olduğuna vurgu yaparak şunları söyledi:
“İyi bir şirket olmak için kadınların yetkilendirilmesinin çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Cinsiyet eşitliğini sağlayabilmek ve kadınlara eğitim olanaklarını arttırmak için iş ile ilgili aktivite ve programlarımızı güçlendirmek için kararlıyız.”

Nestlé Hakkında

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé’nin temelleri 1867 yılında İsviçre’nin Vevey kasabasında atılır. Kimyager olan şirketin kurucusu Henri Nestlé dünyanın ilk hazır bebek mamasını geliştirir. Farine Lactée” (sütlü un) ismi verilen bu ilk Nestlé ürünü, şirketin insanı ve sağlığı her şartta öncelikli tutma, bilimsel araştırma kalite, güven, gibi temel değerlerinin de bir sembolü olur.

Nestlé,  146 yılda yeni ürünler, yeni kategoriler ile istikrarlı bir şekilde büyümüş ve dünya gıda ve beslenme sektörünün lideri haline gelmiştir. Bugün Nestlé 500’e yakın fabrikası 330,000 çalışanı ile dünyanın neredeyse tüm ülkelerinde faaliyet göstermektedir.

4 kıtada 26 merkezde 5000 kişilik bir ekiple AR-GE çalışmaları yürüten Nestlé ve  AR-GE’ye her yıl yaptığı 1,5 milyar doların üzerindeki yatırımla araştırma geliştirme konusunda da gıda firmaları arasında lider konumdadır. 1909 yılında,  ülkemize giren Nestlé Türkiye’nin en köklü gıda firmasıdır.

1927’de ülkemizin ilk çikolata fabrikasını kurarak üretime başlayan Nestlé,  bugün 12 kategoride 800‘ ün üzerinde  ürünü ve 50‘ye yakın markasıyla faaliyet göstermektedir. Üretimini Bursa Karacabey’deki fabrikasında gerçekleştiren, Nestlé Türkiye’de satılmakta olan ürünlerinin %99’unu Türkiye’de yerel hammadde ile  üretmektedir. 104 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren Nestlé bugün 3100  kişiye doğrudan, 6000’in üzerinde kişiye  dolaylı olarak istihdam sağlamaktadır. Nestlé, Türkiye’deki üretim üssünden başta Ortadoğu ve Kuzey Afrika olmak üzere bölge ülkelerine ihracat gerçekleştirmektedir.