Nestlé, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırmasında Zirveye Çıkan Tek Yiyecek Ve İçecek Şirketi Oldu

Geri DönAra 9, 2013

KPMG Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırması’nda 41 ülkeden 4 bin 100 şirket değerlendirildi

"Paylaşılan değer yaratma" yaklaşımı ile beslenme, su ve kırsal kalkınma alanlarında küresel ve yerel sorunları ele alan ve çözüm sunan Nestlé, 41 ülke ve 15 sanayi sektöründen 4 bin 100 şirketin değerlendirildiği KPMG Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırması'nda dünyanın ilk 10 şirketi arasında yer aldı.

Sosyal sorumluluk anlayışını "Paylaşılan Değer Yaratma" anlayışı üzerine inşa eden Nestlé, KPMG Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırması'na göre yaptığı çalışmaları raporlayan dünyanın en büyük 10 şirketinden biri oldu. Nestlé aynı zamanda KPMG 'nın analiz ettiği en büyük şirketler listesinde yer alan tek yiyecek ve içecek şirketi oldu.

KPMG, şirketlerin risk değerlendirmelerini ve bu riskler karşısında aldıkları aksiyonları ve bu aksiyonların büyük etki oluşturabileceği sorunları ve alanları da içeren kriterlere göre raporlama kalitesini değerlendiriyor. KPMG, bu kriterlerin yanı sıra şirketlerin tedarikçilerini, değer zincirlerini ve şeffaflık seviyelerini nasıl raporladıklarına ve raporlarındaki dengeyi de göz önünde bulunduruyor. Nestlé bu kriterlerde 100 üzerinden 90'ın üzerinde puan alan 10 lider şirketten biri oldu.

KPMG'nin Nestlé ile ilgili bu olumlu değerlendirmesi, Nestlè'nin Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi'nde lider gıda ürünleri firması olarak adlandırılmasından ve Karbon Saydamlık Projesi (CDP) "İklim Saydamlık Liderliği Endeksi" ve CDP "İklim Performansı Liderliği Endeksi"nde ikinci yıl en yüksek puanı almasının ardından geldi.

Nestlé Paylaşılan Değer yaratıyor

Nestlé bir şirketin uzun vadeli ticari başarı elde edebilmesi için hem paydaşları hem de toplum için eş zamanlı olarak değer yaratmasının gerekliliğine inanıyor ve Bu yaklaşımı  "Paylaşılan Değer yaratmak" olarak ifade ediyor. Bu bakış açısı ile Nestlé faaliyetlerini "Kırsal Kalkınma, Su ve Beslenme" alanlarındaki küresel ve yerel sorunlara çözüm bulacak şekilde gerçekleştiriyor.

Şeffaflık ilkesinin sorunlara işaret etmelerşne yardımcı olduğunu ve dış paydaşlarla daha iyi etkileşim kurmalarına katkıda bulunduğunu ifade eden Nestlé Kamu İşleri Küresel Başkanı Janet Voûte şunları söyledi: "Nestlé düzenlediği forumların yanı sıra sivil toplum kuruluşları da dâhil olmak üzere tüm paydaşları ile yüz yüze toplantılar gerçekleştiriyor. 'Paylaşılan Değer Yaratma" yaklaşımımızın odaklandığı konuları, bağımsız kuruluşlar tarafından onaylanan ve yıllık faaliyet raporu ve finansal sonuçlar ile aynı anda yayınladığımız "Paylaşılan Değer Yaratma" Raporlarında ele alıyoruz.  Şeffaflık konusunda gösterdiğiniz yüksek kararlılık sonuçta elinize geçecek raporun kalitesi açısından çok önemli".

İlk 10'da Yer Alan Kurumsal Sosyal Sorumluluk Raporu Sahipleri

  • A.P. Møller Mærsk, Taşımacılık - Danimarka
  • BMW, Otomotiv – Almanya
  • Cisco Systems, Telekomünikasyon ve Medya – Amerika Birleşik Devletleri
  • Ford Motor, Otomotiv – Amerika Birleşik Devletleri
  • Hewlett-Packard, Elektronik ve Bilgisayar – Amerika Birleşik Devletleri
  • ING, Finans, Sigorta ve Menkul Kıymetler – Hollanda
  • Nestlé, Yiyecek ve İçecek – İsviçre
  • Repsol, Petrol ve Gaz – İspanya
  • Siemens, Elektronik ve Bilgisayar – Almanya
  • Total, Petrol ve Gaz – Fransa