Nescafé Türkiye Dünya Kahve Günü’nü kutluyor

Geri DönEki 3, 2016

Hazır kahvenin mucidi Nescafé, 29 Eylül Perşembe günü gerçekleşen davetle Dünya Kahve Günü’nü kutladı. Çözünebilir kahvenin tarladan fincana katkısız ve doğal yolculuğundaki uzmanlığını, kahve keyfini gelecek nesillere de taşıyacak yatırımlarla destekleyen NESCAFÉ, bu kapsamda hayata geçirilen NESCAFÉ Plan’e 500 milyon İsviçre Frangı yatırım yapıyor.

Kahve, tam 11 asırdır hayatımızda ve dünyada sudan sonra en fazla içilen içeceklerden biri. Bugün kahve, tüm dünyada petrolden sonra en çok ticareti yapılan 2. ürün konumunda. 1938’de ilk kez çözünür kahveyi icat ederek kahvenin bu kadar yaygın tüketilmesinde önemli rol oynayan NESCAFÉ, 29 Eylül Perşembe günü bomontiada’da gerçekleşen davetle Dünya Kahve Günü’nü kutladı. Etkinlikte NESCAFÉ’nin yenilikçi kahve çözümleri NESCAFE Gold MyCafe, NESCAFE Dolce Gusto ve NESCAFE Milano davetlilere lezzetli kahvelerini tanıttı.

Etkinlikte konuşan Nestle Türkiye İçecekler Grubu Genel Müdürü Pınar Öney Bilsel Türkiye’de hazır kahvenin toplam 15.5 milyon hanede tüketildiğini, kişi başı tüketimin ise haftada bir fincan olduğunu belirtti. Nescafé’nin başarısındaki en temel sebeplerden birinin kahve çekirdeğine olan tutkusu olduğunu kaydeden Bilsel, “Nescafé hazır kahvenin yaratıcısı ve dünya lideri. Kahve severler için en kaliteli kahve çekirdeklerini seçerek bunları özenle harmanlıyor, en doğru derecede kavuruyor ve aynı mükemmel kahve keyfini her fincanda katkısız ve doğal olarak yeniden kahve severlerle paylaşıyoruz. Kahve bizim tutkumuz! Kahvenin nesiller boyunca sürdürülebilir olması da öyle...Biz kahve çekirdeğinin tarladan fincana uzanan yolculuğuna büyük bir özen gösteriyoruz. Nescafé yüzde 100 kahve çekirdeklerinden oluşuyor ve dünyanın birçok ülkesinde kahve severlerle buluşuyor. 78 yıllık başarı hikayemizin en temel taşı, inovasyona dayalı stratejimiz. Bunun bir ayağını müşteri beklentileri, tüketici tercihleri ve trendleri; diğer ayağını ise yaratıcılık, yenilikçilik, teknoloji ve Ar-Ge oluşturuyor” dedi.

500 milyon İsviçre Frangı yatırımla sürdürülebilir kahve tarımına destek 
NESCAFÉ, işin perde arkasında da çalışmayı sürdürüyor. Kahve keyfini gelecek nesillere de taşıyacak yatırımlara da imza atıyor. Bu kapsamda hayata geçirilen ve 500 milyon İsviçre Frangı yatırım içeren kırsal kalkınma programı NESCAFÉ Plan ile bugün olduğu gibi gelecek nesillerin de kahve keyfini rahatlıkla tadabilmesi hedefleniyor.

Bu nedenle küresel ısınma tehdidi altındaki kahve tarımının sürdürülebilirliği için son derece kapsamlı bir çözüm planı oluşturuldu. Program kapsamında çiftçilere daha kaliteli hasat elde etmeleri için modern tarım teknikleri öğretiliyor. Teknik destek sağlanıyor. NESCAFÉ’nin Ar-Ge merkezleri, daha dayanıklı, daha kaliteli ve çevreyle uyumlu şekilde fide yetiştirme yöntemleri üzerinde araştırmalar yürütüyor. Ayrıca çiftçilere sağlıklı fide dağıtımları ile kaliteli ürünler için geleceğe yatırım yapılıyor.

2020’ye kadar 220 milyon kahve ağacı fidesi  
Nestlé, projeye destek sağlaması ve gerekli bilgi birikiminin temelini oluşturması için bugüne kadar 250 bilimsel tarım uzmanı ile 376,500 çiftçi eğitim gördü. Aynı zamanda 60 milyon sağlıklı kahve ağacı fidesi dikti ve 2020’ye kadar bu rakamı 220 milyona çıkarmak için yoğun çalışmalarını sürdürüyor. NESCAFÉ’nin bu programda işbirliği yaptığı sivil toplum kuruluşları arasında Yağmur Ormanları İttifakı, Sürdürülebilir Tarım Ağı, 4C (Uluslararası Kahve Topluluğu Ortak İlkesi) gibi çiftçileri destekleyen ve tarımda gelişimi sağlamak üzere emek veren 500,000'den fazla kişiyle kahvenin nesiller boyu sürdürülebilirliğini sağlamak için çalışıyor.

Katkısız %100 doğal kahve
1938’de ilk kez çözünür kahveyi icat eden NESCAFÉ’nin bu buluş için kullandığı yöntem de asında çok basit. Tek tek elle toplanan doğal kahve çekirdekleri önce kavruluyor, sonra basınçlı su kullanılarak kahvenin özü çıkarılıyor. Sonra bu öz kurutularak çözünebilir kahve elde ediliyor. Bu süreçlerde kahve sudan başka hiçbir şeye temas etmiyor.

“Good Morning World” diyerek kahve üretimine destek olmak mümkün
Bu yılki Dünya Kahve Günü’nde “Good Morning World” (Günaydın Dünya) projesini hayata geçiren NESCAFÉ, kahveseverleri hem eğlenceli bir sosyal medya etkinliğine katılmaya davet ediyor hem de her katılımcı adına dikilecek kahve ağacı ile konuya ilişkin sosyal duyarlılığı artırıyor.

Proje kapsamında kahveseverler sabah kahvelerinin tadını çıkarırken kendilerini birkaç saniyeliğine videoya çekiyor ve Dünya Kahve Günü’nde ilk kez gerçekleştirilecek 24 saatlik Facebook yayınının bir parçası oluyor. Dünyanın dört bir yanından 17 bin kişinin yer aldığı bu “kahve keyfi zinciri” için videolarını çeken ve sosyal medyada paylaşan her kişi için bir çiftçiye bir kahve ağacı fidanı bağışlanacak. Canlı yayın, 1 Ekim tarihinde www.facebook.com/Nescafe.TR adresinden izlenebilecek.

Hazır Kahvenin Yaratıcısından NESCAFÉ PLAN video linki:
https://www.youtube.com/watch?v=1pXjGXKDaMM

Nescafé Hakkında
NESCAFE’nin hikayesi, 1930 yılında Brezilya Hükümeti’nin Nestlé’ye başvurması ile başladı. Nestlé’nin mucitlerinden Max Morgenthaler, ekibiyle, kahvenin doğallığını koruyarak sadece su eklenmesiyle kaliteli bir fincan kahve yapabilmenin yolunu aradı. İsviçre laboratuarlarında tam 7 yıl süren uzun araştırmalar sonunda cevabı buldular. Bu yeni ürüne “Nestlé” ve “Café” kelimelerinin birleşmesinden oluşan “Nescafé” ismi verildi. İlk defa 1938’de İsviçre’de satışa sunulan Nescafé, bugün dünyada 150’den fazla ülkede satılıyor ve her saniyede 4000 fincandan fazla Nescafé içiliyor. Sürekli gelişen yenilikçi teknoloji ile özenle seçilmiş kahve çekirdeklerinden üretilen Nescafé, Türkiye’de ve dünyada milyonlarca tüketicinin ilk tercihi. Türkiye’de çözünebilir kahve pazarının lider markası olan Nescafé; Nescafé 3ü1 Arada, Nescafe Xpress, Nescafé Classic ve Nescafé Gold ve daha pek çok ürünü ve kahve makine sistemi ile milyonlara tüketiciyle eşsiz bir kahve deneyimi sunuyo