NESTLÉ’den 2020 Hedeflerine Şeffaf Yaklaşım

Geri DönMar 11, 2014

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé, "Beslenme, su, kırsal gelişim, sürdürülebilirlik ve uyumluluk" konularında 2020 yılına kadar toplum için değer yaratmak üzere 35 taahütte bulundu.  Nestlé bu taahhütlerin bir bölümünü yerine getirdiğini "Nestlé in Society 2013 – Toplumda Nestlé 2013" adlı yeni raporda duyurdu.

Nestlé, "Toplumda Nestlé 2013" adlı yeni raporda toplum ile etkileşim gösterdiği alanlarda yerine getirdiği taahhütlere ve 2020' ye kadar koyduğu hedeflere ayrıntılarıyla yer verdi. Raporda Nestlé'nin beslenme, su, kırsal gelişim, sürdürülebilirlik ve uyumluluk konularında 2020‘ye kadar gerçekleştirmeyi taahhüt ettiği 35 hedef anlatılıyor. Rapor; Nestlé'nin bir şirketin, ancak toplum için değer yaratırsa uzun vadede başarılı olabileceğine ve hissedarları için değer yaratabileceğine inandığının altını çiziyor. Taahhütler ise bunu başarmak için Nestlé'nin gösterdiği kararlılığı gösteriyor. Bu taahhütlerin arasında, beslenme ve sağlık araştırmaları konusunda endüstriye önderlik etmek ve çocuklar için besleyici yönü güçlü ürünler sağlamak da yer alıyor.

Nestlé Yönetim Kurulu Başkanı Peter Brabeck-Letmathe, "Toplumda Nestlé 2013 raporunun şeffaf bir iletişim kurma yönündeki kararlılığımız için önemli bir adımı temsil ettiğine inanıyoruz" dedi ve sözlerine şöyle devam etti: "Bizim gibi bir şirketin başarısını sürdürmesi için, saygıya dayanan sağlam ilkeler ve değerlerden oluşan uzun vadeli bir yaklaşım benimsemesi gerekiyor".

Nestlé CEO'su Paul Bulcke ise raporun, hissedarların ve paydaşların şirketin faaliyetlerinden dolayı sorumlu tutabilmelerinin yanı sıra yönlendirme ve geri bildirim de sunacağını ümit ettiğini belirtti. Bulcke, "Bunlar, işimizin tüm kısımlarını kapsayan, izlediğimiz stratejik yön ve kendimizi sorumlu tuttuğumuz standartlar ile ilgili netlik sağlayan ileriye dönük taahhütlerdir. Bu taahhütler gerçektir ve bunların sağlanabilmesi için elimizden gelen her şeyi yapacağız. Ancak bu yolda zorluklarla karşılaşacağımızı biliyoruz, bunları da sizlerle paylaşacağız" dedi.

Beslenme odaklı yaklaşım

Nestlé'nin "tuz, şeker ve doymuş yağların" azaltılması ile kısmen hidrojene yağlardan oluşan trans yağların tamamen ortadan kaldırılması ile ilgili yenilenen politikaları, şirketin küresel halk sağlığı konusunda süregelen hedeflerinin altını çiziyor. Nestlé ürünlerinden hem sodyum (tuz), hem de şekeri azaltma konusunda kararlı. Doymuş yağların azaltılması ve kısmen hidrojene yağlardan oluşan trans yağların tamamen ortadan kaldırılması ile ilgili olarak da; önceliği çocuklar ve aileler tarafından tüketilen çorba, atıştırmalık, pizza ve hazır yemek gibi ürünlerine verecek.

Araştırma ve geliştirme merkezleri ağı, üzerinde devam eden yatırımlar ve yaptığı işbirlikleri, Nestlé'nin bu hedeflere ulaşmasını destekleyecektir ve gelecekte toplumun beslenme, sağlık ve iyi yaşam ihtiyaçlarına sürekli olarak olumlu katkı yapabilmesine yardımcı olacak.

Toplumda Nestlé 2013 Raporu; Nestlé'nin su konusundaki mevcut taahhütlerini de içeriyor. Bu taahhütler arasında ise; operasyonlarında su verimliliğini sağlamak üzere çalışmak, etkin su politikaları sağlamak, kullanılan suyu etkili bir şekilde arındırmak, özellikle tarım alanında hizmet veren tedarikçilerle etkileşime girmek, suya erişim ve suyun korunması alanlarında farkındalık yaratılması konuları yer alıyor. Şirketin üstlendiği diğer taahhütler ise, çocuk işçiliğini ortadan kaldırmak, kadın-erkek eşitliğini güçlendirmek ve tedarik zincirindeki insan hakları sorunlarını değerlendirilmesi gibi insana yönelik konulara odaklanıyor.

Nestlé'nin 2013 yılındaki önemli başarıları

  • 7.789 ürünün reçetesi ve içeriği beslenme veya sağlık açısından değerlendirilerek yenilendi
  • 67 milyar porsiyondan fazla vitamin ve minerallerle zenginleştirilmiş ürün sunuldu.
  • Ambalaj malzemeleri 66.594 ton azaltılarak 158 milyon İsviçre Frankı tasarruf sağlandı
  • 2005'ten beri bir ton ürün başına toplam su kullanımı %33 azaltıldı.
  • 300.000 çiftçi eğitildi
  • 2005 yılından beri doğrudan Sera Gazı emisyonlarında %7,4 oranında azalma sağlandı.
  • 2013 yılında; Oxfam'ın "2013 Markaların İç Yüzü" puan çizelgesinde birincilik aldı.
  • Beslenmeye Erişim Endeksi'nde en iyi 3 küresel yiyecek ve içecek üreticilerinden biri seçildi.
  • 2013 Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi'nde endüstri grubunun lideri oldu.
  • CDP İklim Performans Liderlik Endeksi'nde maksimum puanı aldı.
  • Bebek maması ürünlerinin sorumlu şekilde pazarlanması konusunda net kriterler belirten ilk sorumlu yatırım endeksi olan FTSE4Good'a dahil olan ilk ve şu ana kadar tek bebek maması üreticisi olmaya devam ediyor.

"Toplumda Nestlé 2013" raporuna aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz:

Ayrıntılı Rapor (pdf, 16Mb)

Özet Rapor (pdf, 3Mb)