Nestlé’nin 22 milyon TL yatırım değerinde ihracat üretim hatları Karacabey’de açıldı

Geri DönKas 25, 2013

İhracata yönelik yeni hat yatırımıyla büyüyen Karacabey çoklu üretim tesisleri, Nestlè'nin Ortadoğu ve Kuzey Afrika'daki ihracat üretim merkezi haline geldi.

Nestlé'nin 22 milyon TL  yatırım değerinde ihracat üretim hatları  Karacabey'de açıldı.

Nestlé, 2012'de açılışını yaptığı kahvaltılık gevrek fabrikasının ardından, ihracata yönelik iki yeni üretim hattı kurarak, Karacabey'deki çoklu üretim tesislerini Ortadoğu ve Kuzey Afrika'nın başlıca üretim üslerinden biri haline getirdi. MAGGI markasıyla bulyon üretimi yapacak yüksek teknolojili iki yeni üretim hattı ile Nestlé, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'ya yaptığı ihracat hacmini genişletecek. Yaklaşık 22 milyon TL'lik yatırımla açılan üretim hatlarında yapılan üretimin büyük bir bölümü Suudi Arabistan pazarına ihraç edilecek. 

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé, Ortadoğu'daki en büyük üretim merkezlerinden biri olan Bursa Karacabey Çoklu Üretim Tesisileri'nde, 22 milyon TL'lik yatırımla ihracata yönelik  iki ek üretim hattı açtı. Bu yeni hatlarda, bulyon talebi artmakta olan Ortadoğu pazarına yönelik olarak üretim yapılacak. Hattın açılışı 25 Kasım 2013 tarihinde,  Nestlé'nin Asya, Okyanusya, Afrika ve Ortadoğu'dan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Nandu Nandkishore ve Nestlé Türkiye Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Reinhold Jakobi'nin katılımıyla gerçekleştirildi.

2012 yılını yüzde 15 büyüme ve 1.4 milyar TL ciro ile tamamlayan Nestlé'nin Türkiye'ye yaptığı yatırım her yıl ortalama 100 milyon TL olarak gerçekleşiyor. Türkiye'de 100 yılı aşkın bir süredir faaliyet gösteren Nestlé, Karacabey'deki çoklu üretim tesisleri'nde 2012 yılının başında da yaklaşık 85 milyon TL'lik yatırımla kahvaltılık gevrek fabrikasının açılışını yapmıştı. İhracata yönelik bu yeni üretim hatlarıyla  birlikte Karacabey Çoklu Üretim Tesisleri'nin Nestlé'nin Ortadoğu ve Kuzey Afrika'daki en büyük üretim merkezlerinden biri olma konumu daha da güçlenmiş bulunuyor. Yüksek teknolojiye sahip makinelerin kullanıldığı hatların üretim kapasitesi 2 katına çıkarak;  dakikada 1.200 paketlik  üretim gerçekleştirilecek. Hatlarda yapılacak üretim ağırlıklı olarak Suudi Arabistan pazarına ihraç  edilecek. Nestlé, yeni yatırımla birlikte Türkiye'de istihdam ettiği 3.800 kişiye ilave olarak, Karacabey'de yaklaşık 100 'e yakın ek istihdam sağlayacak.

Nestlé Kıdemli Başkan Yardımcısı Nandu Nandkishore yaptığı konuşmada, Türkiye'nin Ortadoğuya  bağlanan köprü konumunda olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: " Nestlé olarak Türkiye'de köklü bir geçmişimiz var; bu ülkeye duyduğumuz bağlılıktan ve 100 yılı aşan tarihimizden gurur duyuyoruz.

Bugün Türkiye en hızlı büyüyen ve yüksek potansiyele sahip dinamik ülkeler arasında yer alıyor. Taşıdığı potansiyel ve bölgesel konumu itibariyle  Nestlé için Asya Okyanusya ve Afrika Bölgesi'ndeki en önemli pazarlardan biri.  Yaptığımız yatırımlarla Türkiye'nin bu potansiyelini bir adım öteye taşımak istiyoruz.

Karacabey Tesisleri'ne yaptığımız yatırımlar da bunun bir göstergesi. Karacabey tesisleri zaman içerisinde  Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da yer alan pazarlar için üretim ve ihracat üssü haline geldi ve Nestlé olarak bölgedeki konumumuzu daha da güçlendirdi. Yeni açtığımız üretim hatları sadece ihracata yönelik üretim yapacak ve Karacabey'in bölgesel üretim üssü olarak konumunu artıracak. Ülkenin ekonomik istikrarı, yüksek potansiyeli ve dinamizmine bakarak, önümizdeki yıllarda da Türkiye'ye yatırım yapmaya devam edeceğimizi ifade etmek istiyorum."

Nandu Nandkishore sözlerine şöyle devam etti: "Dünyada Nestlé varlığını 147 yıldır sürdürüyor. Bu başarının altında yatan en büyük neden tüketicileri ve sosyal paydaşları nezdinde kurduğu güvendir. Bu güven sunduğumuz kaliteli ürünlerin bir sonucudur. Her gün dünya genelinde 1 milyar kişi Nestlé ürününü bu kalite ve güven sayesinde tercih ediyor.

Beslenme, sağlık ve İyi yaşam misyonumuz çerçevesinde sunduğumuz ürünlerle tüketicilerimizin yaşam kalitesini artırıyoruz. Küresel sağlık sorunlarıyla mücadelenin bir parçası olarak ürünlerimizi  bilimsel araştırmaya dayalı AR-GE ile farklı beslenme ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştiriyoruz."

Nestlé Türkiye Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Reinhold Jakobi sunları söyledi "Nestlé'nin Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesinde yer alan en büyük üretim tesislerinden biri olan Karacabey, bugün yaklaşık 22 milyon TL'lik yatırımla yeni bir üretim hattına kavuşuyor. Son 5 yıldır, senede ortalama 100 milyon TL'lik yatırımla Türkiye'deki üretim altyapımızı büyütmeye devam ediyoruz.

Tüm bu coğrafyaya baktığımızda, 100 yılı aşkın bir süredir Türk gıda endüstrisinin gelişiminin bir parçası olmaktan dolayı gurur duyuyoruz. Tüm bu yıllar süresince Türkiye ekonomisine, Türk üreticisine, tarladaki çiftçisinden pazardaki ticaretçisine tedarik zincirimizin tüm üyelerine ve tabii ki 7'den 70'e beğenisini kazandığımız tüm tüketicilerimize sonsuz bir güvenimiz var. Aslında bugün Türkiye'deki ürün portföyümüze bakarsak yaş aralığını belki de 0 – 100 ve üzeri olarak ifade etmem daha doğru olacak.

Karacabey üretim tesislerimizdeki yeni hatların, teknoloji, hız ve verimlilikle birlikte öne çıkan bir diğer özelliği de, ihracat potansiyelimize sunacağı katma değer olacak. Yeni hattımızdaki üretimin büyük bir bölümünü Suudi Arabistan pazarına ihraç edeceğiz. Bunun yanı sıra yeni yatırımımızla Türkiye'de istihdam ettiğimiz 3.800 kişiye ilave olarak, fabrikamızda yaklaşık 100 'e yakın ek istihdam sağlayacağız. Reinhold Jakobi sözlerine şöyle devam etti: "Karacabey çoklu üretim tesisleri, kuruluşundan itibaren Nestle'nin en önemli üretim üslerinden biri oldu. MAGGI'nin yanı sıra, NESQUIK, NESCAFE 3ü1 Arada ve Nestlé çikolata ürünlerimizi, onun yanı sıra kahvaltılık gevreklerimizi Bursa Karacabey'den başta Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkeleri olmak üzere tüm dünyada 30 ülkeye ihraç ediyoruz. Burası gerçekten de bizim dünyaya ve bölgeye açılan bir kapımız, bir merkezimiz haline geldi.

Üretim merkezi olarak Türkiye, bölgedeki diğer ülkelere yakın konumuyla ve onlarla olan tarihi ve kültürel ilişkileriyle, sahip olduğu güçlü ve istikrarlı ekonomi, tarımsal zenginlik, ürün kalitesi ve ihracat açısından da büyük avantajlara sahip. Biz de buradaki üretimimizde kullandığımız hammaddelerin çok büyük bir bölümünü Türkiye'den temin ediyoruz. Bunu bugün temin edemediğimiz durumda uluslararası uzmanlığımız ve global AR-GE ağımızı kullanarak yerel kaynakları geliştirmeye odaklanıyoruz. Dolayısıyla sağladığımız doğrudan istihdamın yanı sıra, hammaddelerimizi üreten çiftçiler, onları bize ulaştıran tedarikçiler gibi tedarik zinciri ağı sayesinde dolaylı olarak da istihdama da katkı sağlıyoruz.

Editöre Not:

Türkiye'de ve Ortadoğu ülkelerinde bulyon tüketimi

Türkiye'de yıllık bulyon tüketimi 5 bin 500 ton civarında. Bulyon pazarının yüzde 95'lik kısmını tablet bulyonlar oluştururken, yüzde 5'ini de toz, sıvı ve jel olarak adlandırılan edilen ürün formatları oluşturuyor. Hane penetrasyonu yıllık yüzde 42, yılda kişi başına tüketim oranı ise 30 gram düzeyinde. Türkiye'de bulyon pazarı, bu rakamlarla şu anda göreceli olarak küçük gibi görünmesine rağmen önemli bir büyüme potansiyeline sahip. Türkiye'de kadınlar bulyonu en çok pilav ve çorbalarda kullanıyor ancak bulyonların kullanım alanı bundan çok daha geniş. Börek harçlarında, makarna soslarında, güveçlerde ve sebze yemeklerinde de bulyon kullanmak mümkün. Bu açıdan bakıldığında, Türkiye'de bulyon kullanımının gelişeceği öngörülüyor.

Ortadoğu ülkelerinde ise bulyon pazarı oldukça büyük. Bunun nedeni ise; özellikle son yıllarda hızla değişim gösteren tüketim alışkanlıkları ve trendleri. Yemeğin lezzetini artıran bulyonlar ev kadınlarının mutfaktaki en büyük yardımcısı haline gelmiş durumda. Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Ürdün, Kuveyt, Lübnan, Umman, Filistin, Katar ve Suudi Arabistan Krallığı'nda bulyon kullanım oranı yılda kişi başı 225 gram gibi önemli bir miktara ulaşıyor. Suriye, Irak, Yemen ve İran'da ise bu rakam 35 gram olsa da, tıpkı henüz 30 gramdaki Türkiye ortalaması gibi bu ülkelerde de bulyon pazarının potansiyeli oldukça yüksek.