Nestlé’nin Temelini Atan Henri Nestlé, 200 Yaşında

Geri DönEyl 8, 2014

Nestlé'nin 147 yıllık başarı yolculuğunun ilk adımını atan Henri Nestlé'nin 200'üncü doğum günü kutlanıyor. Henri Nestlé, 1905 yılında dünyanın en büyük yiyecek ve içecek şirketine dönüşecek bebek maması şirketini kurmuştu.

200 yıl önce Almanya'da doğan Henri Nestlé, dünyanın en büyük başarı öykülerinden birinin gerçekleşmesine öncülük etti. Henri Nestlé, 'Anglo-Swiss Condensed Milk Co.' ile birleşmesinden sonra dünyanın en büyük yiyecek ve içecek şirketine dönüşecek ilk bebek maması şirketini 1905 yılında kurdu. Nestlé'nin genel merkezi hala Henri Nestlé'nin firmayı kurduğu Cenevre Gölü'nün kuzeydoğu sahillerindeki İsviçre kasabası Vevey'de bulunuyor ve Henri Nestlé'nin bilimsel yenilik bilinci, pazarlama içgörüsü ve küresel olarak büyüme azmi bugün de şirkete yön vermeye devam ediyor.

Nestlé CEO'su Paul Bulcke, Nestlé'nin kurucusunun doğumundan 200 yıl sonra bugünkü faaliyetlerinin, dikkat çekici bir devamlılığın kanıtı olduğunu belirterek " Nestlé bu zaman içinde ürün ve faaliyet gösterdiği ülke sayısını birçok defa artırmış olsa da kaliteye olan tutkusu ve ürünlerinin besin değerini artırmak için en son bilimsel araştırmaları kullanma yönündeki kararlılığı hiç değişmedi" dedi.

Farine Lactée'nin doğuşu

Henri Nestlé Vevey'e yerleşmeden önce Frankfurt'ta, eczacı kalfası olarak eğitim görmüştü. O dönemin en büyük sorunlarından biri, bebek ölümü oranlarının yüksek olmasıydı. Henri Nestlé, bebeklerin ihtiyaç duyduğu ana maddelerin iyi kalitede süt, buğday unu ve şeker olduğuna inanıyordu. Bebeklerin daha kolay sindirebilmesi için undan nişastanın ve asidin ayrıştırılması da son derece önemliydi. Konsantre süt yapmak için yüksek kalitede İsviçre sütü kullandı, unu sert bir bisküvi ortaya çıkaracak şekilde fırınladı ve bu bisküviyi öğütüp sütle karıştırdıktan sonra kurutarak nihai ürünü elde etti. Farine Lactée adını verdiği ürün, 1867 yılında satışa çıkarıldı. Sulandırılmış bir versiyonu, prematüre doğan ,anne sütü alamayan ve yaşaması beklenmeyen bir bebeğe verildi. Bu 'mucize ürün' sayesinde bebek kurtuldu. Bilim adamları ve doktorlar ile çalışan Henri, bu sayede o zamanlarda sahip olunabilecek en üst düzeyde bilgiyi edindi ve bu bilgi birikimini başarılı ve hazırlaması kolay bir ürüne dönüştürdü. 7 yıl içinde bebek maması ürünü, aralarında Avustralya, Brezilya ve Rusya'nın da bulunduğu 5 kıtaya yayılmış 18 ülkede talep görüyordu.

Nestlé'nin Kuş yuvası logosunun hikayesi

Pazarlama tekniklerinde öncü olan Nestlé, kendi aile armasında değişiklikler yaparak bir yuva içindeki kuş ailesinden oluşan şirket sembolünü oluşturdu. Görselin öneminin, gücünün ve adı ile olan ilişkisinin bilincinde olan Nestlé, logonun uyarlanması girişimlerinin hepsine direndi ve bugün bu görsel halen şirketin logosu olarak kullanılıyor. Henri Nestlé, 7 Temmuz 1890'da öldü. Nestlé'nin Dünyanın en iyi beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi olmaya dair bugünkü hedefleri, kurucusunun 150 yıl önce attığı tohumlara dayanmaya devam ediyor.

Nestlé Hakkında

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé'nin temelleri 1867 yılında İsviçre'nin Vevey kasabasında atılır. Kimyager olan şirketin kurucusu Henri Nestlé dünyanın ilk hazır bebek mamasını geliştirir. Farine Lactée (konsantre süt) ismi verilen bu ilk Nestlé ürünü, şirketin insanı ve sağlığı her şartta öncelikli tutma, bilimsel araştırma kalite, güven, gibi temel değerlerinin de bir sembolü olur.

Nestlé, 147 yılda yeni ürünler, yeni kategoriler ile istikrarlı bir şekilde büyümüş ve dünya gıda ve beslenme sektörünün lideri haline gelmiştir. Bugün Nestlé 500'e yakın fabrikası 339,000 çalışanı ile dünyanın neredeyse tüm ülkelerinde faaliyet göstermektedir.

4 kıtada 34 merkezde 5500 kişilik bir ekiple AR-GE çalışmaları yürüten Nestlé, AR-GE'ye her yıl yaptığı 1, 7 milyar Amerikan Doları yatırımla araştırma geliştirme konusunda da gıda firmaları arasında lider konumdadır. 1909 yılında, ülkemize giren Nestlé Türkiye'nin en köklü gıda firmasıdır. 1927'de ülkemizin ilk çikolata fabrikasını kurarak üretime başlayan Nestlé, bugün 12 kategoride 800' ün üzerinde ürünü ve 50'ye yakın markasıyla faaliyet göstermektedir.