Sort by
Sort by

Çocuklarda obeziteye karşı hergün kahvaltı

Basın Bültenleri'ne Geri Dön
Çocuklarda obezitenin giderek artması üzerine Avrupa’da yapılan araştırmalar, bu ciddi sağlık sorununu önlemenin en etkili yollarından birinin her gün düzenli kahvaltı yapmak olduğunu gösterdi.

Avrupa çapında yapılan bilimsel araştırmalar, her gün yapılan kahvaltının çocuklarda obeziteyi azalttığını ortaya koyuyor. Avrupa’da çocuklarda görülen obezite seviyesinin artışıyla birlikte, sağlık profesyonelleri fark yaratabilecek, kolay uygulanabilir halk sağlığı tavsiyeleri geliştirmek üzere araştırmalarını sürdürüyor. Uluslararası Obezite Çalışma Kolu’na (ITOF) tarafından Avrupa’da gençlerde fazla kilo almayı önlemek amacıyla 2014’te yapılan ve kısa adı ENERGY (European Energy Balance Research to Prevent Excessive Weight Gain Among Youth) olan araştırmanın sonuçları açıklandı. Araştırma verileri, Avrupa’daki sekiz ülkede yaşayan, 10-12 yaş arası 5.444 çocuğun, beslenme alışkanlıkları ve sosyo-demografik özelliklerini içeriyor. Araştırmada öncelikle çocukların normal kiloda, fazla kilolu veya obez olduklarını saptamak için boy ve kiloları ölçüldü.

‘Düzenli kahvaltı teşvik edilmeli’

Araştırma bulguları; obezite riskinin çocukların ailevi ve sosyo-ekonomik durumları ve ait oldukları toplum ile bağlantılı olduğunu, normal kiloda olan çocukların iyi eğitimli aileler ve toplumlarda daha çok görüldüğünü gösterdi. “Mediation analiz” adı verilen özel bir istatiksel test tekniği kullanılarak ulaşılan bulguları arasında en dikkat çekici olanlardan biri de düzenli kahvaltı alışkanlığının obeziteyi önlemede kısmen rol oynadığı belirtildi. Araştırmaya göre hafta içi kahvaltı tüketimi ülkeler arasında çeşitlilik gösteriyor. Avrupa’da hafta içi kahvaltı tüketiminde en düşük oran %56 ile Slovenya’da görülürken, en yüksek kahvaltı etme oranı %92 ile İspanya’ya ait. Hafta sonlarında ise Yunanistan’da çocukların %79’u, Norveç’te ise %93’ü düzenli kahvaltı ediyor. Sonuç olarak, daha iyi eğitimli ailelere sahip olan, aynı zamanda her gün kahvaltı tüketme eğilimi yüksek olan çocukların, fazla kilolu veya obez olmaya daha az yatkın oldukları görülüyor. Bu da, okul çağındaki çocuklarda obezite riskini azaltmak için düzenli kahvaltı etme alışkanlığının teşvik edilmesi gerektiğini gösteriyor.

Besleyici tam tahıllı gevrekler kahvaltı alışkanlığı kazandırıyor

Düşük şeker oranına sahip kahvaltılık gevrekler ise çocuklara günün en önemli öğünü olan kahvaltıyı sevdirmekte önemli bir rol üstleniyor. BM Ulusal Beslenme ve Diyet Araştırması Raporuna göre, kahvaltılık gevrekler çocuklarda günlük şeker ihtiyacının %6-8’ini, yetişkinlerde ise %5’ini karşılıyor. Çocuklara özel kahvaltılık gevrek üreten şirketler başta olmak üzere çoğu şirket kahvaltılık gevreklerde şeker oranını azaltmayı vaat ediyor. Bu nedenle örneğin Nestle, Nesquik tam tahıllı, lifli, vitamin ve mineralli kahvaltılık gevrekleri üzerinde yaptığı düzenli çalışmalarla porsiyon başına şeker oranını düşürüyor.

Nestlé Hakkında

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé’nin temelleri 1867 yılında İsviçre’nin Vevey kasabasında atılır. Kimyager olan şirketin kurucusu Henri Nestlé dünyanın ilk hazır bebek mamasını geliştirir. Farine Lactée” (sütlü un) ismi verilen bu ilk Nestlé ürünü, şirketin insanı ve sağlığı her şartta öncelikli tutma, bilimsel araştırma kalite, güven, gibi temel değerlerinin de bir sembolü olur.

Nestlé,  146 yılda yeni ürünler, yeni kategoriler ile istikrarlı bir şekilde büyümüş ve dünya gıda ve beslenme sektörünün lideri haline gelmiştir. Bugün Nestlé 500’e yakın fabrikası 330,000 çalışanı ile dünyanın neredeyse tüm ülkelerinde faaliyet göstermektedir.

4 kıtada 26 merkezde 5000 kişilik bir ekiple AR-GE çalışmaları yürüten Nestlé ve  AR-GE’ye her yıl yaptığı 1,5 milyar doların üzerindeki yatırımla araştırma geliştirme konusunda da gıda firmaları arasında lider konumdadır. 1909 yılında,  ülkemize giren Nestlé Türkiye’nin en köklü gıda firmasıdır.  1927’de ülkemizin ilk çikolata fabrikasını kurarak üretime başlayan Nestlé,  bugün 12 kategoride 800‘ ün üzerinde  ürünü ve 50‘ye yakın markasıyla faaliyet göstermektedir. Üretimini Bursa Karacabey’deki fabrikasında gerçekleştiren, Nestlé Türkiye’de satılmakta olan ürünlerinin %99’unu Türkiye’de yerel hammadde ile  üretmektedir. 104 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren Nestlé bugün 3100  kişiye doğrudan, 6000’in üzerinde kişiye  dolaylı olarak istihdam sağlamaktadır. Nestlé, Türkiye’deki üretim üssünden başta Ortadoğu ve Kuzey Afrika olmak üzere bölge ülkelerine ihracat gerçekleştirmektedir.