Sort by
Sort by

Nespresso Sürdürülebilirlik Girişimlerine 500 Milyon İsviçre Frangı Yatırım Yapıyor

Basın Bültenleri'ne Geri Dön

GELECEĞİ DÜŞÜNÜYOR: Nespresso'nun AAA programı, kahve çiftçileri için verimliliği artırmayı amaçlıyor.

Nespresso'nun yeni Sürdürülebilirlik Stratejisi, çiftçilerin refah düzeyini arttırırken kahve tedarik ve tüketiminde de çevresel sürdürülebilirliği sağlayacak. Nespresso bu girişim için 2020 'ye kadar 500 milyon İsviçre Frangı (414 milyon avro) yatırım yapacak.

Positive Cup (Pozitif Fincan) adı verilen bu yeni girişim, Nespresso'nun geçen beş yılda atmış olduğu adımların devamı niteliğinde. Önümüzdeki altı yıl içinde Nespresso, kahve üreten üç Afrika ülkesine (Etiyopya, Kenya ve Güney Sudan) 15 milyon İsviçre Frangı üzerinde yatırım yaparak daimi Nespresso Grand Cru kahve serisinin %100'ünü Nespresso AAA Programı yoluyla tedarik edecek.

2003 yılında Rainforest Alliance ile birlikte başlatılan AAA Programı, en yüksek kalite kahvelerin geleceğini korumayı ve onları yetiştiren çiftçilerin geçim kaynağını güvence altına almayı amaçlıyor.

'Olumlu etkiler'

Nespresso, şirketin iş yaptığı her yerde kullanılmış alüminyum kapsüllerin toplanma kapasitesini ve İngiltere ve Fransa gibi ülkelerde bunların geri dönüştürülme kapasitesini %100'e çıkaracak.

Faaliyet göstermekte olduğu her yerde kullanılmış alüminyum kapsüllerin toplanma kapasitesini %100'e çıkarmayı planlayan Nespresso, söz konusu kullanılmış kapsüllerin İngiltere ve Fransa gibi ülkelerde geri dönüştürülmesini sağlamayı amaçlıyor. Uluslararası Doğayı Koruma Birliği (IUCN)'nin liderliğinde geliştirilen yeni Alüminyum Yönetim Girişimine ilişkin standarda uygun %100 alüminyum kapsül malzemesi kullanılacaktır.

Nestlé Nespresso CEO'su Jean-Marc Duvoisin konuyla ilgili olarak, "Ortaklarımız ile birlikte daha da yenilikçi programlar geliştirmemiz, tüm tedarik zinciri boyunca bütün paydaşlarımız için olumlu etkiler üretme kararlılığımızın bir göstergesidir." dedi.

Paydaş desteği

Yeni strateji Rainforest Alliance, Fairtrade International, IUCN gibi sivil toplum kuruluşları ve Nespresso marka elçisi George Clooney'nin de yer aldığı, şirketin Sürdürülebilirlik Kurulu tarafından destekleniyor.

Clooney, Nespresso ve ortağı TechnoServe'in Güney Sudan'daki girişiminin aynı zamanda ülkenin barışı ve ekonomik gelişimi ümidine bir yatırım olduğunu söyledi.

2011'de Güney Sudan'a geri giren ilk büyük kahve şirketi olan Nespresso, bugüne kadar bölgeye 700.000 İsviçre Frangı yatırım yaptı.

"Halen çatışmalar devam etse de, Nespresso ve TechoServe'ün Güney Sudan kahve sektörüne yaptığı yatırımlar yüzlerce çiftçi ve aileleri için ihtiyaç duyulan geliri fazlasıyla sağlıyor." George Clooney, Nespresso Marka Elçisi.

Kahve emeklilik fonu

Rainforest Alliance Başkanı Tensie Whelan, Nespresso'nun satın aldığı Rainforest Alliance sertifikalı kahve miktarını %30'dan %50'ye çıkarma taahhüdünün önemli bir adım olduğunu söyledi ve şunları ekledi:

"Bu taahhüt, aldıkları kahvenin olumlu bir etkisi bulunduğu konusunda tüketicilere daha fazla güvence verecek. Nespresso ile olan köklü ilişkimizden gurur duyuyoruz."

Mart ayında Nespresso, Kolombiya'daki kahve çiftçileri için bir pilot emeklilik fonu oluşturma planlarını da duyurmuştu.

Fairtrade International Baş Yöneticisi Harriet Lamb, "Şimdi Nespresso'ya satış yapan çiftçilerin, türünün ilk örneği olan bu emeklilik fonuna Fairtrade Primleri yatırma seçeneği var. Ve bu, çiftçiler için oldukça iyi bir haber," dedi.