Nestlé Dünyanın En İtibarlı 10 Şirketi’nden biri

Geri DönNis 11, 2013

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé, dünyanın önde gelen itibar yönetimi araştırması olan 'Global RepTrakTM 100' de dünyanın en itibarlı şirketleri arasına girdi. Tüm dünyada kurumların güvenilirliğini ölçmek için yapılan araştırmada Nestlé bu yıl 3 basamak birden yükselerek dokuzuncu sırada yer aldı.

Reputation Institute tarafından her yıl yapılan 'Global RepTrakTM 100' araştırmasında 15 ülkede 55 binden fazla tüketiciyle görüşüldü. Kurumların halk nezdinde güvenilirliğinin ölçüldüğü bu kapsamlı araştırmada Nestlè ilk 10 listesinde yerini aldı.

Nestlé tüketicilerinin güveniyle itibarını zirveye taşıyor

Araştırmayı yürüten Reputation Institute şirketinin Yönetici Ortağı Kasper Ulf Nielsen seminerde yaptığı konuşmada: "Nestlé'nin tüm dünyadaki tüketicileri nezdinde güçlü bir itibarı var. Tüketiciler Nestlé'ye güveniyor, Nestlé'yi takdir ediyor ve desteklemek istiyorlar. Çünkü şirketin yüksek kalite ürünlerden adil iş uygulamalarına, iyi sosyal sorumluluk uygulamaları ve güçlü finansal sonuçlara kadar itibar konusundaki yedi boyutun her birinde beklentileri karşıladığı görülüyor. Lider şirketler için itibar, işlerinin ayrılmaz bir parçasıdır ve Nestlé, güçlü bir itibarın iyi yönetildiğinde işe yaptığı katkının iyi bir örneği" dedi.

RepTrakTM 100 Araştırması

Global RepTrakTM 100 araştırması, güçlü bir küresel itibar oluşturmak için nelerin gerektiğini ve lider şirketlerin nasıl algılandığını anlamak üzere dünyanın en çok takdir edilen 100 şirketini ölçmektedir.

Araştırma, paydaşların şirket ile olan duygusal bağları ile itibarın yedi boyutu hakkındaki algılarının ilişkisini inceler. Bu boyutlar;ürün ve hizmet, yenilik, işyeri, vatandaşlık, yönetim, liderlik ve performanstır.Araştırmanın amacı, insanların şirketler konusundaki algılarını nelerin şekillendirdiği ve bu algıların pazardaki davranışlarını nasıl etkilediği konusunda bilgi sağlamaktır.