Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Sağlıklı yaşam ve beslenmenin ipuçları

Dünya Sağlık Örgütü’nün açıklamalarına göre yılda yaklaşık 17 milyon insanın hayatını kaybetmesine neden olan kalp ve damar hastalıkları, ülkemizde de ölüm nedenleri arasında yüzde 47 ile ilk sıraya oturuyor. Unutmayın ki, kalbiniz değerli çünkü içinde sevdikleriniz var!

Bu hastalığın ortaya çıkışında ailede erken kalp hastalığı görülmesi ve yaş gibi nedenler, bizlerin kontrolü dışındaki faktörler olsa da sigara kullanımı, obezite ve haraketsiz yaşam tarzı değiştirebileceğimiz, kontrol altında tutabileceğimiz diğer risk faktörleri arasında yer alıyor.

Kalp ve damar hastalığı riskini azaltabilmek için beslenme rehberlerinin önerileri arasında; genel beslenme alışkanlıklarının sağlıklı olması, sağlıklı vücut ağırlığına, arzu edilen bir kolesterol profiline ve kan basıncı değerlerine sahip olmak gibi maddeler bulunuyor. Sigara kullanmamak ve aktif bir yaşam sürmek de hastalık riskini düşürmeye yardımcı diğer iki unsur. Bu hastalıktan korunmak ve zararlarından en az düzeyde etkilenmek için kişiye özel bir sağlık danışmanlığı hizmeti almak da faydalı olacaktır.

“Kalbe giden yol mideden geçer” sözü, bu hastalıktan korunmak için de son derece geçerli. Çünkü kullandığımız yağların çeşidi, pişirme yöntemleri, az lif ve fazla tuz tüketimi kalbe giden damarlarda tahribata neden olarak, plak oluşumuna, hipertansiyona, damar tıkanıklığına ve sonunda kalp krizi ya da felce neden olabiliyor. Bu nedenle lifli gıdalar, tam tahıllar, sebze ve meyveler yönünden zengin; zeytinyağının tercih edildiği fakat ölçülü kullanıldığı; trans yağ asitleri ve doymuş yağ içeren gıdaların, özellikle hayvansal besinlerin yağsız olanlarının seçildiği; kızartma yerine fırınlama, haşlama ya da buharda pişirme yöntemlerinin tercih edildiği; alkol, tuz ve şekerin ölçülü tüketildiği; fiziksel aktivitenin hayatımızın önemli bir parçası haline geldiği bir beslenme ve yaşam şeklinin benimsenmesi önem taşıyor. Bunlar kalp ve damar hastalıkları başta olmak üzere pek çok kronik hastalık riskini azaltarak, uzun ve kaliteli bir yaşam sürmemizi sağlar.

Bilmenizde fayda var Nestlé Tuz Politikası’na göre ürünlerimizin içerisinde tuz yani sodyum oranı yıllar içerisinde bir plan dahilinde, damak tadından ödün vermeden azaltılıyor. Nestlé, toplum sağlığının hassas olduğu besin öğeleri olan sodyum, toplam yağ, doymuş yağ, trans yağlar, eklenmiş şeker ve fruktoz miktarını uluslararası otoritelerin önerdiği seviyede tutarak, lezziz ürünler sunarken toplumun beslenme ve sağlık durumuna katkıda bulunmayı hedefliyor.