Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Sağlıklı yaşam ve beslenmenin ipuçları

Bu yıl Ramazan’ın ve bayramın sıcak bir aya ve uzun günler denk gelmesi sebebi ile gıda ve su tüketiminin önemi daha da artıyor. İşte size sağlıklı bir Ramazan geçirmeniz için önerilerimiz…

  • Bol miktarda sıvı tüketmeye özen gösterin. Bunun en az 1,5 litresini (8-10 bardak) su olarak tüketin.
  • Dengeli bir öğün planlayın. Kahvaltılıklarla hazırlanacak sade bir sofra, bunu sağlamanın en güzel yolu. Özellikle tam tahıllı kahvaltılık gevrekler ve yulaf, lif yönünden oldukça zengindir. Kahvaltınıza ek olarak süt ile tüketilecek bir kase kahvaltılık gevrek ya da yulaf ezmesi size uzun süreli tokluk sağlayacaktır.
  • Vitamin ve posa ihtiyacınızı gidermek için mutlaka meyvenizi yiyin.
  • Yaz günleri için serinletici bir seçenek olarak karşımıza çıkan dondurmalardan da faydalanabilirsiniz.
  • Akşam yemeğinden sonra hafif tempoda 20-30 dakika sürecek bir yürüyüş, yediklerinizi hazmetmenize yardımcı olacak ve gün içerisinde düşen enerji seviyeniz yüzünden yaşayabileceğiniz hareketsizliği dengeleyecektir.
  • Çorba tüketiminin sağlıklı beslenme içinde çok önemli bir rolü var. Çorba içerek günlük sıvı alımını artırırız. Özellikle Ramazan’ın sıcak günlere geldiği yıllarda bu konu daha da önem kazanıyor. Çorba tüketerek vücudun gün boyu kaybettiği sıvı ve mineralleri kısmen de olsa yerine koyabiliriz. Türk mutfağında çok zengin bir çorba kültürü olduğu için, çorbanın çeşidine bağlı olarak protein, karbonhidrat ve vitamin ihtiyacımızı da çorba ile kısmen karşılayabiliriz. Ana öğünden önce tüketilen çorba tokluk hissi yaratarak aşırı kalori alımını engeller. Böylece hem öğünlere sağlıklı bir yemek ile başlar hem de devamındaki kalori alımını azaltabiliriz.