Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Sağlıklı yaşam ve beslenmenin ipuçları

Kendinizi sürekli olarak yorgun mu hissediyorsunuz? Mevsim değişiklikleri sizi olumsuz yönde mi etkiliyor? Peki, bazı besinlerin yorgunluğu önlediğini biliyor musunuz? İşte size yorgunluğu giderecek yiyecekler...

Balık: Niasin ve B2 vitamini, demir, krom, selenyum ve iyot minerali içerdiği için haftada 2-3 kere balık yenilmelidir. Bahsedilen besin öğelerini taze balıklar ile benzer oranlarda içerdiğinden konserve balıklar da oldukça yararlıdır.
Yağlı tohumlar: Niasin ve E vitamini, demir ve potasyum minerali içeren fındık, yerfıstığı, badem ve cevizin tüketim sıklığına önem verilmeli, ancak yüksek enerji içeriklerinden ötürü tüketim miktarına dikkat edilmelidir. Günde bir avuç kadar yenilmesi sayısız yarar sağlar.
Yeşil yapraklı sebzeler: C, E ve B2 vitamini ile demir ve potasyum minerali açısından zengin olan yeşil yapraklı sebzelerin özellikle koyu renkli olanlarının (ıspanak, roka, pazı, nane, tere) tercih edilmesi öneriliyor.
Yumurta: Niasin, E ve B2 vitamini ile demir, krom ve iyot mineralleri bakımından zengin olan yumurta anne sütü kalitesinde protein içerir ve “örnek protein” olarak tanımlanır. Ancak; kıymalı, pastırmalı, sucuklu veya tereyağlı olarak tüketilmemelidir.
Kuru baklagiller: Niasin, B1 ve B2 vitamini ile demir ve potasyum içeriğinden ötürü yorgunluğa birebir gelir. Aynı zamanda içerdiği diyet lifi (posa) sayesinde kan şekerini kontrol altında tutarak vücut direncinin sürekliliğini sağlar.
Tam tahıllar: Niasin, E, B1 ve B2 vitamini ile potasyum, krom, iyot ve az da olsa demir minerali açısından zengin olan kepekli tahıl ürünlerinin (esmer ekmek, bulgur, kepekli pirinç, makarna, erişte ve un) tercih edilmesi; işlenmiş olan tahıllardan uzak durulması, yorgunluğu önlemek adına büyük önem taşır.
Süt ve süt ürünleri: Niasin ve B2 vitamini ile demir, potasyum, krom ve iyot minerali içeren süt ve süt ürünlerinde yoğurt ve peynirin yarım yağlı hatta yağsız (light) olarak tercih edilmesi daha sağlıklı olacaktır.

Tam Tahıllı Nesquik Kahvaltılık Gevrek, artık Anadolu buğdaylarıyla!
Biliyor musunuz Nesquik kahvaltılık gevrek artık Türkiye’de üretiliyor. Her şey bu buğday tanelerinin Néstle tarafından özenle seçilip, Bursa’daki Karacabey fabrikasına gönderilmesiyle başlıyor. Milyonlarca buğday tanesinin öğütülerek Nesquik kahvaltılık gevreğe dönüşmesi ortalama iki saatten daha az sürüyor. Hamuru hazırlamak için, un, biraz şeker, kakao, yağ, tuz, vitaminler ve demir büyük bir kapta karıştırılıyor ve 3 dakika kadar sıcak fırında pişiriliyor. Hazırlanan çikolata şurubu ince bir tabaka şeklinde tam tahıllı gevreklerin üzerine dökülüyor! Son olarak, gevrekler kıtır kıtır olmaları için bir kez daha fırına konuluyor. Bu besleyicilik ve lezzetin sırrı; tam buğday. Nesquik çikolata lezzeti ve güne güzel başlamak için sağlıklı bir tarif.