Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Antioksidanlar

Antioksidanlar vücudumuzdaki hücreleri zararlı etkilerden koruyabilen doğal içerik maddeleridir.

Antioksidanlar vitaminler, mineraller ve ikincil bitki maddelerinde bulunur. Gıda piramidinde önerildiği gibi dengeli ve çeşitlendirilmiş bir beslenme biçiminiz varsa yeterli miktarda antioksidan aldığınızdan emin olabilirsiniz.

Vücudumuzu koruma

Stres altında olduğumuzda veya sigara dumanına maruz kaldığımızda veya güneşlenirken ve hatta sadece nefes aldığımızda bile vücudumuzda ‘oksidasyon’ adını verdiğimiz işlemler meydana gelmektedir. Oksidasyon serbest radikaller olarak bilinen maddeler üretir. Vücudumuz bu agresif bileşikleri belirli bir miktara kadar kesebilmekte ve olası hücre hasarını önleyebilmektedir. Bu serbest radikaller yalnızca aşırı miktarda üretildiğinde zarar verebilmektedirler. Antioksidanlar bu serbest radikallerden kurtulmamızda bize yardımcı olurlar. Oksidatif süreçlerle mücadele ederek serbest radikalleri zararsız hale getirirler. Bu sayede vücudumuzun doğal dengesini korumasına yardımcı olurlar.

Sağlıklı antioksidan kaynağı için ipuçları

Sağlık uzmanları gıda piramidinde önerildiği gibi dengeli, renkli ve çeşitlendirilmiş bir beslenme biçimi benimsememizi ve bu sayede yeterli miktarlarda antioksidan alabileceğimizi öneriyorlar.


Besin İpucu
Meyve ve sebzeler Birçok antioksidan kabukta veya kabuğun hemen altında bulunmaktadır, dolayısıyla mümkünse meyveleri soymaktan kaçınarak suyla iyice yıkayın. Dengeli ve bol meyve-sebze ile çeşitlendirilmiş bir beslenme biçimi genellikle yeterli miktarda antioksidan alımı sağlayacaktır. Beslenme uzmanları günlük beş porsiyon meyve-sebze yemeyi öneriyor. Mevsim meyve-sebzeleri özellikle taze ve vitamin açısından zengindirler ve tabii ki lezzetlidirler.
Tahıllar Antioksidanların büyük çoğunluğu tahıl tanelerinin üst yüzeylerinde bulunur. Bu nedenle tam tahıl ürünler tercih etmeyi çalışın. Bu husus yeterli miktarlarda besin lifi almanız için de önemlidir.
Kahve, yeşil çay, kakao, çikolata, kırmızı şarap Kahve doğal olarak zengin antioksidan içeriğine sahiptir. Yeşil çay veya sıcak çikolata da alternatif kaynaklardır. Ayrıca bitter çikolata gibi yüksek kakao içeren çeşitler de önemlidir. Kakao içeriği arttıkça antioksidan miktarı da artmaktadır.
Kırmızı şarap önemli miktarlarda antioksidan içerir ve beyaz şaraba kıyasla daha zengin antioksidan barındırır. Tabii ki şarap tüketim miktarlarınıza da dikkat etmeniz gerekmektedir.


Bu sayfada yer alan genel bilgiler doktor tavsiyesi yerine geçmek amacıyla verilmemiştir. Durumunuz hakkında özel tavsiyeler için lütfen doktorunuza başvurunuz.