Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Mineraller

Büyüme, metabolizma, kan oluşumu, sinir ve kas fonksiyonları mineraller olmadan meydana gelmez. Örneğin, sodyum ve potasyum vücudun sıvı dengesini düzenler. Kalsiyum kemik ve dişlerin güçlenmesine yardımcı olur. Demir ise kan oluşumunda önemli bir yere sahiptir.

Dengeli beslenme mineral ihtiyacını karşılar

Bir mineral başka bir mineralin yerini alamayacağından tüm temel mineralleri yeterli miktarlarda almak önemlidir. Besin piramidinde anlatıldığı gibi dengeli ve çeşitlendirilmiş bir beslenme biçimi benimseyerek bunu sağlayabilirsiniz.

Aşağıdaki tabloda minerallere neden ihtiyaç duyduğumuz ve bu mineralleri nereden alabileceğimiz hakkında bilgiler yer almaktadır.


Mineral Önemi... Kaynaklar...
Kalsiyum Kemik ve diş oluşumu, pıhtılaşma, sinir sistemi fonksiyonu Süt, yoğurt, peynir, yeşil sebzeler, kalsiyum açısından zengin maden suyu
Fosfor Kemik oluşumu, metabolizma Süt, peynir, et, sosis, balık
Sodyum Sıvı dengesi, sinir ve kas fonksiyonu Patatesler, sebzeler, muzlar, kurutulmuş meyveler, bakliyat
Potasyum Sıvı dengesi, sinir ve kas sinyalleri iletimi Tam tahıllı ürünler, bakliyat, patates, domuz, süt, sebzeler, meyve, balık
Magnezyum Kemik oluşumu, enerji metabolizması, enzimler, sinir ve kas fonksiyonu Tam taneli tahıl ürünleri, süt ve süt ürünleri, yeşil sebzeler, taneli meyveler, portakallar, muzlar
Demir Kan oluşumu, kanda oksijen taşınması Et, yumurta sarısı, sosis, tam taneli tahıl ürünleri, yulaf gevreği, darı
İyot Tiroit hormonları sentezi Ocean balık, deniz mahsulleri, iyotlu tuzla hazırlanmış besinler
Flor Çürüklere karşı dişin direnç kazanması, diş minesinin güçlendirilmesi Balık, tahıllar, cevizler, siyah çay, maden suyu
Selenyum Hücresel koruma Ciğer, balık, et, kabuklu yemişler, baklagiller, tahıllar
Çinko Vücut savunma sistemi, yara iyileşmesi Et, kabuklu deniz hayvanları, peynir

Yediğimiz besinlerde birçok mineral ve şüphesiz diğer birçok değerli besleyici öğeler bulunmaktadır. Bu içerik maddelerinin gerçekten ilgili yerlere ulaşmasını sağlamak için nazik hazırlama önerilir. Meyve, sebze ve salata malzemelerini iyice fakat kısa bir süre yıkayın ve yalnızca yıkadıktan sonra kesin. Başka bir ipucu: pişirme süresini kısa tutun ve bu suyu içindeki çözünmüş mineralleri koruyarak lezzetli sos veya çorbalar hazırlamada kullanın.


Bu sayfada yer alan genel bilgiler doktor tavsiyesi yerine geçmek amacıyla verilmemiştir. Durumunuz hakkında özel tavsiyeler için lütfen doktorunuza başvurunuz.