Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Tam tahıllar

Tam tahıllar beslenmemizde önemli yere sahip besin maddelerini içeren ve sağlık üzerinde olumlu faydaları olduğu ortaya konmuş bitki tohumları veya çekirdekleridir.

Tam tahıllar neden önemlidir?

Tam tahıllar protein, lif, karbonhidratlar, vitaminler ve mineraller gibi önemli yararlı besin kaynaklarıdır. Tam tahıllı yemenin sağlık üzerindeki faydaları öncelikli olarak lif içeriğine bağlanır. Araştırmalar sağlık üzerindeki faydaların eksiksiz vitamin, mineral, fitokimyasal ve lif içeriğinden kaynaklandığını öne sürmektedir. Araştırmalar düzenli tam tahıl alımının koroner kalp hastalığı gibi birtakım hastalıklardan korunmaya yardımcı olabildiğini ve belirli kanser türleri riskini düşürüyor gibi göründüğünü ortaya koymuştur.

Etkin bir açlık kesici

Tam tahıllı ürünler sağlıklı olmalarının yanı sıra tokluk üzerinde belirgin bir etkiye de sahiptir. Kilonuza dikkat ediyorsanız kısa bir sürede uzun süreli tok hissetmenizi sağlayacak besinler tüketmeniz çok önemlidir. Tam tahıllı ürünler zengin nişasta ve besinsel lif içerikleri sayesinde bu amaç için kusursuz bir tercihtir.

Hangi besinlerde tam tahıl bulunur?

Çavdar, buğday, pirinç, arpa, yulaf ve mısır özellikle ve ekmek ve kahvaltılık gevrekler olmak üzere günlük yediğimiz birçok besinde bulunur. Tam tahıllar işlenmiş olduğu gibi öğütülmüş de olabilmektedir. Tahıl kırılmış, ezilmiş, çekilmiş veya öğütülmüş, un, ekmek veya gevrek haline getirilmiş olsa bile ‘tam tahıl’ olarak adlandırılabilecektir. ‘Tam tahıl’ teriminin kullanılabilmesi için besin içeriğinde ağırlıkça %51 oranında herhangi bir tam tahıl kombinasyonu bulunmalıdır.

Her gün daha fazla tam tahıl alabilmeniz için ipuçları

  • Tam tahıllı ürünler seçerken bir besin içindeki tam tahıl oranı ne kadar yüksekse ilgili besinin sağlık üzerindeki faydalarının o denli fazla olacağını unutmayın.
  • Beyaz ekmek yerine tam tahıllı veya kepekli ekmek tercih edin
  • Yemeklerinizde kahverengi pirinç, yabani pirinç veya kepekli makarna kullanın
  • Atıştırmalık olarak tereyağsız patlamış mısır ve tam tahıllı krakerler tercih edin
  • Tam tahıl içeren kahvaltılık gevrekler tercih edin
  • Yemeklerinizin yanında tane mısır veya koçanda mısır yiyin
  • Muffin kek ve kırıntılı tatlılara yulaf ekleyin

Bu sayfada yer alan genel bilgiler doktor tavsiyesi yerine geçmek amacıyla verilmemiştir. Durumunuz hakkında özel tavsiyeler için lütfen doktorunuza başvurunuz.