Sort by
Sort by

Ortak Değerlerimiz

Artan Gıda Geleceğimizdir

Sosyal teknoloji girişimi Fazla ile 4 yıldır artan gıda ürünleri; operasyonlara, topluma ve doğaya geri kazandırılıyor.

Artan ürünlerin bir kısmını biyogaza; bir kısmını ise hayvan yemine ve gübreye dönüştürerek gıda kaybının önlenmesi için çok boyutlu katkı sağlanıyor.

Tüketime uygun olan ancak tarihi yaklaşmış ürünler gıda bankaları, sosyal market ve aş evlerine bağışlanıyor. Böylece, ihtiyaç sahiplerine gıda desteği sağlanırken, israfı ve karbon salımı önleniyor.

Nestlé’nin, “2050 yılına kadar karbon emisyonunu sıfıra indirmek” ve “2030’a kadar faaliyetlerinin çevreye olan etkisini sıfıra indirmek” taahhütleri ile uyumlu şekilde ilerleyen projeyle, toplam 10.000 tondan fazla gıda yeniden değerlendirildi, 9.000 tondan fazla karbon emisyonu engellendi, 200 tondan fazla da gıda desteği sağlandı.

İki avuç içinde tutulan yeşil elma

 

Fıstığımız Bol Olsun

Nestlé DAMAK ve TEMA Vakfı iş birliğinde geliştirilen “Fıstığımız Bol Olsun” projesi, yaklaşık 210 bin kişinin geçim kaynağı olan Antep fıstığında, sürdürülebilir tarım uygulamaları ile verim ve kalitenin yükseltilmesini, bu yolla üreticilerin gelirlerinin artırılmasını ve kırsal kalkınmaya katkıda bulunmayı amaçlıyor. 

Topluluklar için, 2011 yılında başlatılan projenin 2011-2013 yılları arasındaki ilk fazında sürdürülebilir tarım örneklerinin uygulandığı “Fıstığımız Bol Olsun Örnek Bahçeleri” oluşturuldu ve bahçe sahiplerinin lider üretici haline getirilmesi hedeflendi. 2014-2018 yıllarını kapsayan ikinci fazda yaygınlaştırma çalışmalarına ve bölgesel sorunlara çözümler üretmeye odaklanıldı. 2019 yılında başlayan ve 2023 yılına kadar devam eden üçüncü fazda mevcut çalışmalara ek olarak kazanımların yaygınlaştırılması ve geleceğe taşınması için adımlar atıldı. 

Proje ile 2011 yılından bu yana Antep fıstığı üreticiliğinde komşu bahçelere oranla 2,5 kat verim artışı sağlandı. Diğer yandan bölgede bulunan ve yaşları 400 ile 800 arasında değişen 12 adet yaşlı Antep fıstığı ağacının “anıt ağaç” statüsüne alınarak korunması için Gaziantep Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne başvuru yapıldı.

Daha fazla bilgi

Fıstık ağacı ve Nestle Damak ve TEMA Vakfı logoları

 

Nescafé ile Eğitim Destekleniyor

Nescafé olarak, 2019 yılında Türk Eğitim Vakfı (TEV) ile gençlerin eğitim hayatında maddi ve manevi destek sunmak amacıyla bir iş birliği gerçekleştirildi. “Eğitim için 3ü1 Arada” projesiyle, 2019-2020 öğretim yılı boyunca 81 ilde yüzlerce öğrenciye burs ve online eğitim desteği sağlandı. Ayrıca Nestlé çalışanlarıyla birlikte gençlere eğitim ve iş hayatında ihtiyaç duydukları desteği sağlamak amacıyla gönüllü mentorluk programları başlatıldı.

Pandemi sürecinde eğitimde artan teknoloji ihtiyaçlarını karşılamak adına 2020-2021 öğretim yılında Türk Eğitim Vakfı ile “Uzaktan Eğitimde Eşit Fırsat Hareketi” hayata geçirildi. Proje kapsamında 81 ilde gençlerin teknoloji ihtiyacı karşılandı.

Türk Eğitim Vakfı iş birliğiyle depremden birinci derecede etkilenmiş yüzlerce üniversite öğrencisine, eğitim yıllarını tamamlayabilmeleri için dönem sonuna kadar acil ihtiyaç desteği sağlandı.

TEV Logo

 

Pembe Kurdele

Nesfit’in 11 yıl önce MEMEDER iş birliğiyle hayata geçirdiği “Pembe Kurdele” projesiyle meme sağlığı farkındalığını artırıyor, kadınların bu konuda bilgilenmesini sağlıyor ve erken teşhisin önemine vurgu yapıyor. Proje son 6 yıldır, Migros’un da katılımıyla yoluna daha güçlü bir şekilde ilerliyor. Bugüne kadar yaklaşık 60 bin kadının meme sağlığı kontrolünün gerçekleştirilmesini sağlayan Pembe Kurdele ile 9 bine yakın kadında erken teşhise ve 271 kadının tedavisine destek olundu. Projenin etki alanının genişletilmesi amacıyla atılan adımlar doğrultusunda, meme sağlığı farkındalığının düşük seyrettiği Muş, Van ve Gaziantep’e yoğunlaşıldı. Bu kentlerde gerçekleştirilen çalışmalar ile 1.000’i aşkın kadına ulaşıldı.

Daha fazla bilgi

Nesfit – Memeder Pembe Kurdelesini elinde tutan kadınlar

 

Sağlıklı Adımlar

Nestlé’nin dünyada 86 ülkede uyguladığı ve bugüne kadar yaklaşık 20 milyon çocuğa ulaşan “Daha Sağlıklı Çocuklar için Nestlé” programının bir parçası olan “Sağlıklı Adımlar” projesi, Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü iş birliğiyle 2012 yılında başladı.

Sağlıklı Adımlar programı kapsamında, devlet okullarında bulunan üçüncü sınıf öğrencilerine Hayat Bilgisi ile Beden Eğitimi ve Oyun derslerinde yılda 32 saat sağlıklı beslenme ve sağlıklı yaşam konularında eğitim veriliyor. Projede öğretmenler aracılığıyla çocuklara ve velilerine dengeli beslenmenin ve fiziksel aktivitenin temelleri öğretiliyor, sağlıklı beslenme alışkanlıklarının geliştirilmesi ve daha hareketli bir yaşam konusunda farkındalık oluşturulmasına katkı sağlanıyor.  

Türkiye’nin eğitim alanındaki en uzun soluklu sosyal sorumluluk projelerinden biri olan Sağlıklı Adımlar, Nestlé’nin “2030 yılına kadar dünyada 50 milyon çocuğun sağlıklı beslenmesine katkı sunma” taahhüdü ile uyumlu şekilde 12 yıldır devam ediyor. Proje kapsamında bugüne kadar, Adana, Bursa, Eskişehir, Gaziantep, Hatay, İstanbul, Kars, Mardin, Ordu, Tunceli, Şanlıurfa ve Van olmak üzere toplam 20 ilde, 1.868 okulda; 412 bin 765 öğrenciye, 825 bin 530 veliye ve 14 bin 121 öğretmene ulaşıldı.

Eğitimin gücüyle, gelecek nesillerin beslenme alışkanlıklarında kalıcı bir değişim yaratılması hedeflenen Sağlıklı Adımlar projesi, her dönemin beklenti ve ihtiyaçlarına göre güncelleniyor.

Daha fazla bilgi

"Daha Sağlıklı Çocuklar için Nestlé” programın dan, yemek yapan çocuklar

 

Sen De Patile

2015 yılından bu yana Dünya Hayvanları Koruma Günü’nde Nestlé Purina PetCare, yardıma ihtiyaç duyan patili dostlarımız için #SenDePatile sosyal sorumluluk kampanyasını gerçekleştiriyor. Patili dostlarımızın barınma ve yiyecek ihtiyaçlarını önceliklendirerek, hayvanseverlerin katkılarıyla binlerce patili dostumuzun yaşamına dokunuluyor.

Purina Türkiye resmi Instagram hesabında yer alan filtreyi kullanarak, oynadıkları oyunla mama toplayan hayvanseverler, yaptıkları paylaşımlarla mama bağışına katkı sağladı. 2023 yılında yüzlerce hayvanseverlerin #SenDePatile filtresini 9 bin kez kullanarak destek verdiği kampanya ile barınaklarda yaşayan patili dostlarımız için 10 ton mama bağışı yapıldı.

Daha fazla bilgi

Sen De Patile Afişi. Afişin üstünde "Topladığın Kadar Mama, Purina'dan ek destek" yazısı ve yan yana kedi köpek var

 

Tam Tahıl Tam Destek

Kahvaltılık Gevrekler’in hayata geçirdiği “Tam Tahıl Tam Destek” projesiyle yerel tahıl üretimini güçlendirerek, çiftçilerin desteklenmesi amaçlanıyor.

Nestlé, “Tam Tahıl Tam Destek” diyerek tam tahıla sahip çıkarken, çiftçileri ve deprem bölgesini de destekliyor. Migros iş birliğinde Antakya ve çevresi hedeflenerek başlatılan projenin ilk adımında bölge çiftçilerinin sahip olduğu 500 dekardan fazla tarım alanı için mısır tohumu alımları karşılanıyor, toprak ve yaprak analizleri de yapılarak tahıl üretimi destekleniyor. Tam 51 milyon kâse Nesquik kahvaltılık gevrek üretimine karşılık gelen bu destekle üretilen Nestlé Kahvaltılık Gevrekler Migros’larda tüketiciyle buluşuyor.

Daha fazla bilgi

tam tahil tam destek afiş

 

YOCUTA (Young Culinary Talents - Genç Mutfak Yetenekleri) & YOBATA (Young Barista Talents - Genç Barista Yetenekleri)

Nestlé Professional Türkiye tarafından, Nestlé Needs Youth girişimi kapsamında 2021 yılında hayata geçirilen YOCUTA&YOBATA projesiyle; gençleri kalifiye bir şekilde iş gücüne dahil etmeyi ve ev dışı tüketim sektöründeki kariyerlerini üst seviyelere taşınması amaçlanıyor.

Genç mutfak yetenekleri YOCUTA (Young Culinary Talents) projesi ile desteklenirken, projenin bir parçası olan YOBATA (Young Barista Talents) ile de genç baristaların kariyer yolculuklarına katkı sağlanıyor.

Sektörün ihtiyacı olan yetenekli iş gücünü oluşturmak adına gençler için önemli bir fırsat niteliği taşıyan projeyle; gelişen iş gücüne pratik beceriler ve bilgiler kazandırılması hedefleniyor. Bu kapsamda, kişisel gelişim eğitimleri, mutfak uygulamaları, sektör- öğrenci ilişkileri konuları önceliklendiriliyor.

Nestlé Professional Türkiye olarak, YOCUTA&YOBATA projemizle 2025 yılına kadar 25 bin gence ulaşmayı, genç nesillere parlak bir gelecek sunmayı ve bu sayede de Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasına ve istihdamına destek vermeyi hedefliyoruz.

"Kendi kafemi nasıl açabilirim? diyorsan bu etkinliği kaçırma" yazılı afiş