Türkiye’deki Çalışmalar

  • BİREYLER VE AİLELER İÇİN

Sağlıklı Adımlar

Nestlé’nin dünyada 86 ülkede uyguladığı ve bugüne kadar yaklaşık 20 milyon çocuğa ulaşan “Daha Sağlıklı Çocuklar için Nestlé” programının bir parçası olan “Sağlıklı Adımlar” projesi, M.E.B. Temel Eğitim Genel Müdürlüğü iş birliğiyle 2012 yılında başladı. Nestlé’nin, 2030 yılına kadar dünyada 50 milyon çocuğun sağlıklı beslenmesine katkı sunma taahhüdü ile uyumlu ilerleyen projenin amacı, dünyanın her yerinde okul çağındaki çocukların beslenme ve sağlık alanında bilinç düzeyini artırmak ve dengeli beslenme alışkanlıklarına sahip olmalarını sağlamak. 8 yıldır devam eden proje faaliyetleri ile bugüne kadar Adana, Ankara, Bolu, Bursa, Eskişehir, Gaziantep, Hatay, İstanbul, Kars, Konya, Mersin, Muğla, Ordu, Samsun, Tunceli, Şanlıurfa ve Van olmak üzere toplam 17 ilde 172 okulda yaklaşık 117 bin öğrenciye, 234 bin veliye ve 4 bin öğretmene ulaşıldı. Her eğitim yılının sonunda yapılan ölçme-değerlendirme sonuçlarına göre, 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında projenin başlangıcından bu yana toplam %41 artış oranı ile, 8 yılın en yüksek oranını yakalayarak öğretmenlerde en yüksek öğrenim skoruna ulaşıldı. 

Saglikli Adimlar


Nesfit - Memeder

Nesfit’in dünyada 11, Türkiye’de ise 7 yıldır “Pembe Kurdele” hareketi kapsamında gerçekleştirdiği “Kontrol Sende” projesi kadınlara, kendi kendilerinin kontrollerini yapabileceklerini ve erken teşhise imkân tanıyan bu kontrolün ileride ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında hayat kurtaracak kadar önemli olduğunu hatırlatıyor. Meme Sağlığı Derneği (MEMEDER) iş birliği ile ağırlıklı olarak sosyal medya üzerinden iletişim çalışmaları yoluyla gerçekleştirilen proje ile kadınların meme sağlığı konusunda bilinçlenmeleri hedeflendi. NESFIT, gerçekleştirdiği sosyal sorumluluk projesi ile 2006 yılından bu yana yaklaşık 90.000 kadına ulaşıp meme kanseri teşhisi konan kadınların tedavisine destek sağladı. “Kontrol Sende” projesi ile bu yıl 10.000 kadına daha ulaşılması hedefleniyor.

nesfit
  • TOPLULUKLARIMIZ İÇİN

Fıstığımız Bol Olsun

Nestlé DAMAK ve TEMA Vakfı iş birliğinde geliştirilen “Fıstığımız Bol Olsun” projesi, yaklaşık 210 bin kişinin geçim kaynağı olan Antep fıstığında, sürdürülebilir tarım uygulamaları ile verim ve kalitenin yükseltilmesini, bu yolla üreticilerin gelirlerinin artırılmasını ve kırsal kalkınmaya katkıda bulunmayı amaçlıyor. Topluluklar için, 2011 yılında başlatılan projenin 2011-2013 yılları arasındaki ilk fazında sürdürülebilir tarım örneklerinin uygulandığı Fıstığımız Bol Olsun Örnek Bahçeleri oluşturuldu ve bahçe sahiplerinin lider üretici haline getirilmesi hedeflendi. 2014-2018 yıllarını kapsayan ikinci fazda yaygınlaştırma çalışmalarına ve bölgesel sorunlara çözümler üretmeye odaklanıldı. 2019 yılında başlayan ve 2023 yılına kadar sürmesi öngörülen üçüncü fazda ise mevcut çalışmalara ek olarak kazanımların yaygınlaştırılması ve geleceğe taşınması için çalışılıyor. Proje ile son 9 yılda Antep fıstığı üreticiliğinde komşu bahçelere oranla %149 verim artışı sağlandı. Diğer yandan bölgede bulunan ve yaşları 400 ile 800 arasında değişen 12 adet yaşlı Antep fıstığı ağacının “anıt ağaç” statüsüne alınarak korunması için Gaziantep Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne başvuru yapıldı.

Fıstığımız Bol Olsun


Purina - Sen de Patile

Nestlé, ailemizden biri olan hayvan dostlarımızı hiçbir zaman unutmuyor, dostlarımızın yaşam hakkına ve yaşama koşullarına dikkat çekmek amacıyla 2015 yılından bu yana #SenDePatile projesini gerçekleştiriyor. Hayvanların barınma ve yiyecek ihtiyaçları düşünülerek, hayvan barınaklarına yıllık ortalama yüz bin paket mama bağışında bulunuluyor.

Proje kapsamında gerçekleştirilen iletişim çalışmalarından elde edilen yüksek etkileşim, projenin sürekliliği için motivasyon kaynağı oluyor. #SenDePatile kapsamında yürütülen dijital kampanyalar Nestlé’nin en yüksek etkileşime ulaşan kampanyaları arasında yer alıyor.
 

2
  • GEZEGENİMİZ İÇİN

Fazla Gıda

2019 yılının Ağustos ayından itibaren sosyal teknoloji girişimi Fazla Gıda ile yürütülen bütüncül atık yönetimi kapsamında, Nestlé Türkiye sıfır atık şirketi olmayı ve karbon emisyonunu azaltmayı hedeflemektedir. Çalışma kapsamında, Nestlé Türkiye’nin artan gıda ürünlerinin tamamı, çevreye ve topluma geri kazandırılıyor. Artan ürünlerin bir kısmı biyogaza; bir kısmı ise hayvan yemine dönüştürülüyor. Projenin diğer ayağında, 7-30 gün arası kullanma tarihi kalan ürünler, önceden onaylanan gıda bankaları, sosyal market ve aş evlerine bağışlanıyor. Böylece, hem iklim değişikliğine sebep olan gıda atığı kaynaklı karbon salımı hem de gıda israfı önleniyor. Nestlé’nin, “2050 yılına kadar karbon emisyonunu sıfıra indirmek” ve “2030’a kadar faaliyetlerinin çevreye olan etkisini sıfıra indirmek” taahhütleri ile uyumlu olarak ilerleyen proje ile bugüne kadar toplam 1.106 ton karbon emisyonu ile 2.288 ton gıda israfının önüne geçildi. 

fazla gıda


Nesquik WWF - Doğayı Koruyalım

Nestlé Kahvaltılık Gevrekler, WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı) tarafından yürütülen Doğayı Koruyalım projesini 3 yıldır aktif olarak destekliyor. Nestlé Kahvaltılık Gevrekler ve WWF-Türkiye, 2018 yılından bu yana toplamda 25.000 yeşil deniz kaplumbağasının denize ulaşmasına yardımcı oldu. Yaşamı tehdit altındaki hayvanları korumaya yönelik çalışmalar, ulaşılan canlı sayısını artırma hedefiyle devam ediyor. Doğal yaşama destek projesi her yıl olduğu gibi bu yıl da doğaseverlerin desteğiyle büyüyor. Bu sene Kasım ayına kadar devam edecek proje kapsamında, kampanya görseli taşıyan NESQUIK ve Corn Flakes kahvaltılık gevrek paketlerini satın alarak, Türkiye’deki yeşil deniz kaplumbağalarının doğal yaşam ortamlarında korunmalarına ve yunuslara yönelik yapılan izleme çalışmalarına destek olabilir, kampanyalı paketlerde yaşamı tehdit altında olan yabani hayvanlardan saz kedisi, yunus, deniz kaplumbağası ve boz ayı ile ilgili bilgi sahibi olabilirsiniz.

destek