Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

1960-1980


Donmuş gıdalardan ilaçlara

Gerçekleştirdiği satın almalar Nestlé’nin donmuş gıdalar gibi hızla büyüyen yeni alanlara girerek süt, kahve ve konserve gıdalar gibi geleneksel iş kollarını genişletmesinin önünü açar. 1970’li yıllarda, şirket portföyünde çeşitlendirmeye giderek ilaç ve kozmetik segmentlerine de girer. Bebek mamasını pazarlamasının etik olmadığı gerekçesi ile aktivist grupların eleştirilerine hedef olur. Sonrasında ise, Nestlé, Dünya Sağlık Örgütü’nün anne sütü muadilleri ile ilgili kurallarını ( WHO Kodu) işinin tamamına uygulayan ilk şirketlerden biri olur.

Önemli Tarihler

1960

Nestle Tarihi

Gitgide daha fazla sayıdaki haneden dondurucu satın alınması ile, dondurmaya olan talep de artmaktadır. Bu dönemde , Alman üretici Jopa ve Fransız Heudebert-Gervais’i satın alan Nestlé, 1962 yılında da İsviçreli Frisco markasını da satın alır. Şirket aynı zamanda Birleşik Krallık merkezli konserve gıda şirketi Crosse & Blackwell’i de satın alır.


1962

Nestle Tarihi

İsveçli üretici Marabou’dan Findus donmuş gıda markasını satın alan Nestlé, markayı uluslararası pazarlara genişletir. Findus, 1945’ten bu yana Avrupa’da donmuş gıda satışı gerçekleştiren ilk şirketlerden biridir.


1968

Soğutulmuş süt ürünlerinin artan popülaritesi, Nestlé’yi Fransız yoğurt üreticisi Chambourcy’i de satın almaya yöneltir. 1970’li yılların başında, Chambourcy sağlığına ve kilosuna dikkat eden tüketicilere yönelik olarak Sveltesse yoğurt yelpazesini piyasaya sürer.


1969

Nestlé, Fransız su markası Vittel’e ortak olarak maden suyu pazarına girer.


1973

Nestle Tarihi

Konserve ve donmuş gıda portföyünü İngilizce konuşulan pazarlarda daha da genişletmekte kararlı olan Nestlé, ABD merkezli donmuş gıda şirketi Stouffer Corporation’ı, 1976’da da konserve gıda üreticisi Libby, McNeill & Libby’i satın alır.


1974

Portföyünde çeşitlendirmeye giderek ilk defa yiyecek ve içecek sektörü dışında da faaliyet göstermeye başlayan Nestlé, global kozmetik ürünleri şirketi L’Oréal’de azınlık hissesi sahibi olur.


1977

Nestlé S.A adını alan şirket, çeşitlendirme stratejisini sürdürerek ABD merkezli ilaç ve göz ürünleri üreticisi Alcon Laboratories’i satın alır. Emzirme oranlarındaki düşüş, kimi aktivistlerin aralarında Nestlé’nin de bulunduğu şirketlerin bebek maması pazarlama stratejilerini sorgulamasına neden olur. 1977 yılında, halkı Nestlé ürünlerini boykot etmeye çağırırlar.