Sort by
Sort by

Dünyanın En Sevilen 5. Markası oldu

Basın Bültenleri'ne Geri Dön

Dünya genelinde 70 bin tüketicinin markalarla duygusal bağlarına bakılarak yapılan araştırmada en çok sevilen 100 marka belirlendi.

Global Kamuoyu Araştırma şirketi APCO Insight'in 15 ülkede yaptığı araştırma dünyanın en büyük 600 kurumsal markasını içeriyor. Bu araştırmaya göre Nestlé; tüketicilerle kurduğu güçlü duygusal bağ ile dünyanın en sevilen 5. markası oldu. 

Küresel bir kamuoyu araştırma şirketi olan APCO Insight'ın dünya çapında 600'den fazla büyük kurumsal marka ile ilgili 10 yılı aşkın bir süredir sürdürdüğü araştırma sonuçlandı. Dünyanın önde gelen 15 ülkesinden 70 bin tüketicinin görüşlerinin yer aldığı kapsamlı araştırmada Nestlé, dünyanın en sevilen 5'nci markası seçildi. Nestlé aynı zamanda yiyecek ve içecek kategorisinde yer alan şirketler arasında da en yüksek puanı alarak birinci oldu.

Araştırma sonuçları ile ilgili olarak Nestlé Başkan Yardımcısı Patrice Bula; "İyi Beslen, Mutlu Yaşa" sözümüz ile var olduğumuz her yerde iyi gıda ve içecekler sunarak insanların hayatını iyileştirmeyi vaat ediyoruz. Bu vaadi yerine getirmek için çalışanlarımızın gösterdiği büyük çabalar, çok güzel sonuçlar veriyor ve tüketicilerimizde karşılığını buluyor." dedi.

150 yıldır dünyanın lider Beslenme, Sağlık ve İyi Yaşam şirketi olarak tüketicilere daha lezzetli ve daha sağlıklı ürün tercihleri sunuyor. Bugün dünyadaki neredeyse tüm ülkelerde satılan bir milyar Nestlé ürünü hergün tüketicileriyle buluşuyor.

Raporun açıklanmasının ardından APCO Insight Başkanı Bryan Dumont ise; "En iyi markalar, tüketiciler ile güçlü ve kalıcı duygusal bağ oluşturabilenlerdir" dedi.

Başarının anahtarı beklentiyi karşılama ve anlayış

APCO Insight, yaptığı kapsamlı çalışmada aralarında gurur, anlayış ve merakın da olduğu etkili marka iletişimi için önemli olan sekiz farklı duygu belirledi. Buna göre Nestlé, beklentiyi karşılama ve anlayış başlıklarında en yüksek puanı aldı.

Araştırma Walt Disney'i dünyanın en sevilen şirketi olarak belirlerken onu Yahoo, Google ve Sony izledi. Kellogg's 12., Coca Cola 14. ve Pepsico 17. sırada yerlerini aldılar.

Nestlé'nin Marka geliştirme programı ve facebook takipçileri

Nestlé'nin uyguladığı "Nestlé'de Marka Geliştirme " programı tüketicilere hitap eden güçlü markalar yaratma konusunda bir çerçeve sağlıyor.

Nestlé aynı zamanda tüketicilerle olan iletişimini güçlendirmek için dijital ve sosyal medyaya büyük yatırım yapıyor. Nestlé'nin en büyük sosyal paylaşım sitesi olan Facebook'ta 850'yi aşkın Nestlé marka sayfası bulunuyor. Şirketin dünya çapında 180 milyon Facebook takipçisi var.

2013 yılının başlarında yıllık 'Global İtibar Takibi'-'Global Rep Trak'- araştırmasında Nestlé, ilk on itibarlı şirket arasında yer aldı.