Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Marco Settembri FoodDrinkEurope Başkanı Seçildi

Basın Bültenleri'ne Geri Dön

Nestlé Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika CEO'su Marco Settembri FoodDrinkEurope Başkanı Seçildi

Avrupa’da faaliyet gösteren gıda endüstrisi konfederasyonu FoodDrinkEurope, 294 bin işletme ve 4,7 milyon çalışanıyla Avrupa’nın en büyük sektörlerinden biri olan gıda ve içecek üretimi endüstrisini temsil ediyor.

Settembri, “Covid-19 döneminin getirdiklerine uyum sağlamamız ama aynı zamanda Covid-19'dan önceki, iklim değişikliği, obezite ve sürdürülebilir gıda sistemleri gibi mevcut sorunlar üzerinde çalışmaya devam etmemiz gerekiyor” diyor.


Dünyanın lider gıda şirketi Nestlé’nin Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika CEO’su Marco Settembri, FoodDrinkEurope başkanlığını 16 Haziran itibarıyla devraldı. Yeni görevine başlarken, gelecekte Avrupa Gıda ve İçecek sektörünün, sürdürülebilirliğin altın standardı haline gelmesini istediğini açıklayan Settembri, Nestlé’nin Ortak Değer Yaratma kültürüne de uygun olarak, FoodDrinkEurope’un çatısında şirketleri bir araya getirmeyi hedefliyor.   

Sürdürülebilirlik çalışmaları konusunda, AB ekonomisini sürdürülebilir hale getirmek üzere düzenlenmiş politikaları içeren bir yol haritası olan Avrupa Yeşil Anlaşması’nın önemine değinen Settembri, Başkanlık görevini devralmaktan onur duyduğunu belirttiği açıklamasında şunları söyledi: “Son aylarda, gıda ve içecek endüstrisinin topluma sağlayabileceği gerçek değeri gördük. Pandemiye rağmen, fabrikalardaki, dağıtım merkezlerindeki ve ön cephedeki çalışanlarımızın özverili emekleri sayesinde gıda tedarikini devam ettirmeyi başardık. Covid-19, hepimize çoğunlukla değerini bilemediğimiz, yiyecek ve içeceklerin ulaşılabilirliği, gıda güvenliği ve dayanıklı bir gıda zincirine duyulan ihtiyaç gibi bazı gündelik konuların önemini hatırlattı.

Covid-19 döneminin getirdiklerine uyum sağlamamız ama aynı zamanda Covid-19'dan önceki, iklim değişikliği, obezite ve sürdürülebilir gıda sistemleri gibi mevcut sorunlar üzerinde çalışmaya devam etmemiz gerekiyor. Bu sorunlar için acil aksiyon alınmalı. Avrupa Yeşil Anlaşması ve ‘Tarladan Sofraya’ stratejisi bu sorunların üstesinden gelmek için eşsiz bir fırsat sunuyor.”


Yaşam kalitesini artırmak ve daha sağlıklı  bir geleceğe katkıda bulunmak hedefleriyle çalışan Nestlé, karbon nötrlüğü, daha sürdürülebilir tarım ve gıda zincirinde adalet gibi değerleri üretim faaliyetlerinin temel unsuru kabul ediyor. Nestlé Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika CEO’su Settembri ise bu hedeflerin dünya için önemini vurgulayarak, bunların kolektif olarak başarılabilecek ve toplumu daha iyi hale getirecek unsurlar olduğunun altını çiziyor.

Nestlé Türkiye Hakkında:

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé, 1875 yılında süt bazlı bebek maması Farine Lactee ile Türkiye pazarına girdi. 1909 yılında Karaköy'de ilk satış ofisini açtı, 1927 yılında Feriköy'de ilk fabrikasını kurdu. Nestlé, 1932'de ilk fıstıklı çikolatası “DAMAK”, 1984'te ilk çözünür kahve “NESCAFE” ve çocuklar için üretilen çikolata toz içecek “NESQUIK” gibi birçok kategoriye Türkiye'de öncülük etti. 1986'da ilk kahve kreması “COFEE MATE” ve 1989'da ilk hazır kahve karışımı “NESCAFE 3’ü 1 Arada” ürünleri ile yelpazesini geliştirdi. 2001 yılında Nestlé, Türkiye'de su pazarına “NESTLE PURE LIFE” ile girdi ve bunu 2006'da ERİKLİ SU ile birleştirdi. Nestlé, hem dünyada hem de Türkiye'de faaliyetlerini genişletmeye devam ederek, 2007'de Novartis Tıbbi Beslenme Birimi'ni ve 2012'de globalde Pzifer Nutrition'ı satın alarak SMA bebek mamasını çalışmalarına kattı ve operasyonlarına tıbbi beslenmeyi de ekledi.

Bugün Türkiye’de 10 farklı kategoride 800’ü aşkın ürünü ve 50’ye yakın markasıyla faaliyet gösteren Nestlé, Bursa'daki dört fabrikasında üretim ve ihracat faaliyetlerine devam ediyor.

Bilgi için: Artı İletişim Yönetimi / 0212 347 03 30 / [email protected]