Sort by
Sort by

Nestlé “Cinsiyet Dengesi Hızlandırma Planı”nı açıkladı Nestlé Türkiye’de çalışanların yarısı kadın

Basın Bültenleri'ne Geri Dön
Nestlé “Cinsiyet Dengesi Hızlandırma Planı”nı açıkladı Nestlé Türkiye’de çalışanların yarısı kadın Kadın yönetici sayısını artırma hedefine yönelik çabalarını hızlandıran Nestlé, global düzeyde en üst düzey 200 yönetim pozisyonunda %20 olan kadın oranını 2022’ye kadar %30’a çıkaracak. Yönetim katında kadın oranında başarılı oranlara sahip Türkiye’de ise önyargıların yoğun olduğu üretim ve saha satış ekiplerinde kadın sayısını artırmaya odaklanılacak. Nestlé tüm dünyada üst düzey yönetici pozisyonlarında kadınların sayısını artırmaya yönelik bir eylem planı olan “Cinsiyet Dengesi Hızlandırma Planı”nı açıkladı. Geçtiğimiz yıllarda tüm çalışanlarına eşit fırsatlar sunma taahhüdünde önemli ilerleme kaydeden Nestlé’nin halihazırda yönetim ekibinin yüzde 43’ünü kadınlar oluşturuyor. Yeni eylem planı ise en üst düzey 200 yönetim pozisyonunda %20 olan kadın oranını 2022 yılında %30’a çıkarmaya odaklanıyor. Eylem planı, tüm yöneticilerin kapsayıcı bir iş ortamını teşvik etme konusunda desteklenmesi ve bilinçsiz önyargılar konusunda eğitilmesi; üst düzey yönetim pozisyonları için daha fazla kadının işe alınması ya da terfi ettirilmesi; yöneticilere bu konuda gelişmeleri takip edebilecekleri net hedefler belirlenmesi gibi aksiyonları içeriyor. Esnek çalışma, eşit ücret politikaları, mentorluk ve sponsorluk programları konusunda da daha fazla gelişme amaçlanıyor. Türkiye’de ofis çalışanlarında yöneticilerin yarısı kadın Nestlé Türkiye, cinsiyet dengesi konusunda oldukça iyi bir performansa sahip. Ofis çalışanlarının %43’ünü, ofis çalışanlarında yöneticilerin %50’sini, Mancom seviyesinin %58’ini kadınlar oluşturuyor. 2018 yılından bu yana ise operasyon alanında ve saha satış ekiplerinde cinsiyet dengesinin geliştirilmesine odaklanılıyor. Nestlé Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyesi Nilüfer Demirkol, global olarak hayata geçirilen “Cinsiyet Dengesi Hızlandırma Planı”nın Nestlé’nin mevcut cinsiyet dengesini geliştirme taahhüdünü daha da güçlendirdiğine işaret ederek, Türkiye’deki uygulamalara ilişkin şunları kaydetti: “Karacabey fabrikamızda operasyonda cinsiyet dengesini iyileştirmeye odaklandık. Burada en büyük bariyerin ‘kadınların makineleri doğru kullanamayacağı”, “erkeklerin ağırlıkta olduğu bir ortamda rahat hissetmeyeceği” gibi bilinçsiz önyargılar olduğunu gördük. Bunları kırmak için iletişim ve eğitime odaklandık. Başarılı kadın operatör örneklerini yaygın olarak paylaşıyoruz. Şu anda üretim bölümünde kadınların oranı %17 seviyesinde. Ancak çok hızlı mesafe kaydediyoruz. Kadın çalışanlar arasında kadın operatörlerin oranı 2017’de sıfır iken 2018’de yüzde 5’e çıktı. Ve bu daha başlangıç. Satışta da önyargıları kırmanın gücünü gösterdik. Burada satış ekiplerimize daha fazla kadın katmanın yanı sıra eşit kariyer fırsatları yaratmaya odaklandık. Son 2 yılda satış bölümünde terfi alanların %52’sini kadınlar oluşturdu. Kadınları, Geleneksel Ticaret Kanal Müdürlüğü gibi kritik rollere getirdik. Başarılı sonuçlar aldığımız bu yöntem ve yaklaşımları sürdürürken önümüzdeki dönemde yeni adımlar da atacağız. Şirket çapında farkındalık yaratılması için tüm yöneticilerin yılsonuna kadar “bilinçsiz önyargı’ eğitimi almalarını sağlayacağız” diye konuştu. Cinsiyet eşitliği konusunu tüm insan kaynakları uygulamalarına dahil eden Nestlé, 2019 Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’ne (GEI) dahil oldu.