Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nestlé® Nesfit® daha fazla kadının “Meme Kanseri kontrolü” için MEMEDER ile birlikte çalışmaya devam ediyor

Basın Bültenleri'ne Geri Dön
Tem 23, 2019
nesfit-memeder

Nestlé® Nesfit® daha fazla kadının “Meme Kanseri kontrolü” için MEMEDER ile birlikte çalışmaya devam ediyor

Her Nesfit® paketiyle bir kadın daha bilinçleniyor

Kendi bedeninizin ne kadar fakındasınız? Kadınları güzel düşünmeye, güzel hareket etmeye ve güzel beslenmeye davet eden Nesfit®, dünyada 9, Türkiye’de ise 5 yıldır “Pembe Kurdele” hareketi kapsamında yürüttüğü meme kanserine karşı farkındalık çalışmalarını yeni bir boyuta taşıyor. Geçtiğimiz yıl 10,000 kadına erken tanı ve tedavi imkanı sunan Nesfit®, #KontrolSende zinciri ile Türkiye’de olduğu gibi tüm dünyada 50 milyon kadına ulaşmayı hedefliyor.

Kadınların yılda bir kez doktor kontrolü ve ayda bir kez kendi kendilerini düzenli kontrol yapması meme sağlığını korumada ve erken tanıda önemli bir fayda sağlıyor.  Meme sağlığı ufak dokunuşlarla büyük değişimler sağlamak mümkün oluyor. Meme Kanseri Farkındalık Ayı olan Ekim ayında Kontrol Sende kampanyasıyla kadınlara erken tanı ve tedavi şansı veren Nesfit®, her yıl daha fazla kadına ulaşmak için Meme Sağlığı Derneği (Memeder) ile işbirliğini sürdürüyor.

Geçtiğimiz yıl Kontrol Sende kampanyası kapsamında ürettiği pembe kurdeleye destek paketlerinin satışından Memeder’e verdiği destek ile 10,000 kadının hayatına dokunan Nesfit®, bu yıl daha Pembe Kurdeleli paketleri sayesinde çok daha fazla kadına ulaşmayı amaçlıyor. Paketlerden elde edilecek gelirle MEMEDER’e vereceği desteğin yanı sıra, sosyal medyada gerçekleştireceği #KontrolSende zinciri ile meme kanseri ile mücadele kapsamında kadınlarda erken teşhisi teşvik edecek bir davranış değişikliği yaratmayı hedefliyor. Bu amaçla başlatılan #KontrolSende zinciri,  kadınların birbirlerine destek olmasını ve hikayeleri ile diğer kadınlara ilham vermesini hedefliyor.

Kadınları birbirine bağlayan kampanya

Kadınların hayatında önemli değişimler yaratmaya aracı olan Nesfit®’in yeni kampanyası Ekim ayında başlıyor. Türkiye’nin dört bir yanındaki kadınlar, fotoğraflarını #KontrolSende hashtag’iyle paylaşarak diğer kadınları düzenli olarak kendi kendine meme kontrolü yapmaya davet ediyor. #KontrolSende zinciri ile Nesfit®, kadınlara meme kontrollerini düzenli olarak yapmalarını hatırlatarak,   onlar aracılığıyla tüm kadınları meme kanseri konusunda uyarmaya  çalışıyor.

Nesfit®, #KontrolSende içeriklerinin Instagram üzerinde paylaşılması sayesinde tüm dünyada çok daha fazla kadının meme kontrolünün öneminin farkına varacağını ve bunu yaşamlarının bir parçası haline getireceğine inanıyoruz. Bu paylaşımlar diğer tüm kadınlarımızı harekete katılmak için cesaretlenecek ve kendi görsellerini paylaşarak daha çok kadını haberdar etmek için bir fırsat sağlayacak.

Tüm dünyadan kadınları birbirlerine bağlayacak olan #KontrolSende zincirine için gelin siz de katılın!

Her Nesfit® paketiyle bir kadın daha meme sağlığı konusunda bilinçleniyor!

Nesfit®, “Kontrol Sende” kampanyasıyla birlikte satışa sunduğu pembe kurdeleye destek paketleriyle bu yıl da tüketiciler adına Memeder’e destek oluyor. Pembe kurdeleli paketlerden elde edilecek gelirle Nesfit®, Memeder’in meme sağlığını bilinçlendirme çalışmalarında, bu yıl da binlerce kadına; erken tanı ve tedavi şansı veriyor olacak. Proje kapsamında Nesfit® paketleri de yeni tasarımlarıyla raflarda yerini alıyor. Kadınların kendi kendini kontrol etmesi konusunda düzenli hatırlatmalar basit bir çözüm gibi görünse de, hayat kurtaracak derecede önemli bir fayda sağlıyor. Çok küçük ve zaman almayan basit hareketler, meme kanserine karşı erken teşhis imkanı sağlıyor.

Tüm kadınların yaşama tutunduğu bir gelecek

Düzenli kendi kendine muayene, klinik muayene ve mamografi ile kadınların %75’inde erken tanı koyma şansı mümkün olmaktadır. Nesfit®’in gerçekleştirdiği  bir araştırmaya göre, kadınların %56'sı kendisini düzenli olarak kontrol ediyor,  %34’ü bunu aylık olarak yapıyor ve  %33'ü kendini düzenli olarak kontrol etmeyi unutuyor.

Nestlé, Kahvaltılık Gevrekler İş Birimi Genel Müdürü Hüseyin Necdet Kalkan, projeye ilişkin yaptığı açıklamada, “Meme kanserinden etkilenen tüm kadınların erken teşhis sayesinde yaşama tutundukları bir geleceğe inanıyoruz. Bu nedenle, küresel bir hareket olma özelliği taşıyan #KontrolSende projesini hayata geçiriyoruz. Kampanya kapsamında önümüzdeki 3 yıl boyunca dünya genelinde 50 milyon kadını teşvik etmek istiyoruz. Kendi kendilerine muayenelerini gerçekleştiren kadınların sayısının her geçen yıl hızla artacağına inancımız tam…” dedi.

Türkiye’de her 9 kadından biri meme kanseri!

Memeder Kurucusu ve Onursal Başkanı Prof. Dr. Vahit Özmen; araştırmaların, ülkemizde meme kanseri sıklığının son 20 yılda 2 kattan fazla artış gösterdiği sonucunu  vurguluyor. Öngörülerin, bu artışın devam edeceği yönünde olduğunu söyleyen Özmen, günümüzde bu konudaki bilinçlendirme çalışmalarının erken teşhis imkanı sağladığını, Türkiye’de meme kanseri sıklığı hızla artarken bu konuda farkındalık oluşturulamamasının hastalığın geç teşhis edilmesine neden olduğunu belirtiyor. Dr. Vahit Özmen, günümüzde bu konudaki bilinçlendirme çalışmalarıyla erken teşhis imkanının arttığını, Memeder’in de kurulduğu günden itibaren, meme sağlığını bilinçlendirme çalışmalarında etkin rol aldığını belirtiyor. Özmen ayrıca, Memeder’in bugüne kadar yüzlerce kadına erken teşhis meme kanseri tanısı konmasıyla sağ kalım şansının artırılmasında önemli bir katkısı olduğunu ifade ediyor.

Ekim Ayı - Meme Kanseri Farkındalık Ayı

2004 yılından bu yana meme kanseri hakkındaki farkındalığı artırmak, erken teşhis ve tedaviyi desteklemek amacıyla ekim ayı tüm dünyada ve Türkiye’de meme kanseri bilinçlendirme ve farkındalık ayı olarak belirlenmiştir. Ay boyunca gerek sivil toplum kuruluşları gerekse Sağlık Bakanlığı tarafından yurt genelinde eğitimler ve bilinçlendirme kampanyaları düzenlenmektedir.

Nestlé Hakkında:

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé’nin temelleri 1866 yılında İsviçre’nin Vevey kasabasında atılır. Şirketin kurucusu Henri Nestlé dünyanın ilk hazır bebek mamasını geliştirir. Farine Lactée” adı verilen süt bazlı bebek maması olan bu ilk Nestlé ürünü, şirketin insanı ve sağlığı her şartta öncelikli tutma, bilimsel araştırma kalite, güven, gibi temel değerlerinin de bir sembolü olur.

Nestlé,  150 yılı aşkın bir sürede  yeni ürünler, yeni kategoriler ile istikrarlı bir şekilde büyümüş ve dünya gıda ve beslenme sektörünün lideri haline gelmiştir. Bugün Nestlé 500’e yakın fabrikası 328,000 çalışanı ile dünyanın neredeyse tüm ülkelerinde faaliyet göstermektedir.

4 kıtada 34 merkezde 5000 kişilik bir ekiple AR-GE çalışmaları yürüten Nestlé ve  AR-GE’ye her yıl yaptığı 1,7 milyar doların üzerindeki yatırımla araştırma geliştirme konusunda da gıda firmaları arasında lider konumdadır. 1909 yılında,  ülkemize giren Nestlé Türkiye’nin en köklü gıda firmalarındandır.  1927’de Türkiye’deki ilk çikolata fabrikasını kurarak üretime başlayan Nestlé,  bugün 12 kategoride 800‘ ün üzerinde  ürünü ve 50‘ye yakın markasıyla faaliyet göstermektedir. Üretimini Bursa Karacabey ve Bursa Kestel’deki fabrikalarında gerçekleştiren, Nestlé Türkiye’de satılmakta olan ürünlerinin %92’sini Türkiye’de  üretmektedir. 100 yılı aşkın süredir Türkiye’de faaliyet gösteren Nestlé bugün 3800  kişiye doğrudan, 7000’in üzerinde kişiye  dolaylı olarak istihdam sağlamaktadır. Nestlé, Türkiye’deki üretim üssünden başta Ortadoğu ve Kuzey Afrika olmak üzere bölge ülkelerine ihracat gerçekleştirmektedir.

www.Nestlé®.com.tr |www.facebook.com/Nestlé®Turkiye

Memeder Hakkında

2007 Eylül ayında kurulan Meme Sağlığı Derneği, güncel bilimsel yanı ağırlıkta olan bir dernektir. Bünyesinde konuyla ilgili pek çok farklı uzmanın yanı sıra hem sağlıklı hem de meme kanserli kadınları barındıran dernek, kadınların daha sağlıklı olması için “halkla iç içe olmayı” misyon edinmiştir.

Bu kapsamda 30 Aralık 2008 tarihinde başlayan Bahçeşehir Tarama Programı ile rutin aralıklarla bugüne kadar 11 bin 144 kadın mamografi taramasından geçmiştir. Gerekli durumda 3 bin 427 kadına ultrasonografi taraması, görülen şüphe üzerine ise 189 kadına biyopsi yapılmıştır. Bu tarama ve rutin kontroller içinde  125 kadına çok erken evre meme kanseri teşhisi konularak, gerekli olan tedavilerinde destek olunmuştur. MEMEDER 2016 yılında yaptığı değerli çalışmalar ve kadın sağlığına verdiği hizmet sonucunda “Kamuya Yararlı” dernek statüsü kaznmış ve Türkiye’de meme kanserinin tarama yaşının ve sıklığının belirlenmesinde öncülük yapmıştır.

http://memeder.org/

Article Type