Sort by
Sort by

Pandemide Rutin Mamografik Tarama Kontrolleri Aksatıldı

Kontrol Sende
Basın Bültenleri'ne Geri Dön

Türkiye’de 9 yıldır “Kontrol Sende” kampanyasıyla meme kanserine karşı farkındalık çalışmaları yapan NESFIT® olarak, Meme Sağlığı Derneği (MEMEDER) ile iş birliğini sürdürüyoruz. MEMEDER Kurucusu ve Onursal Başkanı Prof. Dr. Vahit Özmen, pandemi döneminde rutin mamografik taramalarda %50 oranında düşüş gözlemlediklerine dikkat çekiyor. 

Kadınları meme sağlığı konusunda bilgilendirerek kontrollerine NESFIT olarak destek oluyoruz; kadınlara, kendi kendilerine yapabilecekleri, erken teşhise imkan tanıyan kontrolün hayat kurtaracak kadar önemli olduğunu hatırlatıyoruz. Meme Sağlığı Derneği (MEMEDER) ile iş birliği ile bugüne dek yaklaşık 100 bin kadına ulaşan “Kontrol Sende” projesi, bu yıl 10 bin kadına daha ulaşmayı amaçlıyor. 

“Pandemi döneminde rutin kontrollerin aksamaması önem taşıyor”

Salgın döneminde memede fark edilen kitlelerin ihmal edilebildiğini belirten MEMEDER Kurucusu ve Onursal Başkanı Prof. Dr. Vahit Özmen, “İhmal sonucunda hastaneye başvuran hastalarda ileri evre ve metastatik hasta sayısı artış gösteriyor. Meme kanseri gibi erken yakalandığı zaman önlenebilecek hastalık türlerinde geç başvurular, hastalığın daha fazla ilerlemesine ve yayılmasına neden oluyor. Erken evrede yakalandığı takdirde, etkin tedavi ile meme kanserinin tedavisi mümkün. Bu nedenle pandemi döneminde de rutin kontrolleri aksatmamak gerekiyor.” dedi. Özmen ayrıca, pandemi döneminde pandemi öncesi döneme göre rutin mamografik taramalardaki %50 düşüşe dikkat çekti. 

Kadınların yılda bir kez doktor kontrolü yaptırmaları ve kendi kendilerini düzenli kontrol etmeleri, meme sağlığı konusunda bilinçlenme ve erken teşhis adına önemli bir değişim yaratıyor. Konu meme sağlığı olduğunda ufak dokunuşlarla büyük değişimler sağlamak mümkün. Çok küçük ve zaman almayan basit hareketler, meme kanserine karşı erken teşhise olanak tanıyor. 

“Stres artışı kanseri tetikleyebiliyor” 

Meme kanserine yakalanma olasılığını artıran pek çok risk faktörünün bulunduğunu söyleyen Özmen, “Bu faktörleri; yaş, daha önce meme kanseri geçirilmiş olması, ailesinde daha önce meme kanseri geçiren bireylerin varlığı, daha önce memeden biyopsi geçirilmiş olması, doğurganlık zamanı süresi, ilk çocuğu 30’lu yaşlardan sonra doğurmuş olmak olarak sıralayabiliriz. Ayrıca östrojen hormonu tedavisi görmek, alkol ve sigara kullanımı, uzun süre doğum kontrol hapı kullanılmış olması ve son olarak da çok yağlı besinler tüketmek, meme kanseri riskini artıran etmenler arasında yer alıyor. Yapılan çalışmalar, majör depresyon ve aşırı stresin de bağışıklık sistemini baskılayarak kanser riskini artırdığını gösteriyor.” dedi.

“Her kadın, 20 yaşından itibaren her ay kendi kontrolünü yapmalı”

Her kadının, 20 yaşından başlayarak her ay, ömür boyu devam edecek şekilde kendi kontrollerini yapması gerektiğini belirten Özmen; kendi kendine kontrolün; ayna karşısında ayakta, yatarken ve duşta yapılabileceğini, muayenenin gözle inceleme ve elle muayene olmak üzere iki bölümü bulunduğunu belirtiyor. 

“Türkiye’nin dört bir yanındaki kadınlara, bir kez daha hatırlatmada bulunuyoruz” 

Burçin Alev Ekşi

Nestlé Kahvaltılık Gevrekler İş Birimi Genel Müdürü Burçin Alev Ekşi, “Meme kanserinde erken teşhis oldukça önemli ve hayati bir konu. Bununla birlikte pandemi döneminde kontroller aksatılabiliyor. NESFIT olarak; bu yıl bir kez daha, her zamankinden yüksek bir sesle, basit hareketlerle rutin kontrolün hayati açıdan önemli olduğunu söylüyoruz. Tüm kadınların yaşama tutunduğu bir geleceğe inanıyor ve Türkiye’nin dört bir yanındaki kadınlara, kendi kendilerini kontrol etmeleri konusunda hatırlatmada bulunuyoruz.” dedi.

Ekim Ayı - Meme Sağlığı Farkındalık  Ayı

2004 yılından bu yana meme kanseri hakkındaki farkındalığı artırmak, erken teşhis ve tedaviyi desteklemek amacıyla ekim ayı tüm dünyada ve Türkiye’de meme kanseri bilinçlendirme ve farkındalık ayı olarak belirlenmiştir. Ay boyunca gerek sivil toplum kuruluşları gerekse Sağlık Bakanlığı tarafından yurt genelinde eğitimler ve bilinçlendirme kampanyaları düzenlenmektedir. 

Nestlé Kahvaltılık Gevrekler Hakkında:

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé’nin 30 yılı aşkın bünyesinde bulunan Nestlé Kahvaltılık Gevrekler, Türkiye’deki faaliyetlerine 1998 yılında başladı. 2011 yılından itibaren Türkiye’de üretim yapmaya başlayan Nestlé Kahvaltılık Gevrekler’in, bugün Bursa’da 4 üretim tesisi bulunuyor. Ürün çeşitliliği ile sektörde öncü konumda bulunan Nestlé Kahvaltılık Gevrekler, 5 kategoride 10 markayı tüketicileriyle buluşturuyor. Güne lezzetli ve enerjik bir başlangıç yapmak isteyen tüketicilerine besleyici ve pratik öğün alternatifleri sunan Nestlé Kahvaltılık Gevrekler, ürün reçetelerini durmaksızın geliştiriyor ve tam tahılları öğünlere taşıyor. Kahvaltının gücüne inanan Nestlé Kahvaltılık Gevrekler; NESQUIK®, NESFIT®, GOLD® CORN FLAKES, GOLD® HONEY FLAKES, CHOKELLA®, CHEERIOS® ve NESTLÉ MÜSLİ® markalarıyla her yaştan tüketiciye ulaşıyor.