Sort by
Sort by

Nestlé 9 aylık finansal sonuçlarını açıkladı

Basın Bültenleri'ne Geri Dön
Vevey, İsviçre

Organik büyüme %7,8'e ulaşırken, fiyatlandırma %8,4 ve reel iç büyüme (RIG) %-0,6 olarak gerçekleşmiştir. Büyüme, coğrafyalar ve kategoriler boyunca geniş tabanlı gerçekleşti. 

Bildirilen toplam satışlar %0,4 azalarak 68,8 milyar İsviçre frangına geriledi (9 MİLYON-2022: 69,1 milyar CHF). Döviz satışları %7,4 azaldı. Net satın alımların %0,8'lik olumsuz bir etkisi oldu. 

Portföy yönetimi devam ediyor. Üçüncü çeyrekte Nestlé, Brezilya'da birinci sınıf bir çikolata şirketi olan Grupo CRM'nin çoğunluk hissesini satın almak için bir anlaşma yaptığını duyurdu. Nestlé ayrıca fıstık alerjisi tedavisi iş birimi Palforzia'yı Stallergenes Greer'e devretti. 

2023 yılının tamamı için olan tahmin tasdik edildi: Organik satış büyümesinin %7 ile %8 arasında ve temel ticari faaliyet kâr marjının %17,0 ile %17,5 arasında olması bekleniyor. Sabit para biriminde hisse başına temel kazancın %6 ila %10 arasında artması bekleniyor. 

Nestlé CEO'su Mark Schneider, "Çeşitlendirilmiş portföyümüz ve farklılaştırılmış tekliflerimiz, yılın ilk dokuz ayında güçlü organik büyüme sağlamamıza yardımcı oldu. Tarihi enflasyon seviyelerinde seyretmeye devam ettiğimiz için büyümemiz fiyatlandırmadan kaynaklandı. Hacmimiz ve satış karışımımızdaki toparlanma devam ediyor. Milyarlar değerindeki markalarımızın arkasında portföy optimizasyonu girişimlerimizin ve artan pazarlama yatırımlarımızın faydalarını görüyoruz. Bu adımlar, gerçek iç büyümenin, hacim ve karışımın toplamının yılın ikinci yarısında pozitif olacağına ve yine ileriye dönük büyümenin ana itici gücü olacağına olan güvenimizin temelini oluşturuyor. 

Aynı zamanda Nestlé, beslenme stratejisini daha da güçlendirdi ve insanları dengeli beslenmeye yönlendirme çabalarını artırdı. Eylemler arasında açık bir şekilde ambalaj önü porsiyon yönlendirmesi, ürünlerimizin besin değeri konusunda şeffaflık ve çocuklara yönelik pazarlama politikalarına öncülük etmek yer alıyor. Ayrıca 2030 yılına kadar daha besleyici ürünlerimizin satışlarını 20-25 milyar İsviçre frangı artırmak için iddialı bir hedef belirledik.

 Toplam GrupKuzey Amerika BölgesiAvrupa BölgesiAsya, Okyanusya ve Afrika BölgesiLatin Amerika Bölgesi
Satışlar 9 Milyon-2023 (CHF m)68 82919 02714 14413 2239 139
Satışlar 9 Milyon-2022 (CHF m)69 13219 09313 96813 8998 648
Gerçek iç büyüme (RIG)- 0.6%- 0.9%- 2.3%0.0%- 0.6%
Fiyatlandırma8.4%8.9%11.1%8.6%10.5%
Organik büyüme7.8%8.0%8.8%8.6%10.0%
Net Birleşme ve Satın Almalar- 0.8%- 2.2%- 2.4%- 0.1%0.0%
Döviz- 7.4%- 6.1%- 5.2%- 13.3%- 4.3%
Raporlanan satış büyümesi- 0.4%- 0.3%1.3%- 4.8%5.7%

 

Grup satışları

Organik büyüme %7.8 idi. Fiyatlandırma, son iki yıldaki maliyet enflasyonunun etkisini yansıtarak %8,4 oranında gerçekleşti. RIG, portföy optimizasyonu ve kalan kapasite kısıtlamalarından etkilenerek -%0,6 olarak gerçekleşti. Üçüncü çeyrekte RIG, Perrier için geçici kapasite kısıtlamalarına ve Ağustos ayında ortaya çıkan vitaminler, mineraller ve takviyeler için kısa vadeli bir tedarik kısıtlamasına rağmen -%0,3'e yükseldi. 

Büyüme, çoğu coğrafyada ve kategoride geniş tabanlıydı. Gelişmiş pazarlarda organik büyüme, negatif RIG ile fiyatlandırmanın liderliğinde %6,9 olarak gerçekleşmiştir. Gelişmekte olan piyasalarda organik büyüme, fiyatlandırma ve hafif pozitif RIG nedeniyle %9,0 oldu. 

Ürün kategorisine göre Purina PetCare, tüm kanallarda güçlü bir ivme ile organik büyümeye en büyük katkıyı sağladı. Purina ONE, Purina Pro Plan ve Felix'in tümü çift haneli büyüme kaydetti. Kahve, markalar ve kanallar açısından olumlu satış gelişmeleriyle birlikte yüksek tek haneli büyüme elde etti. Starbucks ürünleri, inovasyon ve Güneydoğu Asya ve Okyanusya'da hazır içecek ürünlerinin piyasaya sürülmesiyle desteklenen güçlü bir büyüme bildirdi. Bebek Beslenmesi, markalar ve coğrafyalar arasında geniş tabanlı katkılarla yüksek tek haneli büyüme kaydetti. Şekerleme, KitKat'ın güçlü satış gelişimi sayesinde çift haneli büyüme kaydetti. Süt ürünleri, kahve kreması ve uygun fiyatlı takviye sütlerin sayesinde yüksek tek haneli büyüme kaydetti. Hazır Yiyecekler ve Pişirme Yardımcıları, Maggi'ye yönelik güçlü taleple birlikte orta tek haneli büyüme kaydetti. Tıbbi Beslenme alanındaki ivmenin vitaminler, mineraller ve takviye gıdalardaki satışların kısmen dengelenmesiyle birlikte Nestlé Health Science için düşük tek haneli büyüme kaydedildi. Perrier'deki geçici kapasite kısıtlamaları nedeniyle Su kategorisi düşük tek haneli büyüme kaydetti. 

Kanal bazında perakende satışlardaki organik büyüme %7,1 ile dinamizmini korudu. E-ticaret satışları %12,7 artarak toplam Grup satışlarının %16,6'sına ulaştı. Ev dışı kanalların organik büyümesi %15,7 oldu. 

Büyük ölçüde Freshly’nin çoğunluk hissesinin ve Gerber Good Start bebek markasının elden çıkarılmasıyla bağlantılı olarak net elden çıkarmalar satışları %0,8 oranında azalttı. Döviz kurunun satışlar üzerindeki etkisi, İsviçre frangındaki geniş tabanlı değerlenmenin ardından %7,4 ile negatif oldu. Raporlanan toplam satışlar %0,4 azalarak 68,8 milyar İsviçre frangına geriledi. 

Portföy Yönetimi

Nestlé ve özel sermaye şirketi PAI Partners, Nestlé'nin Avrupa'daki dondurulmuş pizza işi için bir ortak girişim oluşturma işlemini tamamladı. Geçerlilik tarihi 1 Eylül 2023'tür. Nestlé, PAI Partners ile birlikte eşit oy hakkına sahip kontrol gücü bulunmayan bir hisseyi elinde tutarak bu işe yatırım yapmaya devam edecek ve bu kategoride gelecekteki büyüme ve değer yaratma sürecine katılacaktır.  

4 Eylül 2023'te Nestlé, yer fıstığı alerjisinin tedavisi için, iş birimi Palforzia'yı alerjilerin tanı ve tedavisinde uzmanlaşmış bir biyofarmasötik şirketi olan Stallergenes Greer'e devretti. İşlem imzaların atılmasıyla tamamlandı. Nestlé, Stallergenes Greer'den hakediş ödemeleri ve devam eden işletme paylarını alacak. 

Nestlé, Brezilya'da birinci sınıf bir çikolata şirketi olan Grupo CRM'nin çoğunluk hissesini satın almak için 7 Eylül 2023'te Advent International ile bir anlaşma yaptığını duyurdu. İşlemin, geleneksel düzenleyici makam onaylarına tabi olarak 2024 yılında tamamlanması beklenmektedir.