Sort by
Sort by

Sürdürülebilirliğin Ötesine Net Sıfır ile Uzanıyoruz

Tarlada ayçiçeklerini inceleye kız çocuğu
Basın Bültenleri'ne Geri Dön

Dünyanın lider gıda şirketi Nestlé, 2050’ye kadar “Net Sıfır” emisyona ulaşma taahhüdü doğrultusunda, sürdürülebilirlik yolundaki çalışmalarına devam ediyor. İklim krizi ile mücadelede gıdanın gücü ile ilerleyen Nestlé, tarladan sofraya, sofradan geri dönüşümüne kadar gezegenin geleceğini gözeten ürünler sunmayı hedefliyor.

Dünyanın 186 ülkesinde faaliyet gösteren Nestlé, hammaddeden üretime, tedarik zincirinden ambalajlamaya ürünlerinin her aşamasında iklim değişikliği ile mücadele ediyor. İş süreçlerinden sosyal sorumluluk çalışmalarına kadar uzanan her alanda sürdürülebilirliği başlangıç noktası olarak kabul eden Şirket, Türkiye’de onarıcı tarım, ormansızlaşma, ambalajlama ve enerji konusundaki “Net Sıfır” taahhüdü doğrultusunda adımlar atıyor.

 

Hem Gezegene Hem Çiftçilerin Refahına Katkı

Sürdürülebilirliğin yaşam kaynağı olan toprakta başladığı inancı ile Nestlé, “Generation Regeneration” yolculuğuna “koru-onar-yerine koy” vizyonuyla devam ediyor. Bu doğrultuda Türkiye’de TEMA Vakfı iş birliğiyle 10 yılı aşkın süredir yürütülen “Fıstığımız Bol Olsun” projesini geliştiriyor.  Bugüne kadar fıstık üretimindeki verimliği 2,5 katına ulaştıran Şirket, refahına katkıda bulunduğu çiftçi sayısını 210 binden çok daha üst seviyelere çıkarmak için çalışıyor. Aynı zamanda deprem bölgesindeki yerel tarımı ve çiftçileri desteklemek için harekete geçen Nestlé, Kahvaltılık Gevrekler ve Migros iş birliği ile “Tam Tahıl Tam Destek” projesini hayata geçirdi. Projenin ilk adımında Antakya ve çevresindeki çiftçilerin sahip olduğu 500 dekardan fazla tarım alanı için mısır tohumu alımları karşılanacak ve tahıl üretimi desteklenecek. 51 milyon kase Nesquik kahvaltılık gevrek üretimine karşılık gelen bu desteğin yanı sıra toprak ve yaprak analizleri yapılacak, çiftçilere özel eğitimler verilecek.

 

Gelecek için Ekosistemde Bütünlük

Sürdürülebilir bir geleceğin ancak ekosistemin bütünlüğü ile sağlanabileceğinin bilinciyle hareket eden şirket, Erikli markası ile 2022 yılının şubat ayında Korumamız Gerekli İnisiyatifi’ni başlattı. Projenin ilk ayağında Uludağ Üniversitesi işbirliği ile Bursa doğasında yetişen ve bu bölgede yaşayabilen endemik bitki türlerinin saptanması ve kamuoyunun bilinçlendirilmesine odaklanıldı. İkinci ayağında ise Bursa’nın en önemli gelir kaynaklarından olan meyve ağaçlarının korunması ve verimliliğinin artırılmasını için çiftçilere destek ve eğitimler verilecek.

 

Gelecek için Atıksız Üretim ve Tüketim

Nestlé, ürünlerinin satın alımından sonraki süreçte de gezegene duyduğu sorumlulukları için faaliyetlerini şekillendiriyor. Bu doğrultuda şirket, küresel çapta sürdürülebilir, saygılı ve güvenli ambalajlama çözümleri geliştirmeyi önceliklendirirken ambalaj dönüşümünü güçlendirmeyi hedefliyor. Bugün, Türkiye'de ürün ambalajlarının yüzde 91.6'sı bu şekilde tasarlanıyor. Aynı zamanda bir litrelik Nestlé Pure Life ve Erikli ambalajlarının yüzde 50’sini geri dönüştürülmüş şişeden üreterek tüketiciye sunan Nestlé Waters iş birimi ile şirket, son 5 yılda yüzde 40 ambalaj azaltımı yoluyla 200 bin adet ağaca eşdeğer sera gazı salımı azaltımı sağladı.

Ayrıca gıda atığının önüne geçmek için çevreci sosyal teknoloji girişimi Fazla ile 2019 yılından beri yürüttüğü “Artan Gıda Geleceğimizdir” projesiyle son tüketim tarihi yaklaşan ürünlerinin biyogaz ve hayvan yemine dönüştürüyor. Şirket; bu projesiyle şimdiye kadar 7.571 ton gıdayı değerlendi, 2.925 ton karbon emisyonu engelledi. Ayrıca 545 bin öğün Nestle ürünü ihtiyaç sahiplerine ulaştırılarak, 45.429 ailenin günlük gıda tüketim ihtiyacı karşılandı.

 

 

Sürdürülebilirliğin Ötesi

Zeynep Sungu'nun fotoğrafı

Sürdürülebilir bir gelecek yaratmak için gezegeni paylaştığımız herkese, varlığını sürdüren her şirkete büyük sorumluluk düştüğünü belirten Nestlé Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Zeynep Sungu sözlerine şu ifadelerle devam etti; “Doğa kendi döngüsünü kesintisiz sürdürürken hiç zaman kaybetmeden üzerindeki baskının azaltılması ve gezegeni iyileştirecek aksiyonlar alarak çözüm yolunda önemli adımlar atılması hayati önem taşıyor. Bugünün ve geleceğin dünyasına karşı duyduğumuz saygı ve sorumlulukla Nestlé’de, gıdanın geleceğinde önemli bir risk oluşturan iklim değişikliğiyle mücadele etmek için “Net Sıfır” yol haritasını rehber alıyoruz. Biliyoruz ki şimdiyi olduğu kadar yarını da gözeten her adım, geleceğin mirasına katkı sağlıyor. Bu mirasın yarınlara taşınabilmesi için sadece gezegenimizi iyileştirecek ve etkimizi azaltacak değil, gezegenden aldıklarımızı geri verecek yeni yollar ile sürdürülebilirliğin ötesine uzanan faaliyetlerimize devam edeceğiz.”

Nestlé Türkiye Hakkında:

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé, 1875 yılında süt bazlı bebek maması Farine Lactee ile Türkiye pazarına girdi. 1909 yılında Karaköy'de ilk satış ofisini açtı, 1927 yılında Feriköy'de ilk fabrikasını kurdu. Nestlé, 1933’te ilk fıstıklı çikolatası “DAMAK”, 1984'te ilk çözünür kahve “NESCAFE” ve 1986’da çocuklar için üretilen çikolatalı toz içecek “NESQUIK” gibi birçok kategoriye Türkiye'de öncülük etti. 1989'da ilk kahve kreması “COFFEE MATE” ve 2002'de ilk hazır kahve karışımı “NESCAFE 3’ü1 Arada” ürünleri ile yelpazesini geliştirdi. 2001 yılında Nestlé, Türkiye'de su pazarına “NESTLÉ PURE LIFE” ile girdi ve bunu 2006'da ERİKLİ Su ile birleştirdi. Nestlé, hem dünyada hem de Türkiye'de faaliyetlerini genişletmeye devam ederek, 2007'de Novartis Tıbbi Beslenme Birimi'ni ve 2012'de globalde Pzifer Nutrition'ı satın alarak SMA bebek mamasını çalışmalarına kattı ve operasyonlarına tıbbi beslenmeyi de ekledi. 2020 yılında, Nestlé Health Science iş birimi ile Türkiye’nin ilk ve dedike Medikal Beslenme Fabrikası’nın temellerini attı.

Bugün Türkiye’de 11 farklı kategoride 800’ü aşkın ürünü ve 50’ye yakın markasıyla faaliyet gösteren Nestlé, Bursa'daki beş fabrikasında üretim ve ihracat faaliyetlerine devam ediyor.