Nestlé Türkiye

100 yılı aşkın süredir Türkiye ‘de

Türk tüketicisiyle ilk olarak 1875 yılında piyasaya sunduğu bebek maması ürünleriyle tanışan Nestlé, o tarihten bu yana tüketicileriyle kurduğu derin bağlarla Türkiye’deki faaliyetlerine devam etmektedir. Türkiye’deki ilk ofisini 1909 yılında İstanbul Karaköy’de açan Nestlé’nin Türkiye’deki gelişimi ilk’lerle, doludur.

Nestlé, Cumhuriyet’le birlikte Türkiye’deki hizmet ağını İzmir, Samsun ve Trabzon temsilcilikleriyle genişletti.

Nestlé, 1927 yılında, Cumhuriyet’in ilk sanayi yatırımlarından biri olan Türkiye’deki ilk çikolata fabrikasını İstanbul Feriköy’de açtı. Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çikolata denildiğinde ilk akla gelen isim olan Nestlé, bilinen markalarının yanı sıra DAMAK ve CHOKELLA gibi Türk tüketicisine özel ürettiği markaları da tüketicinin beğenisine sundu.

İlklerin, yeniliklerin öncüsü Nestlé

Nestlé’nin tüketicilere hep yeni ürünler, yeni lezzetler sunma çabası Türkiye’de sonuçlarını verdi. 1932’de ilk fıstıklı çikolata DAMAK, 1968'de ilk sürme çikolata olan CHOKELLA, 1984'te ilk hazır kahve olan NESCAFE, 1986'da ilk çikolatalı toz içecek olan NESQUIK, 1989'da ilk kahve kreması COFEE MATE, 2001 yılında NESCAFE 3ü1 Arada ile devam etti.

2001 yılında NESTLE PURE LIFE markasıyla su kategorisine giren Nestlé, 2006 yılında ERİKLİ'yle birleşti. 2007 yılında Novartis Medikal Beslenme Birimi'ni bünyesine katan Nestlé, tıbbi beslenme alanında da faaliyet göstermeye başladı. Nestlé 2012 yılında Pfizer Nutrisyon'un global olarak satın alımını gerçekleştirerek Türkiye’nin bebek maması SMA markasını bünyesine kattı.

İş ortaklarıyla birlikte 7,000 kişiye iş imkânı sağlayan büyük bir aile

Tüketicilerin sevgisi ve ilgisiyle 100 yılı aşkın süredir Türkiye’ye hizmet etmeyi sürdüren Nestlé, üretimini, yüzde 92 oranında yerel hammadde kullanarak, Bursa Karacabey ve Bursa Kestel’deki 2 fabrikasında gerçekleştiriyor. 1927’de Türkiye’deki ilk çikolata fabrikasını kurarak üretime başlayan Nestlé, bugün 12 kategoride 800’ün üzerinde ürünü ve 50’ye yakın markasıyla faaliyet gösteriyor. Halen 3800 kişiye doğrudan, 7,000 üzerinde kişiye dolaylı olarak istihdam sağlıyor.

Sosyal Sorumluluk Anlayışıyla Ortak Değer Yaratıyor

Nestlé, dünya genelinde kırsal kalkınma, su ve beslenme alanlarında sürdürülebilirlik çalışmaları yürütmekte; toplumun sosyal ve ekonomik refahının yükselmesine katkıda bulunuyor. “Fıstığımız Bol Olsun Projesi” ile Gaziantep ve Şanlıurfa illerinde, Antep fıstığı üretiminde kalite ve verimliliği artırmaya yönelik somut hedeflerle yoluna devam ediyor. “Beslenebilirim Projesi” ile, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğinde ilköğretim çağındaki çocukların beslenme konusunda bilinçlenmelerini ve doğru beslenme alışkanlıkları kazanmalarını sağlıyor.