Sort by
Sort by

Beslenme bilgileri ve sorumlu pazarlama

sürdürülebilirlik-beslenme-bilgi-ilham verici-makale-başlık

İnsanlara ilham olmada ve daha sağlıklı yaşamaya yönelik tutum ve davranışları teşvik etmede önemli bir rolümüz var.

Ürünlerimiz ve içeriklerinin besin bileşimi hakkında şeffaf şekilde bilgi paylaşmak amacıyla, sağlıklı yaşam tarzlarını teşvik eden belirgin etiketleme ve sorumlu pazarlama araçları kullanmayı hedefliyoruz. Özellikle anne sütü muadillerini tanıtma ve çocuklarla iletişim kurma söz konusu olduğunda, ürünlerimizin reklamlarını katı kurallara uyarak yapıyoruz.

Buna ek olarak, insanları daha sürdürülebilir seçimlere yönlendirerek, ne yediklerinin ve nasıl yaşadıklarının gezegenimizin sağlığını da etkilediğini, bu açıdan bir fark yaratabileceklerini ve gelecek nesilleri yararlı yollarla besleme kapasitemizi destekleyebileceklerini anlamalarına yardımcı oluyoruz.

İyi beslenmeyi destekleyen bilgileri paylaşmada kaydettiğimiz ilerleme

7000

Nestlé tarafından desteklenen Worldchef Academy kursunu 2018'den beri tamamlayan öğrenci sayısı

8000

Nestlé Ebeveynlik Girişimi kapsamında "ebeveynliğin kolaylaştırılması" konusunda 16 farklı ülkede anket yapılan ebeveyn sayısı

%95,5

Nestlé'nin Çocuklara Pazarlama İletişimi Politikasına uyumluluk oranı


 

Açık/Net/Şeffaf etiketleme

İnsanlar satın aldıkları yiyeceklerin içinde ne olduğunu bilmek isterler. Bu nedenle sattığımız ürünlerin besin bilgisini paylaşıyoruz.

Ambalajlarımızda, bileşenler ve besin kompozisyonu hakkında kapsamlı bilgi sunuyoruz. Çoğu zaman bu bilgiler, insanlara bir yiyeceğin ne kadar besleyici olduğunu gösteren, anlaşılması kolay puanlar veya logolar tarafından da destekleniyor.

Ayrıca, insanların ne kadar yedikleri, ne yedikleri kadar önemli olabilir. 2013 yılında başlatılan Nestlé Porsiyon Rehberliği girişimi, tüketicilerin, ürünlerimizin uygun bir porsiyonunda neler bulunduğunu anlamalarına yardımcı olmayı amaçlıyor.

sürdürülebilirlik-beslenme-bilgi-pişirme-genişinde

Sorumlu pazarlama

Çikolata, şekerleme, meşrubat, dondurma veya patatesten üretilen tuzlu atıştırmalıkları almaları için 13 yaşın altındaki çocukları teşvik etmiyor veya dünyanın herhangi bir yerinde ilkokullarda ve ortaokullarda tanıtım yapmıyoruz. Bu yaklaşımımız, benzeri faaliyetleri engelleyen mevzuatın bulunmadığı ülkeleri bile kapsadığı için gururluyuz. Bu tutum, Uluslararası Gıda ve İçecek Birliği üyeliğimizden kaynaklanıyor. Ayrıca, gönüllü olarak üyelik taahhütlerimizin de ötesine geçiyoruz.

Yaklaşımımız, Nestlé Çocuklara Pazarlama İletişimi Politikasında belirtilmiştir. Kasım 2022'de, 1 Temmuz 2023 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek ve Nestlé tarafından satılan ürünler için küresel çapta uygulanacak bu politikanın yeni bir versiyonunu kamuoyuyla paylaştık. Çocuklara Yönelik Pazarlama İletişimine ilişkin yeni politikamızla birlikte, gönüllü olarak, 16 yaş altındaki çocuklara dönük pazarlama faaliyetlerimizi sınırlayacağız.

Buna ek olarak, Anne Sütü Muadillerinin Pazarlanmasına İlişkin Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Yönetmeliğini uygulama politikamıza dair yıllık uyum raporumuzu yayınlayarak bu konuda öncülük etmeyi sürdürüyoruz. Bu rapor, Nestlé'nin DSÖ Yönetmeliğine uyumluluk sistemi hakkında fikir veriyor ve uyumsuzluk durumları tespit edildiğinde Nestlé'nin bunları gidermek için hızlı adımlar attığını vurguluyor.

Beslenmeye ilişkin görüşleri paylaşma

Dengeli beslenme, yaşa uygun porsiyonlar ve besleyici ev yemekleri konusunda bilgi paylaşarak ve rehberlik yaparak sağlıklı beslenme ve yaşam tarzlarının teşvik edilmesine yardımcı olabiliriz.

Kültürel anlamda zamanın ruhuna dokunma

Aralık 2021'de "Nutrition Unlocked" isimli sağlık bilimi podcastimizi başlattık. Nestlé Health Science'ın sponsorluğunda, akademiden ve araştırma kurumlarından uzman konuklar, beslenme bilgisine ilişkin son gelişmelerden bazılarını, beslenmeyi iyileştirmeye ve daha sağlıklı bir yaşam sürmeye yönelik ipuçları, püf noktaları ve içgörülerle birlikte ele alıyor ve bu konuların geleceğini irdeliyorlar. Şimdiye kadarki konular gıda alerjileri ve mikrobiyom hakkındaydı.

Genç şeflerin daha sağlıklı düşünmelerini destekleme

Gıda hizmet sektörüyle çalışan Nestlé Profesyonel Ekibi, İsviçre'deki Mutfak Sanatları Akademisi'nden öğrencilerle daha sağlıklı beslenme ve yaşam tarzlarını teşvik için iş birliği başlattı. Bu akademi, dünyanın en iyi mutfak okullarından biri. Biz de yeni nesil şefleri, yaratıcı yemek pişirmenin önündeki çeşitli sınamalara hazırlamak için beslenme ve sürdürülebilirlik konusundaki uzmanlığımızı kullandık. Ekip ayrıca, çocuklara yönelik sürdürülebilirlik hakkında 'Gelecek için Sağlıklı Gıda' adlı bir kitapçık yayımladı.

sürdürülebilirlik-beslenme-bilgi-pişirme-markalar çapında