Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nestlé Logosu

Henri Nestlé, logo yardımıyla marka yaratan ilk İsviçreli üreticilerden biriydi.

Orijinal Nestlé ticari markası, yuvasında oturan tek bir kuşu resmeden, Henri Nestlé’nin ailesinin armasına dayanıyordu. Bu, Almancada 'yuva' anlamına gelen soyadlarına bir göndermeydi.

Henri Nestlé, adı ve şirketinin bebek tahıl ürünleri arasında görsel bir bağlantı oluşturmak için bir anne tarafından beslenen üç yavru kuş ekleyerek armayı uyarladı. 1868 yılında da bu görseli, ticari markası olarak kullanmaya başladı.

Aşina olduğumuz kuş yuvası logosu, değiştirilmiş şekliyle bugün de tüm dünyadaki Nestlé ürünleri üzerinde kullanılmaya devam ediyor.

Logomuzun yıllar içinde geçirdiği değişime göz atın

Nestlé aile arması

Nestlé aile arması

Orijinal Nestlé aile arması.

1868

1868

Henri Nestlé, "Süt Gıdası"nı ("Farine Lactée"/"Kindermehl") taklitçilerden korumak için ailesinin armasını logoya ilham kaynağı olarak kullandı (Nestlé = Almancada küçük yuva).

1938

1938

Nestlé yazısı ve logosu, bir şemsiye marka altında birleştirildi. Bu, farklı Nestlé ürünlerini birleştiren ayırt edici marka halini aldı.

1966

1966

Birleştirilen ticari marka, şirketin 100. yıl dönümü şerefine modernleştirildi.

1988

1988

Bağlı kuruluşlara, "Nestlé" ile birlikte standartlaştırılmış isimler verildi ve artık altında yazı ile iki yavru kuşa indirgenmiş logo, stratejik şemsiye ticari marka oldu.

1995

1995

Logo, bir kez daha yalınlaştırıldı ve dört ürün kategorisi (süt ürünleri, dondurmalar, şekerlemeler, bebek mamaları) için özel Nestlé yazılışları belirlendi.

2015

2015

Yeni daha yumuşak logo tasarımı, logoyu akıllı telefonlar gibi modern dijital cihazlarda daha kolay okunabilir kıldı.