Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nestlé Logosu

Henri Nestlé, logo yardımıyla marka yaratan ilk İsviçreli üreticilerden biriydi.

Orijinal Nestlé ticari markası, yuvasında oturan tek bir kuşu resmeden, Henri Nestlé’nin ailesinin armasına dayanıyordu. Bu, Almancada 'yuva' anlamına gelen soyadlarına bir göndermeydi.

Henri Nestlé, adı ve şirketinin bebek tahıl ürünleri arasında görsel bir bağlantı oluşturmak için bir anne tarafından beslenen üç yavru kuş ekleyerek armayı uyarladı. 1868 yılında da bu görseli, ticari markası olarak kullanmaya başladı.

Aşina olduğumuz kuş yuvası logosu, değiştirilmiş şekliyle bugün de tüm dünyadaki Nestlé ürünleri üzerinde kullanılmaya devam ediyor.

Logomuzun yıllar içinde geçirdiği değişime göz atın

Nestlé aile arması

Nestlé aile arması

Orijinal Nestlé aile arması.

1868

1868

Henri Nestlé, "Süt Gıdası"nı ("Farine Lactée"/"Kindermehl") taklitçilerden korumak için ailesinin armasını logoya ilham kaynağı olarak kullandı (Nestlé = Almancada küçük yuva).

1938

1938

Nestlé yazısı ve logosu, bir şemsiye marka altında birleştirildi. Bu, farklı Nestlé ürünlerini birleştiren ayırt edici marka halini aldı.

1966

1966

Birleştirilen ticari marka, şirketin 100. yıl dönümü şerefine modernleştirildi.

1988

1988

Bağlı kuruluşlara, "Nestlé" ile birlikte standartlaştırılmış isimler verildi ve artık altında yazı ile iki yavru kuşa indirgenmiş logo, stratejik şemsiye ticari marka oldu.

1995

1995

Logo, bir kez daha yalınlaştırıldı ve dört ürün kategorisi (süt ürünleri, dondurmalar, şekerlemeler, bebek mamaları) için özel Nestlé yazılışları belirlendi.

2015

2015

Yeni daha yumuşak logo tasarımı, logoyu akıllı telefonlar gibi modern dijital cihazlarda daha kolay okunabilir kıldı.

 

nestle logosu

Nestlé family coat of arms
Nestlé family coat of arms
Original Nestlé family coat of arms.
1868
1868
Henri Nestlé uses his family's coat of arms as inspiration for the logo (Nestlé = little nest in German) to protect his "Milk Food" ("Farine Lactée"/"Kindermehl") from imitators.
1938
1938
The Nestlé lettering and logo are combined to form an umbrella brand. This becomes the unifying distinguishing mark for different Nestlé products.
1966
1966
The combined trademark is modernised in celebration of the company's 100th anniversary.
1988
1988
Subsidiaries are given standardised names in combination with "Nestlé" and the logo that has now been reduced to two young birds with the writing underneath, becomes the strategic umbrella trademark.

nestle logosu