İnsan Kaynakları Süreçleri

İşe Alım ve Oryantasyon

İşe Alım sürecimiz, verilen pozisyon özeti üzerine ilan çıkılmasıyla başlıyor. Daha sonra yapılan başvurular arasından yapılan değerlendirme sonucunda kısa liste oluşturuluyor ve bu listedeki kişiler bölümün yöneticisi tarafından detaylı görüşmelerle alınıyor. Daha sonra İK ve ilgili yönetici tarafından final adayına karar veriliyor. Gerekli referans araştırması, İngilizce testi ve güvenlik araştırması yapılarak adaya teklif veriliyor. Süreçte sorumluluk öncelikle ilgili bölüm yöneticisinde bulunmakla birlikte; İnsan Kaynakları olarak sürecin etkinliğini ve verimliliğini arttırıcı çalışmalar yaparak sürecin doğru bir şekilde işlemesini sağlıyoruz.

Doğru adayın, doğru yere yerleştirilmesinden sonra şirket adaptasyonunu başarılı bir şekilde gerçekleştirmek için şirket oryantasyonu ve teknik oryantasyon süreçleri başlıyor. Şirket oryantasyonu kapsamında Merkez Ofis, Gebze Dağıtım Merkezi, Saha Satış ve Karacabey Fabrika ziyaret ediliyor ve işe yeni başlamış olan kişilerin departmanları detaylı bir şekilde tanımalarına olanak veriliyor. Teknik oryantasyon ise, işe yeni başlayanların, birlikte çalışacakları kişilerle yaptıkları birebir görüşmeleri kapsıyor.

Eğitim ve Gelişim

Çalışanlarımızın gelişimi için sistemde bulunan yetişkin öğrenmesindeki 70:20:10 yaklaşımını baz alıyoruz. Yani, bu yaklaşıma göre gelişim üzerinde yüzde 70 etki; yaparak, tatbik ederek öğrenme ile oluyor. Kurulan ilişkiler ve koçluğun öğrenme üzerindeki etkisi yüzde 20 iken, sınıf içi eğitimin etkisi yüzde 10’a tekabül ediyor. Şirket hedeflerimiz ile uyumlu olarak geliştirdiğimiz eğitim planlarımıza da bunu yansıtıyoruz. Kişinin yapmakta olduğu iş ile ya da tamamen farklı bir fonksiyonla ilgili proje ve yeni görevlerle işini zenginleştirerek görev alanını genişleterek iş başında öğrenme olanakları sunuyoruz. İlişki temelli ya da koçlukla öğrenme olanaklarını ise çalışanlarımıza sunduğumuz 360 derece geri bildirim araçları, koçluk ve mentorluk gibi şirket içi sistemlerimiz ile destekliyoruz.

Nestlé Türkiye çalışanlarına farklı fonksiyonların bir araya gelmesiyle kendi iş tanımı dışında bulunan projelerde de görev alma imkânı sunan çeşitli fonksiyonlar arası projeler yürütüyor.

Bu projelerin amacı, Nestlé’nin gelecekteki liderlerine tecrübeli yöneticilerle çalışıp koçluk desteği alarak gelişim imkânı vermektir.

Nestlé bu projelere; değişik fonksiyonlar arası takım çalışmasını, performansı, iletişimi geliştirdiği ve ayrıca performans odaklı organizasyon kültürünü desteklediği için çok önem veriyor ve çalışanlarının aktif katılımını teşvik ediyor.

Yetenek Yönetimi

Çalışanlarımızın kendilerine verilen hedefleri gerçekleştirme oranlarının konuşulduğu performans değerlendirme süreci ile kariyer beklentileri ve gelişim alanlarıyla ilgili aksiyonların konuşulduğu gelişim değerlendirme süreci birbirinden ayrı iki ana süreç olarak değerlendiriliyor.Çalışanlarımızın performans notları, yalnızca bağlı oldukları yöneticileri tarafından değil aynı departmanda bulunan diğer yöneticilerin de bir arada olacağı kalibrasyon toplantıları ile belirleniyor.