İşin Başı Mutfak

Çocukları mutfağa dahil etmek ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak için yedi fikir

bdf

Çocuklara dengeli beslenme alışkanlıkları kazandırmak her ebeveynin istediği bir şeydir, ancak çocukların beslenmenin önemini anlamalarını sağlamak zor olabilir.

Öyleyse, çocuklarınızı onların ilgisini çekecek, sağlıklı bir yola nasıl teşvik edeceksiniz? Onların katılımını sağlamak ve süreci eğlenceli hale getirmek bile çok büyük mesafe kat etmenize olanak sağlar. 

İşte birkaç fikir:

1.Birlikte menüler oluşturun

GettyImages-1148183758.jpg

Çocuklarınızın yardımıyla tüm aile için haftalık yemek planları hazırlayın. Onların seçenekler önermelerini ve gerektiğinde yol göstermelerini sağlayın.

Öğünlerde büyük ölçüde sebze, bir porsiyon proteinli yiyecek (et, yumurta, balık, mercimek veya fasulye) ve bir porsiyon tam buğday makarna, esmer pirinç veya patates (daha fazla lif için kabuklarını bırakın) bulunmalıdır.

2.Alışveriş listesini birlikte hazırlayın

safd

Yemek planlarınız tamamlandı, şimdi sırada alışveriş ihtiyaçlarınızı belirlemek var. Çocuklarınızın alışveriş listesi hazırlamanıza yardım etmesini sağlayın, bu, farklı gıda ürünleri ve bunlarla ilişkili faydaları tartışmak için harika bir fırsattır.

Süreci daha eğlenceli hale getirmek için oyunlara başvurabilirsiniz - örneğin ihtiyacınız olan ürünleri çizip çocuklarınızın ne olduğunu tahmin etmesini isteyebilirsiniz.

3.Yiyecekleri dolaba yerleştirmek

dfb

Alışverişten döndükten sonra, çocuklarınızdan yiyecekleri dolaba yerleştirmenizde size yardım etmelerini isteyin. Bunu bir oyuna dönüştürün: Hangi ürünlerin buzdolabına, hangilerinin mutfak dolabına, hangilerinin dondurucuya gideceğini tahmin etmelerini sağlayın.

4.Şimdi yemek yapma zamanı!

dsc

Yemeklerin hazırlanmasına çocukların da dahil olması önemlidir. Araştırmalar, mutfakta yemeklerin hazırlanmasına dahil olan çocukların yeni yiyecekleri denemelerinin ve sağlıklı beslenmelerinin daha olası olduğunu gösteriyor.

Çocukları mutfak işlerine dahil edin, meyveleri nasıl yıkayacaklarını, etleri nasıl çözeceklerini veya balıkları nasıl temizleyeceklerini öğretin, bu aynı zamanda mutfağı temiz tutmanın, yemek yapmadan önce ve sonra ellerini yıkamanın yanı sıra atıkları ayırma, geri dönüştürme ve/veya kompostlama gibi diğer olumlu alışkanlıkları da geliştirmeleri için bir fırsattır.

5.Dünya Mutfakları

dsd

Uluslararası mutfaklar, çocukların farklı kültürleri deneyimlemeleri için harika bir yol sağlamakla kalmaz, aynı zamanda onları yeni kokularla, dokularla ve tatlarla tanıştırır, sağlıklı yiyecekler için başka bir geçiş kapısı sunar. İlham kaynağı konusunda sıkıntı çekiyorsanız internet üzerinden sayısız yemek kitabına veya tarife ulaşabilirsiniz.

6.Duyulardan Yardım Almak

vsdv

Yemek, tüm duyuları harekete geçiren duyusal bir deneyimdir. Çocuklarınızın gözlerini kapatmasını ve diğer duyularını (koku, tat, duyma veya dokunma) kullanarak verdiğiniz yiyeceğin ne olduğunu bulmalarını isteyin. Bunu ailenin diğer üyeleriyle bir yarışmaya dönüştürebilirsiniz.

7.Küçük garsonlar

GettyImages-639521536.jpg

'Küçük garsonlar', çocukları yiyecekleri tabağa yerleştirme, masayı kurma ve yemekleri sunmanın önemi konusunda bilgilendirmenin eğlenceli bir yoludur.

Çocuklar garsonculuk oynayarak eğleneceklerdir, şüphesiz ilk başta zor gelebilir, kimse hiçbir şeyi düşürmeden veya dökmeden yemekleri servis etmenin veya masadan temizlemenin kolay olduğunu söylemedi!

Tüm bu farklı aktiviteler, çocuklarınızın yiyeceklerin ve iyi beslenmenin önemini anlamalarına yardımcı olacak ve onları hayatlarının geri kalanında başarıya hazırlayacaktır.

Gelecek nesillerin daha iyi yiyecekler ve içecekler tüketmesini ve daha fazla hareket etmesini desteklemeyi amaçlayan en önemli girişimimiz olan Sağlıklı Çocuklar için Nestlé hakkında daha fazla bilgi alın. Program, 2030 yılına kadar 50 milyon çocuğun daha sağlıklı bir yaşam sürmesine katkıda bulunmayı hedeflemektedir.