Nestlé’nin Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle gerçekleştirdiği ve ilkokul öğrencilerinin beslenme ve fiziksel aktivite bilincini artırmayı hedefleyen Sağlıklı Adımlar Projesi’nde öğretmenlerin proje kapsamında geliştirdiği uygulama yöntemleri değerlendirildi. “Dengeli beslenme ve fiziksel aktivite” konularının öğrencilere en etkili şekilde anlatılmasını hedefleyen “İyi Uygulamalar Paylaşımı”na projenin yürütüldüğü 13 ildeki 66 okuldan 18 adet başvuru yapıldı. Değerlendirme sonucunda İstanbul ve Muğla illerinden katılan ilkokul 3. sınıf öğretmenlerinin uygulamaları ilk 3’e seçildi.
Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé’nin, Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle yürüttüğü Sağlıklı Adımlar Projesi’nin “İyi Uygulamalar Paylaşımı” yarışmasının 2016-2017 sonuçları açıklandı. Proje, aralarında Adana, Ankara, Bolu, Bursa, Eskişehir, Hatay, İstanbul, Konya, Mersin, Muğla, Ordu, Tunceli ve Şanlıurfa’nın bulunduğu 13 ildeki 66 okulda uygulanıyor. Proje uygulayıcısısınıf öğretmenleri, bu bilgilerin en etkili şekilde çocuklara ulaşabilmesi için teatral etkinliklerden fabrika gezilerine, sınıf içi resim yarışmalarından velilerle birlikte yemek yapma faaliyetlerine uzanan farklı ve yaratıcı yöntemlere başvuruyor.
3. sınıf öğretmenlerinin 2016-2017 öğretim yılında geliştirdikleri fikirleri ve uygulamaları içeren başvurular; 9 Mayıs 2017 tarihinde MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü proje koordinatörleri, Nestlé Kurumsal İletişim birimi ve Medipol Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu’ndan oluşan jüri tarafından değerlendirildi. Değerlendirme sonucunda; İstanbul Şehit Askeri Çoban İlkokulu’ndan Dilek BİRKAN birinci olurken; İstanbul Nihat Işık İlkokulu‘ndan Ali Aydın ÇATAL ikinci; Muğla Dumlupınar İlkokulu‘ndan Yücel ATABAY ise üçüncü oldu. Ayrıca, İstanbul Şehit Askeri Çoban İlkokulu’ndan Pelin YÜCEL de mansiyon ödülü almaya hak kazandı.
Birinciliği kazanan Dilek Birkan’ın besin tüketiminde önyargıyı kıran çalışması jüri olarak bizleri son derece heyecanlandırdı. Bu “iyi uygulama” ile Dilek öğretmen sebzeleri sevmediklerini söyleyen çocuklara sebzeleri yaratıcı yöntemlerle deneterek, yeni besinleri tatmaya teşvik etmiş ve sebze yeme alışkanlığının da kazanılmasını sağlamış oldu.
İkinciliği kazanan Ali Aydın Çatal öğretmen ise ağırlık kontrolünü hedeflediği uygulamada sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenme ile fiziksel aktivite konusunda eğitici ve eğlenceli uygulamalar gerçekleştirdi. Uygulamadan önce ve sonra öğrencilerin Beden Kitle İndeksi’ni ölçerek çok kısa bir sürede kilo kontrolü konusunda başarılı sonuçlar elde edildiğini gördük.