1939-1947


Fırtınadan sağ çıkmak

1939 yılında İkinci Dünya Savaşı’nın patlak vermesi hemen her pazarı etkilese de, Nestlé & Anglo-Swiss bu zorlu koşullarda faaliyetlerini sürdürerek hem sivillere hem de silahlı kuvvetlere ürün tedarik etmeye devam eder. 1947 yılında, ürün yelpazesine Maggi çorbaları ve çeşnilerini de katan kuruluş, Nestlé Alimentana adını alır.

Önemli Tarihler

1939

Nestle Tarihi

Mihver Devletleri’nin İsviçre’yi işgal edebileceğinden korkan Nestlé & Anglo-Swiss, yöneticilerinden bazılarını ABD’nin Stanford şehrinde açtığı ve savaş boyunca şirketin ikinci ana merkezi olarak çalışan yeni ofise taşır. Avrupa’daki savaş, Nestlé’nin buradan süt ihraç etmesini imkansız hale getirir. Bundan dolayı, Afrika ve Asya’ya ABD ve Avustralya’dan ürün tedarik eden şirket üretimini Latin Amerika’ya da genişletir.


1942-1945

Nestle Tarihi

İkinci Dünya Savaşı, başlangıçta Nescafé satışlarını yavaşlatsa da, çatışmalar devam ettikçe satışlar yeniden canlanır. ABD savaşa girdikten sonra, Nestlé markaları Amerikan askerleri arasında hızla popülarite kazanır. Savaşın sona ermesinin ardından, Japonya ve Avrupa’ya gönderilen CARE yardım malzemelerine Nescafé de eklendi. 1940’lı yılların sonlarında, Nestea de piyasaya sürüldü.


1947

Nestle Tarihi

Nestlé & Anglo-Swiss, Maggi çorba, bulyon ve çeşnilerini üreten İsviçre merkezli Alimentana ile birleşerek Nestlé Alimentana adını alır. Alimentana’nın geçmişi, Julius Maggi’nin yetersiz beslenme sorununun üstesinden gelmek için protein açısından zengin bir kurutulmuş çorba geliştirdiği 1884 yılına kadar uzanır.